Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera beschermen tegen water of regen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera beschermen tegen water of regen

    In April viert men in Thailand het Songkran festival, een van de leuke dingen aan dit evenement is dat het op 13 april in geheel thailand een groot waterballet is. Iedereen overgiet elkaar met water en gebruikt daar supersoakers, je ontkomt ook als tourist niet aan een nat pak. En jawel dat is natuurlijk leuk om vast te leggen.
    Men raad al niet aan met een camera op pad te gaan. Nu kan mijn 1D MKII wel wat regen verdragen, maar het kan te gek ook..

    Nu had ik gedacht om een plastick zak te nemen en af te tapen, maar het deel voor de lens moet toch een beetje helder zijn. Is er zoiets in de handel, ik heb geen zin om hier veel geld aan uit te geven want dit komt natuurlijk erg weinig voor. Ik had al gezocht op het net, maar kon zo even niets vinden, of je beland in onderwater behuizingen, en dat is nou net weer effe te veel van het goede. Iemand ideeen of tips?

    Groeten Peter
    Last edited by steldat; 17 januari 2005, 15:10.
    Canonvijfdeemarkdrie

  • #2
    Re: Camera beschermen tegen water of regen

    Elastiekje om de lens voor het af binden van de zak ?

    Als je een filter gebruikt, wat ik wel aan zou raden in deze, zijn bepaalde Canon lenzen behoorlijk waterdicht. Dit geldt met name voor de 'L' serie. Hoeveel water ze kunnen hebben weet ik niet maar ik denk dat dat wel meevalt.
    Groeten,

    Albert Jan

    Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

    Comment


    • #3
      Re: Camera beschermen tegen water of regen

      Ik heb hier ook eens naar gezocht, en deze 2 lijken mij de beste:

      Aquapac SLR case

      Mits goed zoeken: 100 EUR ergens in Duitsland

      ewa-marine

      Dubbel zoveel: 200 EUR. Misschien ergens wel goedkoper.


      M.i. ideaal in 't zwembad, op 't strand, ...

      Johan
      Nikon D300, F70, 17-55 f/2.8, 50mm f/1.8

      Comment


      • #4
        Re: Camera beschermen tegen water of regen

        Oorspronkelijk geplaatst door steldat
        In April viert men in Thailand het Songkran festival, een van de leuke dingen aan dit evenement is dat het op 13 april in geheel thailand een groot waterballet is. Iedereen overgiet elkaar met water en gebruikt daar supersoakers, je ontkomt ook als tourist niet aan een nat pak.

        Groeten Peter
        Ik weet het niet hoor, maar ik denk dat ze voorlopig hun buik vol hebben van natte pakken. Ze zeggen wel dat ze zo snel mogelijk toeristisch terug actief willen zijn maar dit kan wel gevoelig liggen.

        Hubert
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: Camera beschermen tegen water of regen

          Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
          Ik weet het niet hoor, maar ik denk dat ze voorlopig hun buik vol hebben van natte pakken. Ze zeggen wel dat ze zo snel mogelijk toeristisch terug actief willen zijn maar dit kan wel gevoelig liggen.

          Hubert
          Songkran is een door en door Thais festival (het traditionele Thaise nieuwjaar en één van de belangrijkste feesten van het jaar) waar men de toeristen graag bij betrekt (allé, het waterdeel dan toch), maar voor de rest heeft dit totaal niets met toerisme te maken. Het waterspel is trouwens een zeer aangename verfrissing in de zeer hete aprilmaand. In de getroffen gebieden zal het inderdaad anders liggen, maar Thailand is wel een beetje groter dan Phuket en omgeving (de uitbundigste feesten vinden meestal plaats in en rond Chiang Mai in het noorden, pakweg 1500km van Phuket).
          Voor wie geïnteresseerd is in wat meer informatie en foto's, een linkje.

          @Peter
          'k Weet niet of je dit festival ooit al eens hebt meegemaakt, maar wees erop voorbereid dat het er enorm nat aan toe kan gaan (was zelf die dag eens in Bangkok, dan één van de 'rustigere' plaatsen van het land). Pas vooral op voor de pickups met oliedrums vol water en brandslangen.

          Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

          Comment

          Working...
          X