Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron Teleconverter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron Teleconverter

Ik zou graag de teleconvertor kopen van Tamron AF 2X 7MC. Heeft hier al iemand ervaring mee? Werkt de autofocus nog als ik deze zou gebruiken in combinatie met mijun D70 en Nikkor AF 70-300mm?
    Alvast bedankt voor jullie reacties.

Re: Tamron Teleconverter

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
    Ik zou graag de teleconvertor kopen van Tamron AF 2X 7MC. Heeft hier al iemand ervaring mee? Werkt de autofocus nog als ik deze zou gebruiken in combinatie met mijun D70 en Nikkor AF 70-300mm?
    Ik vermoed van wel. Ik heb hem en ik heb enkel problemen met de Sigma HSM lenzen. Op Nikon 17-70, Nikon 50F1.4, Tamron 35-105/2.8, Sigma 28-200, Sigma 170-500 geen problemen.
    Op Sigma 70-200/2.8 HSM en Sigma 180/3.5 Makro HSM wel problemen.

Hubert
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Reken het zelf uit zou ik zeggen ik weet immers niet hoe snel die 70-300 is maar met deze convertor verlies je 2 stops en indien de totale waarde boven 5.6 uitkomt kan AF niet meer gegarandeerd worden. Zal waarschijnlijk bij heel veel licht en contrast nog wel gaan daarboven maar garanderen dat het werkt kan je dan niet.

Dus indien je lens trager is dan 2.8 vergeet het maar. Met een 2x tele moet je ook over een hele goeie lens beschikken om niet teveel kwaliteitsverlies te hebben. Meestal is het beter met wat minder genoegen te nemen en voor een 1.4 te gaan.

Comment

Ik heb die Tamron gehad en die is vrij goed voor z'n prijs, tenminste de 7 elementen versie want de 2x tc 4 is niet aan te raden.
        Maar om ze te kopen voor de Nikkor 70-300 zou ik je toch aanraden je de moeite en de centen te besparen want daar is die echt niet voor geschikt, zelfs de 1.4 is een maat voor niets op die lens.
        Het is al geen toplens, en met een converter erop zullen je beelden het al helemaal niet in dank afnemen, zelfs niet op statief genomen.
        Let wel, theoretisch zal dat manueel wel werken hoor, maar er is zo een soort van stelregel dat zegt dat voor een 1.4x TC je een lens moet hebben met een lichtsterkte van F4 (- 1 stop wordt dan F5.6), en voor een 2x TC je een lens moet hebben van F2.8.(-2 stops wordt dus ook F5.6)
        En dit voor zowel het nog werken van de AF (en dan nog enkel met garantie van genoeg licht), en het belangrijkste...........fatsoenlijke beelden
        Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
        Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

Comment

Bovenstaande kan ik helemaal onderschrijven. Ik heb de 2x met 4 elementen. Het is leuk voor noodgevallen, maar ook niet meer dan dat.

Ik gebruik hem met een 70-200 f4. Dat is op zichzelf een zeer scherpe lens met snelle AF. De foto's worden soft, donker en de lens langzaam. Alléén bruikbaar bij gebrek aan betere mogelijkheden en heel mooi weer.
          Groeten,

Albert Jan

Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

Comment

Hoi,

Ik heb de TC van Kenko (kenko=tamron), en wel de 1.4.
            De kwaliteit is goed, misschien nog beter als die van NIkon.
            Bovendien steken de lensen niet uit het huis (als bij Nikon,
            Waardoor je in elk geval fisiek al alle lensen met nikon fitting
            kan gebruiken.
            De auto focus geeft ook geen probelemen met mijn D100.

Ik weet ook nog wel een goede leverancier voor je.....
            (En IK ben dat niet ;_)

gr,
            Reinier

Comment

Ik heb een 2x 7MC , op mijn 10D blijft de autofocus werken , met een scherpe lens erbij krijg je toch nog goeie resultaten .
              http://www.dullaert.net

Comment

ik heb hier nog een Tamron 2X teleconvertor met nikon vatting .. de bigma is niet lichtsterk genoeg om de autofocus te bewaren, lichtsterke lenzen behouden wel de autofocus. Ik heb ooit een workaround gevonden om bij lichtonsteke lenzen de autofocus wel te bewaren, maar heb die workaround nog niet uitgestest

eigenlijk gebruik ik de mijne bijna niet door een aanpassing in mijn glasservies .. als je wilt mag je die van mij testen en als je er tevreden van bent zetten we er een prijsje ?

Comment

Bedankt voor de reacties, maar ik denk dat ik toch eerst wat zal sparen voor een goede lichtsterke tele, ipv een teleconverter te kopen die toch geen optimaal resultaat geeft.

Comment

JA kan ook sparen voor een 2hands
                    super-tele....OOK om te SMULLEN !!

Hou marktplaats.nl maar eens een
                    tijdje in gaten, vroeg of laat staat
                    er eentje bij.

Reinier

Comment

Weet er soms ook zo iemand een site uit belgie om degelijk tweedehands fotomateriaal te kopen (Nederland ligt nogal wat ver)

Comment

Weet er soms ook zo iemand een site uit belgie om degelijk tweedehands fotomateriaal te kopen (Nederland ligt nogal wat ver)
                        Staan veel zoekertje tussen uit Belgie.

Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
                        Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

Comment

Sorry voor de vermoedelijk domme vraag van een newbie die toch wel een beetje probeert te letten op de centjes voor al dat glas....

De jongste TC 2.0 van Tamron wordt tegenwoordig aanbevolen voor / verkocht samen met hun 150-600 mm die zelf een lichtsterkte heeft van 5-6.3. Mag je dan daaruit concluderen dat hij het ook zal doen bij hun 70-300 mm met een lichtsterkte van 4 - 5.6?

Die workaround interesseert me trouwens ook wel eerlijk gezegd. Ik kan me voorstellen dat als ik hem al niet kan gebruiken, ik er tenminste de dingen beter door ga snappen.

TIA

Comment

Werking van de AF wordt niet direct bepaald door de lens en TC, maar door de hoeveelheid licht die op de AF sensor valt. Een 80-400 met tc2 werkt in de volle zon met veel contrast zeer traag, één wolkje en het stopt. De 80-400 is nog lichtsterker dan de 150-600.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb geen ervaring met de Tamron,noch Nikon.
                              Ik veronderstel dat die workaround bestaat uit het afplakken van contacten op de lens.Daar heb ik wel ervaring mee,maar dan wel met Canons.
                              Het werkt meestal ,of beter doet pogingnen tot AF, maar dat is ook alles.
                              De AF werkt zeer zeer langzaam,in mijn ervaring bijna onbruikbaar om niet te zeggen onbruikbaar.
                              Kan zijn dat dit wat afhangt van het gebruikt materiaal.
                              Was een combi 400 mm f 5.6,met Canon 2x ext op een 1DMK IIN.(Ondersteunt AF tot f 8 op middelste scherpstelpunt)

Comment

Working...
                              X