Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus E-300 review.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Olympus E-300 review.

Re: Olympus E-300 review.

niet echt positief lijkt me.denk dat ccd te klein is om echt dslr-norm te halen,vooral op hogere iso

Comment

Enfin,
      mijn gedacht ken je al over de Olympus: veel blabla en weinig wol.

Dat Askey zoiets een recommended kan geven is 'beyond me'. Sterk af te raden lijkt me...
      En ook geen woord van Phil over de AF... Flauwkens voor iemand die van zichzelf zegt tot op het bot te testen...
      http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoep
        .....

Via deze link zie je duidelijk dat de Olympus even goed is als de Olympus voor resolutie maar voor ruis is de Olympus dan weer veel beter dan de Olympus, zelfs als deze laatste op ISO 50 staat.

Duidelijk ?

Een kleine sensor met een kwaliteits lens kan dus een even goed resultaat geven voor resolutie als een grotere sensor maar genereert veel meer ruis dan een grotere sensor.

Jan.

@MarcFoto: Ik denk dat Phil Askey ervoor moet zorgen dat hij de volgende keer nog steeds een review voor Olympus of voor Kodak mag uitvoeren. Maar in deze kategorie is "recommended" wel een heel erg lage score.
        Last edited by Jan_10D; 10 januari 2005, 23:05.

Comment

Bah hij moet denk ik wat voorzichtig zijn in zijn beoordeling vrees ik want anders krijgt hij geen camera's om te testen meer. Maar als je het goed leest dan merk je wel dat hij het geen goeie camera vindt. Hij zegt ook enkel recommended omdat hij zo goedkoop is.

Eigenlijk spijtig dat oly met zo een inferieure camera op de markt komt. Het is oly onwaardig. Als je bijv kijkt naar de E10/20 dat waren goeie en die eerste 4/3 de E1 is een fantastische camera die wel wat te lijden had onder het CCD formaat maar daarbuiten niets dan positiefs. En om dat 4/3 formaat dan populair te maken komen ze met die E300 die een mislukking is. Spijtig!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D

Via deze link zie je duidelijk dat de Olympus even goed is als de Olympus voor resolutie maar voor ruis is de Olympus dan weer veel beter dan de Olympus, zelfs als deze laatste op ISO 50 staat.

Duidelijk ?

Een kleine sensor met een kwaliteits lens kan dus een even goed resultaat geven voor resolutie als een grotere sensor maar genereert veel meer ruis dan een grotere sensor.

Jan.

@MarcFoto: Ik denk dat Phil Askey ervoor moet zorgen dat hij de volgende keer nog steeds een review voor Olympus of voor Kodak mag uitvoeren. Maar in deze kategorie is "recommended" wel een heel erg lage score.

Volledig akkoord, maar als mijn Engels mij niet in de steek laat, dan betekent recommended nog altijd aanbevolen. Hoe kan je een draak van een camera (waar marketing overduidelijk een grotere rol gespeeld heeft dan de camera zelf) aanbevolen worden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
              Hij zegt ook enkel recommended omdat hij zo goedkoop is.
              Ik vind niks goedkoop aan 1000€ zulle!
              En als hij er geen meer van de fabrikant kan krijgen, dat hij er dan ene koopt!
              Ik vind het trouwens tekenend: decamera is al getest maar hij is nog nergens te koop. Olympus heeft hem 'gesoigneerd' en dan kon hij de camera niet te veel afkraken...

Comment

Wel, als je echt goede en onafhankelijke reviews wil lezen, kan ik je Chasseur d'Images aanbevelen. CdI was 'niet erg positief' over deze camera vorige maand, vanwege het onbehoorlijke AF systeem, gebrek aan ergonomie,...

Ik heb de indruk dat dit soort magazines echt kritiek geeft en onafhankelijker is dan de meeste on-line reviewers, zoals ook hun reviews van de Canon G6 (de eerste modellen zijn op de markt gebracht met een bèta-versie firmware met bagger foto's tot gevolg) en recentelijk de Minolta D7D (problemen met de 'Franse' versie van deze camera) bewezen hebben

sugar
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                  Wel, als je echt goede en onafhankelijke reviews wil lezen, kan ik je Chasseur d'Images aanbevelen. CdI was 'niet erg positief' over deze camera vorige maand, vanwege het onbehoorlijke AF systeem, gebrek aan ergonomie,...

Ik heb de indruk dat dit soort magazines echt kritiek geeft en onafhankelijker is dan de meeste on-line reviewers, zoals ook hun reviews van de Canon G6 (de eerste modellen zijn op de markt gebracht met een bèta-versie firmware met bagger foto's tot gevolg) en recentelijk de Minolta D7D (problemen met de 'Franse' versie van deze camera) bewezen hebben

sugar
                  Dat is waar, maar men moet wel beseffen dat a) de impact van een site als dpreview veel groter is (in het Engels en op het magische internet) en b) dat Phil Askey een reputatie heeft opgebouwd van 'onkreukbare die-hard-tester tot op de tanden'. Als je dan ziet dat hij bvb. de E300 een 'recommended' heeft, dan wordt ik daar toch ff stil van...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
                    Dat is waar, maar men moet wel beseffen dat a) de impact van een site als dpreview veel groter is (in het Engels en op het magische internet) en b) dat Phil Askey een reputatie heeft opgebouwd van 'onkreukbare die-hard-tester tot op de tanden'. Als je dan ziet dat hij bvb. de E300 een 'recommended' heeft, dan wordt ik daar toch ff stil van...
                    'Recommended' is eigenlijk een slechte review op dpreview...

sugar
                    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Ze zijn wakker geworden daar op dpreview:
                      92 posts over zijne review in minder dan 24 uur!

Enfin, 't levert wel spannende literatuur op...

Comment

Persoonlijk vind ik dpreview de beste site omdat hij erg goed test maar ook alles toont en zodoende kan je zelf je besluiten trekken.

De eindbeoordeling heb ik op dpreview nooit goed gevonden maar die is ook niet belangrijk vermits ze je alle tools geven om zelf je beoordeling te maken.
                        Kijk maar naar de fuji's bijna geen enkele S-CCD krijgt meer dan recommended omdat Askey niet van die S-CCD moet hebben maar als ik naar de beelden kijk dan weet ik wel beter want zelf vind ik die heel goed.

Comment

Working...
                        X