Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afstandsbed. 300D (Elektuur 1/'05) voor 10D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• afstandsbed. 300D (Elektuur 1/'05) voor 10D?

Hoi,
    Ik las hier in een thread dat er in Elektuur van jan. 2005 een artikel staat om een afstandsbediening voor de 300D te maken. Vermits ik van electronica de b****n verstand heb , vraag ik me af of die afstandsbediening ook bruikbaar zou zijn voor de 10D. Mijn fotoboer om de hoek verzekert me immers dat de Canon-made afstandsbediening van de 300D niet op de 10D zou werken en vice versa.
    De reden is wel duidelijk: bij de fotoboer kost de afstandsbediening (met draad) voor de 10D minstens het dubbele van die voor de 300D. Een draadloze afstandsbediening voor de 10D zou 570 € kosten , meer dan 12 x zo duur als voor de duurste afstandsbediening voor de 300D reikt 100 m ver, voor 45 €).
    Dus je begrijpt wel dat ik graag bevestiging zou hebben dat de in Elektuur beschreven afstandsbediening ook op de 10D werkt.
    Heeft trouwens al iemand de Elekuur-afstandsbediening in elkaar geknutseld? En? Hoeveel kost dat ongeveer aan 'ingrediënten'?
    mijn fotosite

Re: afstandsbed. 300D (Elektuur 1/'05) voor 10D?

Zie ook deze topic.Die afstandbediening zal perfect werken op een 10D, MAAR: de 10D heeft geen 2,5mm jackplug maar iets dat Canon zelf ontworpen heeft.
    Je zou kunnen overwegen om de goedkoopste originele afstandsbediening voor de 10D aan te schaffen, en er de plug af te knippen.
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Wat ik niet goed snap: voor een draadloze afstandsbediening voor de 300D: €22. En voor die mét draad €150?! En die €570 voor de 10D vind ik echt schandalig, je zou ze voor minder zelf maken?!
      [COLOR=DarkRed]Canon EOS 300D + EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FransGuelinckx
        Wat ik niet goed snap: voor een draadloze afstandsbediening voor de 300D: €22. En voor die mét draad €150?! En die €570 voor de 10D vind ik echt schandalig, je zou ze voor minder zelf maken?!
        Ik weet dat het een serieuze pak geld is, maar vergelijk aub eerst even de functionaliteit van de verschillende afdelingen en dan pas de prijs ipv enkel naar de prijs te kijken...
        Voor de 10D (en aanverwanten) heb je trouwens 2 afstandsbedieningen aan een kabeltje, met serieus verschillende prijzen, maar ook serieus verschillende functionaliteit...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Working...
        X