Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleempje 300D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleempje 300D

Ik ben nu ongeveer een maand in het bezit van een 300D en al doende leer ik hem meer en meer in verschillende omstandigheden te gebruiken. Dat lukt wel aardig maar toch gebeuren er soms dingen waar ik de oorzaak niet van ken.
    Reeds 3 maal gebeurde het dat na het maken van een opname het lampje van de CF bleef branden en de display met het aantal foto's bleef flikkeren. Minuten lang, niets was nog mogelijk. De eerste keer heb ik er na een tijd de CF kaart uigehaald en terug ingestopt, het probleem was voorbij, maar mijn foto's waren allemaal verdwenen. Kaart opnieuw geformatteerd en opnieuw een hele boel foto's gemaakt zonder problemen. Tot hetzelfde probleem zich opnieuw voordeed, deze keer na 10 minuten de batterij even uit en terug ingedaan, alles opnieuw OK en slechts de laatste foto kwijt. Een paar dagen later nog een keer...
    Ligt het aan mij? Aan de camera? Aan de CF-kaart (die ik al 2 jaar zonder problemen in mijn G2 heb gebruikt)?

Heeft iemand goeie raad?
    Alvast bedankt.

Re: Probleempje 300D

even proberen kaart in 300D te formateren ...terug uittesten indien het nog niet gaat even met andere gebruiker kaart uittesten.

Comment

Een ander kaartje proberen en kijken of het dan weer gebeurt. Gebeurt het niet meer is waarschinlijk je kaartje niet compatibel of niet goed meer. Gebeurt het weer heb je waarschijnlijk een probleem met de body.
      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jefken61
        Ik ben nu ongeveer een maand in het bezit van een 300D en al doende leer ik hem meer en meer in verschillende omstandigheden te gebruiken. Dat lukt wel aardig maar toch gebeuren er soms dingen waar ik de oorzaak niet van ken.
        Reeds 3 maal gebeurde het dat na het maken van een opname het lampje van de CF bleef branden en de display met het aantal foto's bleef flikkeren. Minuten lang, niets was nog mogelijk. De eerste keer heb ik er na een tijd de CF kaart uigehaald en terug ingestopt, het probleem was voorbij, maar mijn foto's waren allemaal verdwenen. Kaart opnieuw geformatteerd en opnieuw een hele boel foto's gemaakt zonder problemen. Tot hetzelfde probleem zich opnieuw voordeed, deze keer na 10 minuten de batterij even uit en terug ingedaan, alles opnieuw OK en slechts de laatste foto kwijt. Een paar dagen later nog een keer...
        Ligt het aan mij? Aan de camera? Aan de CF-kaart (die ik al 2 jaar zonder problemen in mijn G2 heb gebruikt)?

Heeft iemand goeie raad?
        Alvast bedankt.
        Heb dezelfde kloterij al eens gehad met een goedkoop geheugenkaartje (PQI), na een tijdje bleek de geheugenkaart niet meer goed te werken (kon maar een deel van de kaart formateren), heb nieuw kaartje gekocht en probleem was opgelost. Het kaartje was voordien ook altijd zonder problemen gebruikt
        #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
        Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Misschien probeer je een foto te trekken met virus ?

grapje ...
          [Nikon D5100 & Nikon D70]
          [Yves en Liesbeths blog Resort]

Comment

Working...
          X