Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Casio QV-4000 besteld!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Taaie mannen, die brandweerjongens !
    Tof om te horen dat het reeds zo goed gaat !
    Alle, laat u nog maar enkele dagen goed soigneren !

Marc
    www.pbase.com/mvb
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Volgens de informatie waarover ik beschik was Casio het eerste merk wat met een digitale camera op de markt kwam. Kijkend naar de prijs kwaliteit verhouding scoort Casio zeer goed. Zie de vergelijking met de Canon G 2 (beschikken beide over dezelfde lens) waar prijstechnisch Casio de grote winnaar is.

Comment

ah ! Je geeft zelf al aan dat de lens van de G2 en de Casio dezelfde zijn...waarschijnlijk een Canon lens dus....dat verklaart al een klein beetje...

Stef

Ciao, baaikes, CU in the galaxy
        http://users.pandora.be/stef-vds NIEUW : Kyra !!

Comment

Er is altijd BETER, BEST. Het is gewoon een feit dat die van CANON een stuk duurder is! het is maar net hoeveel geld je kwijtkan! Casio is gewoon een goeie camera en je krijgt véél voor je geld. Dat er onderdelen van CANON opzitten is alleen maar een goeie zet van CASIO. Die CANON is altijd nog een paar honderd EURO duurder dan de CASIO. Dit is mijn oordeel en volgens mij de juiste.

Nikon D50 + 18-55mm kitlens, 70-210 AF NIKOR lens. kijk eens op mijn HOMEPAGE voor veel meer foto's e.d.

Comment

Ach zo...ik zie het...de aankoopprijs was het enige criterium.....

Dat kan ik toch moeilijk geloven hoor....ik wil feiten, foto's ondervindingen waarom jij dit zo'n fantastisch toestel vindt...
            ik geloof je heel graag hoor, denk niet dat ik je ergens van beschuldig of zo...
            Er is gewoon zo weinig gekend van dat merk/model en jij bent zo enthousiast, dat ik er nieuwsgierig van geworden ben...

Stef

Comment

@ Stef:
              voor mij waren deze 17 test-pagina's (incl. vergel. met Canon G2 waarvan optiek v/d Casio 'n soort kloon is) hier http://www.dpreview.com/reviews/casioqv4000/
              samen met eigenaars-reacties uit de VS,
              samen met het substantiële prijsverschil

een erg stevige reden om de Casio QV 4000 gekocht te hebben,
              en en passent was vrouwlief nog gelukkig dat da speelgoed niet nòg meer kostte

(Tussen haakjes, de lagere prijs was net omdat Casio als "digital" expert zonder optiek zichzelf mèt optiek wou lanceren, vrij logisch, de camera"naam" hebben ze niet mee, ze wilden dus heel scherp gaan van prijs.
              En, van software zitten ze goed (primeur digitale softfocus, BestShot map die je kan aanvullen met eigen-smaak instellingen die je herbruikbaar acht, enz.)

mvg

wie kijkt als een kind en poëzie in alles vindt,
              wint aan levenswaarde.
              wie kijkt als een kind en poëzie in alles vindt,
              wint aan levenswaarde

Comment

Hallo,

Ik ben ook een trotse bezitter van een Casio QV4000.
                Ik heb die keuze gemaakt omdat de camera gebruikt maakt van een Lens van Canon (zoals hierboven reeds aangehaald) een de CCD van Sony. Hierrond heeft Casio een eigen camera ontworpen die qua prijs en mogelijkheden (instelmogelijkheden: van vol automatisch tot volledig manueel, best shot mode, ...) het heel goed doet. Waarom dan een paar honderd euro meer geven voor een gelijkaardige camera met quasie dezelfde mogelijkgeden (G2)?
                En... een 4 megapixel camera voor 600 € kon je een half jaar geleden niet vinden hoor!!!

Groeten
                Pee

Comment

Aha...bij DPreview ws ik ook al eens een kijkje gaan nemen, maar daar vind je heel veel info, waar je in de praktijk niet erg veel mee bent...'t leek me inderdaad wel een degelijk toestel in die prijsklasse maar toch.... Nu ik weet dat de optiek van Canon is , die daar veel ervaring mee hebben, en de electronica van Casio, die daar ook veel ervaring mee hebben; weet ik al heel veel...Ze hebben het beste van Canon genomen en er zelf "iets rond gebouwd".

Al bij al vind ik de getoonde foto's in dit topic erg pover van kwaliteit...maar dat kan evengoed liggen aan het feit dat de eigenaar zijn toestel nog wat beter moet leren kennen...hopelijk zie ik hier weldra foto's van het zelfde caliber als die van G2 bezitters...dan zal ik pas helemaal overtuigd zijn...

Bedankt voor de info Yepun !

Stef

Comment

en ook nog de CCD van Sony....wat schiet er dan nog over van CASIO ???
                    Dit doet natuurlijk niets aan het feit dat dit wel een degelijke camera kan zijn...

Bedankt Pee

Comment

Working...
                    X