Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Newbie's aanmelding - D70 en lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Newbie's aanmelding - D70 en lens

Mijn vriendin en ik hebben ons klein sonytje (DSC-s85) nu reeds een jaartje of 3 en we hebben de stap naar een D70 gezet. We moeten eerlijk toegeven dat we niets van fotografie kennen. We hebben lang getwijfeld over de aankoop van een deftige digi-cam.

Hij is besteld samen met 2 lenzen, zie handtekening.

Graag eventjes jullie mening over onze lenzen keuze, de tele hebben we uit financiele redenen gekozen. Maar is die 18-70 een goede keuze.

Mvg, Karen & Tom

[MOD] De twee verschillende vragen uit de oorspronkelijke topic werden opgesplitst en in het juiste forum geplaatst.

Willy
    Last edited by Hombre; 11 januari 2005, 14:14.
    www.fotofolio.be

Re: Newbie's aanmelding - hulp gevraagd

das een leuke benadering, eerst alles bestellen, en dan vragen of je juist hebt gehandeld, nou met de spullen die je hebt besteld is volgens mij niets mis mee hoor, en ik hoop dat jullie er veel plezier aan zullen beleven, mijn raad is volg hier een beetje de site en je komt een heel eind, (eigen ervaring).
    maar voor het echte technische gedeelte vraag hier maar raak hoor, er is altijd wel iemand die je kan helpen.veel leerzaam plezier hier.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Re: Newbie's aanmelding - D70 en lens

Karen & Tom,

De 18-70 kitlens is zeker een goeie keuze, ik denk dat je in die prijscategorie niet zo direct iets beters kunt op de kop tikken Ze is scherp en snel, je zal er dus veel plezier aan beleven.

Wat de 70-300 lens betreft, die heb ik zelf ook gehad en dit is zeker geen slechte lens. Komt vooral tot z'n recht bij betere lichtomstandigheden, je moet maar es kijken op Internet, er zijn voldoende gallerijen te vinden, die getrokken werden met deze lens.

Veel plezier toegewenst met jullie D70 in ieder geval
      D7000 en wat glas

Comment

Welkom en proficiat met de goede investering.Met een beetje zoekwerk ga je hier qua uitleg en links ver geraken.Veel oefenen en blijven oefenen.
        Mvg,Macroshopper.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

ik weet nu niet of je met die 18-70 in een sporthal binnen foto's gaat kunnen trekken (vooral de sporthal van dehaan waar ze gierig zijn met hun lux )maar voor buiten is het een prima lens

Comment

... misschien wat pessimistisch maar:

Omdat jullie nog niks kennen (niks is natuurlijk relatief) bestaat het gevaar dat je op korte termijn teleurgesteld zult zijn in die D70 omdat die camera toch wat meer vaardigheden vraagt dan een 'gewone' snapshotcamera. Daarom moet je er voldoende tijd voor vrijmaken in u verdiepen in de basistechnieken van de fotografie ... pas dan wordt het echt leuk.

Groetjes,
            WDW

Comment

aprospos kayrun ,spring maar eens binnen met uw nieuw toestel ,ge weet toch wie ik ben ,zal dan helpen met uitleg ,daaaagg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WDW
                Omdat jullie nog niks kennen (niks is natuurlijk relatief) bestaat het gevaar dat je op korte termijn teleurgesteld zult zijn in die D70 omdat die camera toch wat meer vaardigheden vraagt dan een 'gewone' snapshotcamera. Daarom moet je er voldoende tijd voor vrijmaken in u verdiepen in de basistechnieken van de fotografie ... pas dan wordt het echt leuk.
                Daar sluit ik me volledig bij aan. De eerste 500 foto's zijn niks, de volgende 500 zijn er een paar bij die goed zijn en daarna begin je te begrijpen hoe het toestel werkt en wat je moet doen om een goede foto te trekken. Dan wordt het pas echt leuk.

Neem er de tijd voor en verwacht niet dat je direct de schitterende foto's gaat trekken die je op dit forum voorbij ziet komen. Deze mensen hebben het ook niet in een paar dagen geleerd.
                Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                lidnummer: BD0371NL

Comment

Hallo,
                  Wij hebben ons mandag zelf getrakteerd op een D-70 kit met de extra 70-300 lens. Nu zat bij onze kit de AF Nikkor 28-80 lens en niet de 18-70 lens. Is die 28-80 ook een goed alternatief? Zijn er dan twee soorten kits in de handel? Moet ik me nu een beetje bedot voelen of toch niet? Ik denk inderdaad dat er voor ons nog veel te leren valt met deze sublieme camera...Groetjes

Comment

Als je nog aan de 18-70 kan komen zal ik zeker voor die gaan. Die 18-70 lens is een mooie startlens (ter waarde van 400 euro). Die 28-80 is beduidend goedkoper en niet de meest gewilde lens. Vergelijk de reacties op www.fredmiranda.com en dan bij reviews maar tussen deze twee lenzen.
                    Je kan hem ook houden en tzt een 28-75 tamron f2.8 lens halen. (die is nog beter dan de 18-70 lens)
                    De D70 is een perfecte keus. De 70-300 lens ken ik niet zo goed. Wel een mooi start bereik
                    Last edited by Tijs_a; 12 januari 2005, 11:38.
                    Nikon D70 | nikkor AFS DX 18-70 f/3.5-4.5G | Nikkor AF 70-300 f/4-5.6G |Lowepro Nova 4 AW | Manfrotto 55db + 141RC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tijs_a
                      Je kan hem ook houden en tzt een 28-75 tamron f2.8 lens halen. (die is nog beter dan de 18-70 lens)
                      Dit heeft totaal geen zin om de 28-80 te houden en dan de Tamron 28-75(die praktisch hetzelfde bereik heeft) erbij te nemen. Als je die hebt, ga je de 28-80 toch nooit meer gebruiken en deze geraak je tweedehands nooit kwijt.
                      Voor de 18-70, die toch een stuk breder is dan de Tamron(27mm ipv 42mm) daarentegen krijg je tweedehands nog wel een mooie prijs.

JMHO
                      Hubert
                      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Hihi Pierewiet, eindelijk eens een naam die je staat

Nog eens bedankt voor de info die je gegeven hebt ivm met die 18-70, ben blij dat we nu een goed starterspakket hebben !

Ik weet dat we in het begin erbamelijke foto's zullen trekken, maar een mens moet toch ergens beginnen ... de D70 is volgens mij een instapcamera die inderdaad de nodige tijd vergt om te leren kennen. Moesten wij al van de eerste maand perfecte fotos trekken is de fun van het leren er ook af.

Ben eens benieuwd wanneer ze hem zullen leveren, maandag besteld & geld gestort bij topfoto ...
                        www.fotofolio.be

Comment

Working...
                        X