Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamrac velocity 7 of 9 eigenaars

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamrac velocity 7 of 9 eigenaars

Beste,

Zijn er hier eigenaars van bovenstaande tassen die bereid zijn een foto te posten van hun zak, met het materiaal in de tas?

Mijn dank zal groot zijn.

Johan

Re: Tamrac velocity 7 of 9 eigenaars

Ja hoor dat kan maar of dat je dit veel gaat helpen?

Hier een velocity 9

Nu ja je wil waarschijnlijk weten wat erin zit.
    Dus:
    - canon 20D + 17-85 IS eraan vast
    - canon 70-300 DO
    - Sigma 15mm fisheye
    - Flesje water
    - 5 CF kaarten
    - 3 batterijen
    - zakdoeken, pleisters, zakmes etc
    - canon flash ex420
    - Manfrotto table tripod met 486 head
    - Tamron 1.4 convertor
    - canon EF 25II extender
    - canon 500D

Dit is wat er vaak inzit. Soms wil ik lichter en dan gaat het enkel de eerste 7 van deze lijst zijn. Soms voldoen deze lenzen niet en ga ik naargelang de mogelijkheden bijv de 200f2.8 ipv flash meenemen of andere combinaties en lenzen meenmen. Als ik bijv lang zonder thuis te komen weg ben zal de Xdrive hier ook in thuishoren. Kan er eigenlijk zo nog wel bij maar dan spant het allemaal wel.

Op vakantie zal het weer iets anders zijn want dan als het warm is meer water (heel belangrijk zelfs op een korte wandeling in de woestijn bijv).

Voila hopelijk ben je er iets mee.

Comment

Mocht ik jou zijn dan ga ik voor de tamrac expedition 5 zoals ik ook gedaan heb. Kost nu 106€ bij mdcomputers(minder dan topfoto) . goede service en snel verzonden.
      deze is wat duurder, maar je kunt er echt alles in kwijt.

-300D
      -D60
      -af en toe analoge body 500n
      - 75-300 IS
      -17-40L
      - 18-55
      - ex 420 flits
      - statief merk mij onbekend (aan de buitenkant bevestigd met voorziene straps)
      - enkele cf'jes
      - wat eten en drinken
      - regenjas/regenbroek
      - ehbo setje
      Last edited by Naciremus; 10 januari 2005, 12:04.
      een plaatje zegt meer dan 1000 woorden

Comment

Tamrac Velocity 9

met daarin:

D70
        Nikkor 17-35 2.8
        Nikkor 50 1.8
        Nikkor 105 2.8 macro
        Sigma 100-300 4.0
        flits SB-800

en nog wa plaats over
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

hallo johanvc,

Onlangs had ik een Tamrac Velocity 9 (moeilijk te krijgen) besteld en toen ik in de betreffende zaak ernaast de Lowepro Minitrekker AW zag was ik toch verbaasd door de degelijker kwaliteit van laatstgenoemde en de betere overzichtelijkheid van je materiaal. Ik heb uiteindellijk beslist de Lowepro te nemen. Aanvankelijk had ik voor de Tamrac gekozen omwille van de mogelijkheid de tas naar voor te schuiven zonder ze te moeten neerzetten om er materiaal uit te nemen. Aangezien ik nogal houd van netheid en overzicht in mijn tassen vond ik dit belangrijker dan het pluspunt bij de Tamrac. In het voordeel van de Lowepro speelt volgens mij ook het feit dat hij over twee schouderstraps beschikt, die bij zwaardere lading het gewicht mooi verdelen over de beide schouders. Bij de Tamrac hangt nl. alles aan een schouder en dit zou wel eens bij langere tochten overbelasting van die ene kant kunnen meebrengen. De Lowepro heeft ook meer mogelijkheden om er een statief aan te bevestigen. Dit heb ik niet opgemerkt bij de Tamrac. Misschien kunnen eigenaars van de Velocity mij tegenspreken.
          De Lowepro kost zo'n 20€ meer.
          Enfin, ik heb nu drie Loweprotassen en vind deze tot nog toe de stevigste en best afgewerkte.

Groetjes,
          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
          X