Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma flitser op 20D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma flitser op 20D

Corné heeft juist mijn 20D geleverd, en nu ben ik alles een beetje aan het uittesten.
    Ik heb een flitser Sigma EF-500 DG ST [EO] , en die flitst niet als ik die op de 20D zet . Op de 300D werkt die wel perfect (juist nog eens getest, want er kan altijd iets misgaan). De ingebouwde flits werkt wel goed, maar morgen heb ik eigenlijk een grotere flitser nodig.
    De zoom van de flitser werkt wel, dus de verbinding is zeker in orde.

Waarschijnlijk zal ik dus wel een andere flitser moeten kopen (580 EX ?), maar daar ga ik op die tijd niet meer aangeraken (toch niet voor een redelijke prijs ).
    Last edited by Black B@ndit; 14 januari 2005, 10:18.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Re: Sigma flitser op 20D

Zou compatibel moeten zijn. Ligt het niet aan het programma wat je geselecteerd hebt
    Last edited by ajh; 14 januari 2005, 10:32.
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
      Zou compaitbel moeten zijn. Ligt het niet aan het programma wat je geselecteerd hebt
      Ik heb verschillende programma's geprobeerd, en er is geen flits te zien .

De instellingen in het menu staan nog allemaal op fabrieks-waarden (daar heb ik nog niets aangepast).
      BD0338BE

Comment

Zou dit ook eventueel aan de firmware kunne liggen ?

Ik ben in ieder geval gestopt met toebehoren van derde partijen te gebruiken.
        Ik blijf bij Canon, en dan werkt het normaal gezien zoals het hoort.

Van een marketing gast van Sigma weet ik dat Canon er van houdt om steeds kleine wijzigingen aan te brengen in de communicatie tussen lens en body, wie zegt dat deze regel ook niet opgaat voor de communicatie tussen flits en body.

Ik kan je nog wel 550EX lenen voor morgen.
        Last edited by Digipics357; 14 januari 2005, 12:38.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
          Corné heeft juist mijn 20D geleverd, en nu ben ik alles een beetje aan het uittesten.
          Ik heb een flitser Sigma EF-500 DG ST [EO] , en die flitst niet als ik die op de 20D zet . Op de 300D werkt die wel perfect (juist nog eens getest, want er kan altijd iets misgaan). De ingebouwde flits werkt wel goed, maar morgen heb ik eigenlijk een grotere flitser nodig.
          De zoom van de flitser werkt wel, dus de verbinding is zeker in orde.

Waarschijnlijk zal ik dus wel een andere flitser moeten kopen (580 EX ?), maar daar ga ik op die tijd niet meer aangeraken (toch niet voor een redelijke prijs ).

Er dient op de verpakking te staan EF-500 DG Super EO-ETTL for Canon, want de oude Sigma Flitsers kunt u inderdaad niet gebruiken.
          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
            Er dient op de verpakking te staan EF-500 DG Super EO-ETTL for Canon, want de oude Sigma Flitsers kunt u inderdaad niet gebruiken.
            Dan moet ik dus niet verder proberen .
            Op de verpakking staat EF-500 DG ST EO For Canon AF .

Dat wordt er dus ééntje voor in de koopjeshoek. Voor een 10D en 300D is die nog perfect bruikbaar.
            BD0338BE

Comment

De Sigma Elektronische Flitser EF-500 DG Super EO-ETTL werkt bij mij PERFECT, ZEER tevreden van !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Meg@pixel
                De Sigma Elektronische Flitser EF-500 DG Super EO-ETTL werkt bij mij PERFECT, ZEER tevreden van !
                Zelfde flitslamp werkt nu even goed als op mijn 10D en bij AV mode 1:1/250 sec ook.
                mvg FrançoisVM
                Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Meg@pixel
                  Bij mijn flits staat er geen -ETTL op, en daarom werkt die niet .
                  Ik zal volgende week wel een nieuwe flitser bestellen .
                  BD0338BE

Comment

Working...
                  X