Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 75-300 of EF 90-300 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EF 75-300 of EF 90-300 ?

Ik ben van plan om een Canon EOS 300D te kopen. Alleen weet ik nog niet zeker welke lens ik mij extra ga aanschaffen.

Ik twijfel tussen deze 2 lenzen:
    - Canon EF 75-300 f/4.5-5.6 III USM
    - Canon EF 90-300 f/4.5-5.6 USM

Mijn vraag is nu of iemand mij kan zeggen welke de beste lens is

Mark

[MOD] Gebruik een duidelijke titel aub. Werd aangepast.
    Willy
    Last edited by Hombre; 10 januari 2005, 21:12.

Re: Welke lens is het beste

Ik denk dat ze van kwaliteit en prijs niet veel van elkaar verschillen dus zou ik persoonlijk voor de 75-300 gaan , dan heb je toch nog iets meer bereik , Moet een kijken naar de Sigma variant , naar het schijn is die ook behoorlijk .
    http://www.dullaert.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M&M
      Ik ben van plan om een Canon EOS 300D te kopen. Alleen weet ik nog niet zeker welke lens ik mij extra ga aanschaffen.

Ik twijfel tussen deze 2 lenzen:
      - Canon EF 75-300 f/4.5-5.6 III USM
      - Canon EF 90-300 f/4.5-5.6 USM

Mijn vraag is nu of iemand mij kan zeggen welke de beste lens is

Mark
      Eigenlijk hoef je niet te twijfelen want geen van beide zijn goed, maar als je het echt wil weten allez dan, de 75-300 is optisch iets beter.
      Ik heb die gehad net zoals er zovele hier op BD zijn, die ze hebben of gehad hebben.
      Maar om eerlijk te zijn is ze vrij soft, en in het bijzonder tss 200 en 300, zelfs met diafragma goed dichtgeknepen tot zeg maar F11.
      Voor hetzelfde geld heb je een Sigma 70-300 super apo II en deze is optisch stukken beter, getuige de vele tevreden bezitters hier van zo'n lens.
      Maar indien je een koopje wil doen ,Gekada (als hij/zij ze nog in het bezit heeft) wil de Canon 75-300 van de hand doen voor een wel héél zacht prijsje.
      Al zegt dat op zich wel veel over de tevredenheid van die lens
      Vraagje: Ik ga wellicht mijn canon 75-300 f4-5,6 II met zonnekap wegdoen, omdat ik hoogst waarschijnlijk overga naar de canon 70-200L USM. Lenske is ongeveer vijf jaar oud, prima staat. Hoeveel zou deze nog waard zijn volgens jullie? Thanks
      Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
      Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

Comment

Sigma 70-300 super apo II............

I dat geen Macro lens ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6

I dat geen Macro lens ?
          Dat is een gewone zoomlens die ook macro-mogelijkheden geeft... maar ze is niet louter bedoeld voor macro...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6

I dat geen Macro lens ?
            Nee, maar die heeft wel een stand dat je kan inschakelen wanneer je de lens wil gebruiken om macro's te maken.
            Dit is dan wel in een verhouding van 1:2, terwijl een echte macro lens een verhouding heeft van 1:1
            Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
            Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

Comment

Working...
            X