Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenskeuze natuur of portret en beweging

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lenskeuze natuur of portret en beweging

Ik heb een nikon d70 met kitlens 18-70 3.5-4.5 .
    Naar ik in dit forum kunnen lezen heb is een f 2.8 lens niet nodig om in de natuur scherpe foto's te maken en komt men met een f4 ook toe.
    Mijn prioriteit, in gebruik van lenzen, gaat naar dierenfoto's (zowel van kortbij als van ver , klein en groot) en vergezichten of foto's in steden , velden , bossen (zelfs donker), mensen in de natuur etc.Ik spreek hier over natuurfoto's bij een goede tot felle zon (amerika en canada in juni en september), dus niets speciaals. Voor gewoon in de huiskamer heb ik mijn kitlens 18-70mm.
    Mijn enige betrachting is SCHERPE FOTO'S KUNNEN MAKEN. De prijs van de lens mag in de buurt komen van 1000 euro. Bijkomend probleem is wel dat mijn vrouw op verlof alle foto's neemt,wel zeer vaste hand en een goed zicht , maar het gewicht van de lens speelt ook een rol, bij wandelingen, ze is wel niet kleinzielig. IK ben ook van plan om een éénpootstatief te kopen , licht en gebruiksvriendelijk , en dit alles bij corné.
    PS IK NEEM WEL ALLE FOTO'S OP DE P STAND OF AUTOMATISCH omdat ik al de rest niet kan onthouden (sorry ouderdom en te weinig gebruik van het toestel) en ik mij volledig verlaat op de mogelijkheden van mijn D70.

Re: lenskeuze natuur of portret en beweging

sorry , ik was de lenskeuze vergeten te vermelden tussen dewelke ik zou kiezen, of zijn er nog andere mogelijkheden.
    sigma 50-500 f4-6.3
    sigma 80-400 mm 4.5-5.6
    nikkor 80-400

Comment

Re: lenskeuze natuur of portret en beweging

Oorspronkelijk geplaatst door trikkie
      sigma 50-500 f4-6.3
      sigma 80-400 mm 4.5-5.6
      nikkor 80-400
      Ik zou voor de beste gaan in dit rijtje : de Nikkor.
      BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Working...
      X