Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(auto)Laadapparaat Nikon D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• (auto)Laadapparaat Nikon D70

Bij mijn Nikon D70 heb ik 2 accu's. Nu lijkt het mij handig als ik de accu's ook in de auto kan opladen. Weet iemand of er een adapter te koop is waarmee ik het laadapparaat kan aansluiten op mijn autosteker?

Re: (auto)Laadapparaat Nikon D70

Ja op Ebay staan er veel ... kost ongeveer € 15.00 zonder verzending, gewoon eens op wereldwijd zoeken en D70 intypen ...
    www.fotofolio.be

Comment

Er zijn twee mogelijkheden. De eerste is een omvormer die de 12V gelijkspanning omzet naar 220-230V wisselspanning, en dan kan je gewoon de originele lader blijven gebruiken.
      De tweede oplossing is een lader kopen die geschikt is om op 12V + 230V te werken. Die kan je hier vinden, voor een heel lage prijs .
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Hoi,

Zijn er al D70 gebruikers hier die ervaringen hebben met deze autoladers?
        Ben aan het twijfelen om een te kopen, maar twijfel nog over de kwaliteit van deze apparatuur.
        Ik bedoel, voor een 20 euro zal er geen overlaad beveiliging opzitten,
        De autolader van Nikon voor de EL-EN3 kost het 10 voudige, waar zit het verschil? Alleen omdat er Nikon op staat ?

Greetz

Bryan
        Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B-man
          Hoi,

Zijn er al D70 gebruikers hier die ervaringen hebben met deze autoladers?
          Ben aan het twijfelen om een te kopen, maar twijfel nog over de kwaliteit van deze apparatuur.
          Ik bedoel, voor een 20 euro zal er geen overlaad beveiliging opzitten,
          De autolader van Nikon voor de EL-EN3 kost het 10 voudige, waar zit het verschil? Alleen omdat er Nikon op staat ?

Greetz

Bryan
          Waarom kost een originele Canon BP511 in de winkel bijna 14 keer zoveel als wat ik daar bij akkuinternational betaal?

Die akku's werken prima, het enige verschil met een originele BP511 is dat de capaciteit zelfs groter is (de nieuwe originele BP511 heeft nu ook dezelfde capactieit als die vervang-akku's die ik daar gekocht heb).

Die laders zullen wel perfect werken, en het laden zal wel automatisch gestopt worden wanneer dat nodig is. Ze zullen daar heus geen laders verkopen waardoor de akku's exploderen doordat ze te heet worden .
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Bedankt voor de reacties. Het is simpeler dan ik had gedacht. Bovendien redelijk goedkoop bij akkuinternational, helaas komt daar nog wel 12,95 verzendkosten bij. Ik wil toch eerst eens in de buurt kijken of er een "gewone" winkel is waar ze voor een redelijke prijs zoiets hebben.

Comment

Vergeet niet dat we het over Li-Ion batterijen hebben, waarvan het laadcircuit kritisch is en vrij complex(tov een gewone lader).
              Gebruik dus NOOIT een NiCd of NiMh lader om een Li-Ion cel op te laden of je zal ze op blazen, zelf met druppel lading. Dit verklaard ook het forse prijsverschil tussen dit soort laders.

Hubert
              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
              X