Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peva Li-ion batterij vervangt Canon BP-511

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Peva Li-ion batterij vervangt Canon BP-511

    Oorspronkelijk geplaatst door Zuiderbuur
    Heeft een 20D user onder ons die BP-511 al ooit besteld bij akkuinternational.de en wat zijn de ervaringen? Past die zowel in toestel als in grip en akkulader?

    Dat ik - en menig ander onder ons - niet voor verrassingen kom te staan...
    Ik heb 2 stuks BP 511 van akkuinternational in gebruik, en die werken prima in een 300D + 20D .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #32
      Re: Peva Li-ion batterij vervangt Canon BP-511

      Oorspronkelijk geplaatst door Zuiderbuur
      Heeft een 20D user onder ons die BP-511 al ooit besteld bij akkuinternational.de en wat zijn de ervaringen? Past die zowel in toestel als in grip en akkulader?

      Dat ik - en menig ander onder ons - niet voor verrassingen kom te staan...
      Ook hier batterijen besteld voor mijn 2 camera's en deze werken perfect.
      Ook een goede service en snelle levering.
      "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

      Comment


      • #33
        Re: Peva Li-ion batterij vervangt Canon BP-511

        Er is precies niet zo veel interesse, maar ik open direct het topic om te bestellen, ik had alleen nog graag geweten hoe dat zit met die levering van DHL, of je daar voor moet thuisblijven, en of je op voorhand een verwittiging krijgt wanneer ze ongeveer komen.

        Koen
        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

        Comment


        • #34
          Re: Peva Li-ion batterij vervangt Canon BP-511

          concreet: die batterij zou dus (zo goed als zeker) ook moeten werken bij mijn canon 20D? En kost een originele canonbatterij zoveel meer?
          Als de kwaliteit hetzelfde is, zou canon louter op zijn naam teren? shame on you canon.
          Greetz, York

          Comment


          • #35
            Re: Peva Li-ion batterij vervangt Canon BP-511

            Het zou volgens de ervaringen van de forumgebruikers perfect moeten werken, maar ik weet niet of al hun geleverde batterijen van hetzelfde type zijn, ik vermoed van niet en ik weet dat canon probeert te voorkomen dat 'nep'-baterijen werken, maar ik heb over die van deze site nog geen negatieve commentaar gehoord
            De orginele van canon kosten rond de €90/stuk voor 1100 mAh en deze 'neppers' zijn volgens de site 1250 en volgens de meeste ervaringen uiteindelijk exemplaren van 1500 mAh en zullen het dus merkbaar langer uithouden normaal
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

            Comment


            • #36
              Re: Peva Li-ion batterij vervangt Canon BP-511

              Hallo Oermens,

              Levering van DHL is zoal de meeste thuisbestelde pakketten, bv DPD.
              Het pakket wordt 2x an huis aangeboden. Als je 2x niet thuis bent ( het exacte uur van levering kunnen za natuurlijk nooit geven, tenzij tussen 9 en 17u ) wordt je pakket in het depot een 14-dagen bijgehouden en kan je het afhalen ( best na even telefonisch contact op te nemen ).

              ter info : DHL Depot is in Vilvoorde.
              Canon 5D Mk III - Canon 70-200 f/2.8 IS - Tamron 28-75 di - EF 50mm f/1.8 II - EF 85mm f/1.8 USM
              BD0370BE

              Comment


              • #37
                Re: Peva Li-ion batterij vervangt Canon BP-511

                Oorspronkelijk geplaatst door Ginooken
                Hallo Oermens,

                Levering van DHL is zoal de meeste thuisbestelde pakketten, bv DPD.
                Het pakket wordt 2x an huis aangeboden. Als je 2x niet thuis bent ( het exacte uur van levering kunnen za natuurlijk nooit geven, tenzij tussen 9 en 17u ) wordt je pakket in het depot een 14-dagen bijgehouden en kan je het afhalen ( best na even telefonisch contact op te nemen ).

                ter info : DHL Depot is in Vilvoorde.
                Ik dacht dat DHL maar één keer langskomt!! Je kan je pakket ook daarna laten afzetten in een shell station en daar zelf afhalen of in een DHL-depot.
                -=- Light is the key...

