Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afbieden in winkels?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Afbieden in winkels?

wat ik me afvroeg

aangezien "gewone" winkels meestal moeten onderdoen voor webshops qua prijzen, kan je dan toch naar de winkel gaan en hun een tegenvoorstel dat al wat meer in de buurt komt laten doen

bv in winkels zoals de fnac, mediamarkt, de action shops (die trouwens zelf onderling verschillende prijzen hebben )

hoeveel zou je er zo kunnen afkrijgen?
    Last edited by ZeeKoei; 7 januari 2005, 15:50.

Re: Afbieden in winkels?

bij fnac zeggen ze dat ze het goedkoopst zijn , maw als je ergens in belgie en goedkoper prijs vind ( op papier) van een winkel ( weet niet of e-shopping daar bij hoort?) zij u verkopen aan de goedkooste prijs of het verschil terug betalen.
    heb vorig jaar daar gsm gekocht en 8 dagen later bija 40 euro goedkoper zien staan in een of andere winkeltje, prijs effe op papier gevraagt met stempel vd winkel en klaar is kees . fnac betaalde mijn 40 eurokes terug !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berteldinck
      bij fnac zeggen ze dat ze het goedkoopst zijn , maw als je ergens in belgie en goedkoper prijs vind ( op papier) van een winkel ( weet niet of e-shopping daar bij hoort?) zij u verkopen aan de goedkooste prijs of het verschil terug betalen.
      heb vorig jaar daar gsm gekocht en 8 dagen later bija 40 euro goedkoper zien staan in een of andere winkeltje, prijs effe op papier gevraagt met stempel vd winkel en klaar is kees . fnac betaalde mijn 40 eurokes terug !
      Ik heb veel meer respect voor winkels die onmiddellijk de correcte prijs afficheren.

Mijn gedacht!
      BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

vraag me toch ook soms af of dit zou "pakken". 2 weken geleden langsgeweest in Sony Center te Gent voor info voor videocamera. Kreeg daar prijs van "890€" voor een HC40. Heb die besteld bij Pixmania voor "637€". Een verschil van zomaar eventjes 253€. De camera van bij Pixmania is mét nederlandse handleiding en dus identiek aan de camera die ik daar in Gent zou gekocht hebben.

Eigenlijk heb ik veel zin om daar eens langs te gaan en factuur Pixmania te tonen en te vragen hoe hij prijsverschil kan verklaren. Zou de uitleg weleens willen horen!

Trouwens, ik heb in zelfde winkel prijs gevraagd voor een 107cm Plasma televisie van Sony omdat ik die overweeg te kopen (twijfel nog tussen Sony en Philips). De prijs daar was zomaar eventjes +6.000€ ... terwijl diezelfde tv vlak over de grens te krijgen is voor 4.300€ (!!). Als iemand overigens shop kan aanraden voor plasma tv's, please do! (ik kan er wel aangeraken aan inkoopprijs maar da's wel de BELGISCHE inkoopprijs dan)
        Last edited by lapino; 7 januari 2005, 15:39.
        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino
          vraag me toch ook soms af of dit zou "pakken". 2 weken geleden langsgeweest in Sony Center te Gent voor info voor videocamera. Kreeg daar prijs van "890€" voor een HC40. Heb die besteld bij Pixmania voor "637€". Een verschil van zomaar eventjes 253€. De camera van bij Pixmania is mét nederlandse handleiding en dus identiek aan de camera die ik daar in Gent zou gekocht hebben.

Eigenlijk heb ik veel zin om daar eens langs te gaan en factuur Pixmania te tonen en te vragen hoe hij prijsverschil kan verklaren. Zou de uitleg weleens willen horen!

Trouwens, ik heb in zelfde winkel prijs gevraagd voor een 107cm Plasma televisie van Sony omdat ik die overweeg te kopen (twijfel nog tussen Sony en Philips). De prijs daar was zomaar eventjes +6.000€ ... terwijl diezelfde tv vlak over de grens te krijgen is voor 4.300€ (!!). Als iemand overigens shop kan aanraden voor plasma tv's, please do! (ik kan er wel aangeraken aan inkoopprijs maar da's wel de BELGISCHE inkoopprijs dan)
          Toch plezant he, als je het antwoord zelf geeft

Comment

Ik denk dat we de belgische winkels best eens op 'cursus' sturen naar Duitsland of Nederland ivm prijspolitiek en ook garantie.
            Bij aankopen ben ik al dikwijls gaan informeren bij lokale grote winkels of zelfs
            in gans Vlaanderen maar in de praktijk is er maar weinig aan te doen.
            En wat doe je dan, inderdaad kopen in het buitenland of www shop.
            Zoals trouwens, naar ik lees, de meeste BD'ers doen.
            Met de gespaarde centen kan je veel doen en bij de bekende buitenlandse
            adressen heb ik zeer positieve ervaringen ivm garantie.
            Ik werk meestal met Foto Mundus in Meppen en als je regelmatig wat bestelt
            is hun bereidheid nog groter natuurlijk.

O ja, voor alle BD'ers ook de beste wensen voor 2005 met een goede gezondheid, om veel fotokes te kunnen maken.

alfoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mbman
              Toch plezant he, als je het antwoord zelf geeft
              niet helemaal, want soms is zelfs de belgische inkoopprijs hoger dan winkelprijs in duitsland!
              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

niet helemaal, want soms is zelfs de belgische inkoopprijs hoger dan winkelprijs in duitsland!
                Zo is het idd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alfoto
                  Ik denk dat we de belgische winkels best eens op 'cursus' sturen naar Duitsland of Nederland ivm prijspolitiek en ook garantie.
                  Het zijn de invoerders en de merken die op cursus moeten gaan

Meestal is het probleem ook dat de invoerder voor de Benelux een Nederlands bedrijf is, vooral bij Hifi is dit een probleem.

Tegenwoordig is er wel een beweging naar grote invoerders. Ik bedoel daarmee: er is dan 1 invoerder voor Frankrijk en Benelux bvb. Sommige merken stoppen zelfs met het invoerderssyteem en gaan zelf de toestellen verdelen

Comment

kijk anders eens voor je televisie op www.hificomponents.de
                    via deze webshop heb ik al enkele hifi apparaten gekocht.

Comment

Working...
                    X