Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie gebruikt welke geheugentank?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wie gebruikt welke geheugentank?

Ikzelf ben op zoek naar een geschikte geheugentank en 'k denk dat er voor de moment veel mensen op zoek zijn naar dergelijke opslagmedia. 't Is natuurlijk handig dat je eventueel de combinatie kunt maken tussen opslag, mp3 en video.
    De bedoeling van deze thread is misschien een klein overzicht te maken van wat er op de markt is? Welke voor- en nadelen er aan elke systeem verbonden zijn. En waarom je eventueel zou veranderen van systeem.
    Dus eigenaars van dergelijke machientjes, laat maar eens horen hoe jullie over je opslagbank denken.

elo

Re: Wie gebruikt welke geheugentank?

Momenteel heb ik bij PIN een bestelling lopen voor een PD7X, ongelofelijk rap machientje die standaard AA-batterijen gebruikt...

Wel geen MP3 of andere zaken, maar dat wil ik ook niet, ik wens pure opslag en daar is de PD7X ideaal voor...

Een ideale site voor je vraag is de volgende:

http://fhoude34.free.fr/PortableHD.htm
    Daar heb je een overzicht van 'bijna' alle geheugentanks met links naar de spec en mogelijkheden. Ben je wel even mee zoet...
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

Comment

voor een uitgebreide vergelijking van beschikbare toestellen kan ik je volgende site aanraden:
      http://fhoude34.free.fr/PortableHD_Main.htm
      Ikzelf gebruik de Epson P2000 en ben zeer tevreden.
      Henri
      lidnummer: BD0435BE

Comment

Ik ben op die website eens gaan kijken of de Archos Gmini 220 er ook op stond. En ja hoor, maar wat betekent "most simpletech cf's don't work with gmini " ?
        Ik heb mijn cf kaart van 256 mb al een aantal malen op de archos overgebracht zonder problemen.

Domi

Comment

Hallo,

Ik heb zelf al een beetje ervaring met Jobo oa Vista en de eenvoudige
          versie giga X cfr jobo.com of de en bv onder Ebay foto mundus of via
          zoeken op ebay 'jobo giga' dan heb je verschillende modellen met en zonder
          MP3.
          Ik weet niet hoe het zit met de snelheid tov andere merken
          De X is momenteel zeer goedkoop. Ik heb een 20 GB voor 138 euro
          De nieuwere modellen zijn wel sneller ...

groetjes,

alfoto

Comment

Ik vind de link wel goed, maar wat een overvloed aan machientjes!
            Dan vraag ik me toch af, hoe het komt dat we steeds info zien van dezelfde merken en van andere nooit iets horen? In de lijst zaten er, waar ik nog nooit van gehoord had.

Oorspronkelijk geplaatst door alfoto
            Ik weet niet hoe het zit met de snelheid tov andere merken
            De X is momenteel zeer goedkoop. Ik heb een 20 GB voor 138 euro
            De nieuwere modellen zijn wel sneller ...
            Mag ik zo onbescheiden zijn te informeren waar en wanneer je die gekocht hebt? Dat lijkt me wel een bodemprijs.
            Het is wellicht ook zo dat dit een markt in beweging is (steeds meer megapixels) en dat de prijzen van die toestelletjes nog steeds zakken.
            Best nog even de kat uit de boom kijken dan?

De snelheid is van ondergeschikt belang, vind ik.
            mijn fotosite

Comment

Bedankt voor de link, 'k had deze nog niet gevonden.

Voor de moment heb ik enkele favorieten: de H320 van Iriver, de jobo giga mini (hier is er nog niet veel info en reviews over te vinden)en de Archos 220 maar die laatste schijnt regelmatig problemen te hebben bij het copieren van een cf kaart.
              Er is dan inderdaad nog de PD7X maar die heeft geen mp3 functie. Je kunt evengoed wat meer betalen en er dan toch een mp3 functie bijkrijgen denk ik.

elo

Comment

Ik heb al een paar jaar de x-drive2 (bij PIN gekocht).
                Heb eenmaal de batterij moeten vervangen.
                Ideaal ding. 40 Gb, hangt via usb2 constant aan mijn pc.
                Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

Comment

deze lijkt me wel iets

Get full-length product reviews, the latest news, tech coverage, daily deals, and category deep dives from CNET experts worldwide.

Daar kom je echt wel effe mee verder denk ik...

sugar
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Ik gebruik nu ongeveer twee jaar de eerste versie van de XS-Drive van Vosonic. Tot op heden probleemloos (eerst een 2,5 GB schijfje erin gehad die wat traag was, heden een 20 GB) Mee op vakantie geweest naar Australie en 18 GB foto's mee terug genomen zonder problemen.
                    Enige aandachtspuntje bij deze drive is de batterij capaciteit, kan soms na twee uur leeg zijn. (ik doe over een 2GB kaartje ongeveer een kwartiertje als ik me niet vergis (Transcend 2GB 45x)).
                    XS-Drive 1 doet USB 1.0 (niet aan te bevelen voor grote hoeveelheden data)
                    Groet, Edward
                    Olympus four thirds en Panasonic micro four thirds

Comment

'k heb momenteel een cinemadisk van PIN, die leest de CFjes uit voor backup in the field, en kan ook MP3, MPG, MPEG2, JPG afspelen op een TV uitgang (of hoofdtelefoon voor muziek)

de extra functies heb ik eigenlijk maar weinig gebruikt, maar gebruik het ook vaak als externe disk voor de laptop.

Als ik een nieuwe zou kopen, dan zou ik die van Nikon kopen die ook RAW (NEF) ondersteuning heeft voor af te spelen, en een ingebouwd scherm.

er zijn eigenlijk andere prioriteiten dan een nieuwe imagetank .. de oude voldoet waarvoor het moet dienen

Comment

X's Drive II.

Heb een lege tank gekocht en zelf een Notebook hardeschijf geplaatst van 30 GByte. Gaat op langere tochten altijd mee maar zorg wel dat je je lader meehebt. De snelheid van overtanken had sneller gemogen (of ben ik gewoon ongeduldig).

S.
                        EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
                        EOS 10 Glas 28-105 70-210

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door twdigit
                          De snelheid van overtanken had sneller gemogen (of ben ik gewoon ongeduldig).

S.

nee, je geheugenkaarten zijn alleen gegroeid .. (vroeger had je 1MB per foto, nu 9MB per foto .. morgen 35MB per foto .. maar je wilt steeds een geheugenkaart waar minimaal 50 tot 100 shots op kunnen)

Comment

Ik gebruik nen simpele Xs-Drive II met 40Gb en die doet het voortreffelijk ...

Geheugentank met de pure basics zonder allerlei snufkes die je toch niet gebruikt
                            [Nikon D5100 & Nikon D70]
                            [Yves en Liesbeths blog Resort]

Comment

X-drive II met 30GB
                              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Working...
                              X