                Comment


                • #38
                  Re: Peva Li-ion batterij vervangt Canon BP-511

                  Ah, bedankt voor die info!
                  Ze kunnen dus wel zeggen welke dag er geleverd zal worden? Enig idee hoe ik daar na mijn bestelling kan achterkomen? Ik heb wel even gezocht via http://www.dhl.be/index_l.html en daar staat dat je spoedzendingen kunt opvolgen via internet, maar dat zal niet lukken in dit geval wsl.

                  edit:

                  DHL E-mail Tracking: Doeltreffendheid binnen handbereik!
                  U kan elke DHL-zending op de voet volgen door gebruik te maken van uw e-mail systeem. U zendt een e-mail met het nummer van uw verzendingsborderel (maximum 10 verschillende nummers) naar track@dhl.com en u ontvangt reeds enkele minuten later een antwoord met informatie over de status van elke zending.

                  Als ik zo'n nummer krijg bij mijn bestelling zou dat wel handig zijn
                  Last edited by oermens; 24 februari 2005, 15:02.
                  Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                  Comment


                  • #39
                    Re: Peva Li-ion batterij vervangt Canon BP-511

                    zelf omlangs bij de nederlandse collega's van 300d batterijen besteld. 1500 of 1600 mah, en zeer snelle levering. en voor die prijs kan je ze ook niet laten liggen...



                    bernie.
                    Grijzeblubber.be - de weblog van een kleur- en vormloze massa op 1 meter 90 hoogte.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Peva Li-ion batterij vervangt Canon BP-511

                      Klopt het dat een battery die je nog niet geladen hebt lang kan bewaard worden?
                      Anders zou ik me bvb een reserve battery kunnen kopen en die pas gebruiken als mijn andere versleten is.bvb binnen 2 jaar??

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #41
                        Re: Peva Li-ion batterij vervangt Canon BP-511

                        Oorspronkelijk geplaatst door mir
                        Klopt het dat een battery die je nog niet geladen hebt lang kan bewaard worden?
                        Anders zou ik me bvb een reserve battery kunnen kopen en die pas gebruiken als mijn andere versleten is.bvb binnen 2 jaar??

                        mir
                        Een akku die regelmatig gebruikt wordt, gaat ook heel lang mee. Maar een lithium-ion kan je best niet helemaal leegmaken (een nikkel-cadmium akku moet je wel elke keer volledig opgebruiken), want dan gaat ze niet zo lang mee.

                        Ben je er zeker van dat je over 2 jaar nog hetzelfde toestel gebruikt (en dus dezelfde akku)?
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: Peva Li-ion batterij vervangt Canon BP-511

                          Ik ga me nu een 2e battery aankopen die ik ook ga gebruiken.Maar ik zou eventueel nog een 3e battery aanschaffen en deze nog niet opladen gewoon laten liggen tegen dat er eentje defect of versleten is.Vandaar mijn vraag of een battery die je nog nooit geladen hebt langer kan bewaren.

                          ps ik denk toch wel enkele jaartjes te doen met mijn camera (is van december 1 jaar oud).

                          mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                          Comment


                          • #43
                            Re: Peva Li-ion batterij vervangt Canon BP-511

                            Da's idd een interessante vraag, ik bestel er voor mij nu ineens 3 extra tegelijk omdat ik nog van plan ben in de (hopelijk niet al te verre) toekomst terug te gaan trekken met de rugzak, bvb in de Pyreneeën en je dan soms een week of langer geen stopcontact tegenkomt, voor de rest zijn 4 batterijen mss wat veel van het goede: is het dan beter om er voorlopig slechts 2 meestal te gebruiken en de andere verpakt te laten, of altijd af te wisselen tussen alle 4?
                            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                            Comment


                            • #44
                              Re: Peva Li-ion batterij vervangt Canon BP-511

                              Oorspronkelijk geplaatst door oermens
                              Da's idd een interessante vraag, ik bestel er voor mij nu ineens 3 extra tegelijk omdat ik nog van plan ben in de (hopelijk niet al te verre) toekomst terug te gaan trekken met de rugzak, bvb in de Pyreneeën en je dan soms een week of langer geen stopcontact tegenkomt, voor de rest zijn 4 batterijen mss wat veel van het goede: is het dan beter om er voorlopig slechts 2 meestal te gebruiken en de andere verpakt te laten, of altijd af te wisselen tussen alle 4?
                              blijkbaar blijft de vraag dus open,kan je een battery die je nog nooit hebt opgeladen langer bewaren.

                              mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                              Comment


                              • #45
                                Re: Peva Li-ion batterij vervangt Canon BP-511

                                Oorspronkelijk geplaatst door Faan
                                Scheelt duidelijk in prijs, is dit aan te raden? Of is het verschil qua prestatie totaal minderwaardig aan de echte Canon BP-511?

                                http://www.sdcard.be/Nederlands/stor...roduct=8978071
                                Nee hoor, is even goed (zoniet beter) dan origineel én goedkoper !!
                                #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
                                Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

                                Comment

                                Working...
                                X