Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoprinter Z/W epson of canon A3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fotoprinter Z/W epson of canon A3

Ben aan het twijfelen tss een Epson 2100 en een Canon 9950i. Iemand enige ervaring met deze? Voor kleur zullen ze allebij wel prachtig presteren maar voor zwart wit???

En als het budjet kon dan kocht ik de Epson 4000 maar ja...

Dank je voor de hulp
    Groetjes,
    Bartolomoio

Canon stuff, BD0258BE

Re: Fotoprinter Z/W epson of canon A3

Algemeen wordt aangenomen dat de Epson 2100 zeer goede zwart-wit-afdrukken maakt. Toen ik hem had, deed hij dat in ieder geval uitstekend.
    Nu heb ik dus die 4000...
    Nikon, Apple & Epson

Comment

Ik haal perfect Z/W foto's uit een 2100 maar wel met behulp van een RIP (dus niet met de Epson driver). Zonder was het mij onmogelijk om Z/W af te drukken zonder kleurzweem.

Comment

Hallo Bartolomoio,

Ik heb over de 2100 enkele maanden geleden eens een mini-reviewke geschreven. Misschien heb je er nog iets aan...

http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=51756

Ik ben nog altijd laaiend enthousiast over deze printer. Over zwart/wit kan ik niet veel zeggen - doe ik bijna niet. Maar ooit heb ik een testprint in zwart/wit gemaakt voor eMJeke en die vond deze de beste die tot dan toe had gezien...
        Voor wat het waard is uiteraard.

Met vriendelijke groet,
        Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MacTheKnife
          Algemeen wordt aangenomen dat de Epson 2100 zeer goede zwart-wit-afdrukken maakt. Toen ik hem had, deed hij dat in ieder geval uitstekend.
          Nu heb ik dus die 4000...

pietzak...
          Groetjes,
          Bartolomoio

Canon stuff, BD0258BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
            Ik haal perfect Z/W foto's uit een 2100 maar wel met behulp van een RIP (dus niet met de Epson driver). Zonder was het mij onmogelijk om Z/W af te drukken zonder kleurzweem.
            RIP? Hoe werkt da? of waar kan ik daar iets meer over vinden?
            Groetjes,
            Bartolomoio

Canon stuff, BD0258BE

Comment

Ja, Bartolomoio, als verdeler moet ge mooi materiaal staan hebben, hé!

RIP is software om de printer in PostScript aan te sturen. Die van Epson zelf op de 4000 is wel goed denk ik, alleen: op Mac crasht het te vaak. Op Windows weet ik het niet.
              Ik gebruikte altijd de RIP van iProofSystems. Die van Epson is iets eenvoudiger in gebruik vind ik. En als hij goed zou werken...
              Nikon, Apple & Epson

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartolomoio
                RIP? Hoe werkt da? of waar kan ik daar iets meer over vinden?
                Ik gebruik deze RIP (enkel Z/W) : http://www.harrington.com/QuadToneRIP.html

Comment

Een PostScript RIP is toch alleen nodig als men eps-bestanden in een opmaakprogramma zoals QuarkXPress en Adobe Indesign wil printen!
                  Of vergis ik mij.

Comment

Omdat de foto's die ik bij diverse afdrukcentrales had bestelt niet voldeden. Heb ik na rijp beraad (en de gewaardeerde hulp van enkele BD-ers) de Epson 2100 aangekocht en met alle tevredenheid.
                    Moest het je interesseren, op de tentoonstelling Fotogrammatica zie topic - http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=61136 - kan je diverse foto's zien (zowel kleur al Z/W) die met de Epson 2100 zijn afgedrukt.
                    Geef me een seintje als je wilt afkomen dan zorg ik ervoor dat ik er ook ben!
                    Last edited by eMJeke; 15 januari 2005, 07:10.
                    eMJeke
                    website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door j@n
                      Een PostScript RIP is toch alleen nodig als men eps-bestanden in een opmaakprogramma zoals QuarkXPress en Adobe Indesign wil printen!
                      Of vergis ik mij.
                      Ik denk dat je met een PS RIP alle soorten bestanden kan afdrukken. Het is een PS driver voor de desbetreffende printer ipv de standaard driver.

Of ben ik hier ook mis??
                      Groetjes,
                      Bartolomoio

Canon stuff, BD0258BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eMJeke
                        Omdat de foto's die ik bij diverse afdrukcentrales had bestelt niet voldeden. Heb ik na rijp beraad (en de gewaardeerde hulp van enkele BD-ers) de Epson 2100 aangekocht en met alle tevredenheid.
                        Moest het je interesseren, op de tentoonstelling Fotogrammatica zie topic - http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=61136 - kan je diverse foto's zien (zowel kleur al Z/W) die met de Epson 2100 zijn afgedrukt.
                        Geef me een seintje als je wilt afkomen dan zorg ik ervoor dat ik er ook ben!
                        Dank je voor de reactie, zal ik zeker doen.
                        Groetjes,
                        Bartolomoio

Canon stuff, BD0258BE

Comment

Working...
                        X