Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reparatie stuck pixel (Canon D60)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• reparatie stuck pixel (Canon D60)

Mijn D60 gaat zeer binnenkort de verkoop in en heeft last van 2 stuck (= constant lichte) pixels op de sensor.
    Zelf geen probleem mee gehad, je ziet het nauwelijks en waar nodig is het in no time opgelost in PS, maar bij verkoop is het wat minder prettig.

Ik wil er bij de verkoop gewoon open en eerlijk in zijn, wel zo prettig voor de toekomstige eigenaar.

Vraag 1: is dit waardeverminderend voor de camera en zo ja, in welke mate? Ik snap ook wel dat hij er niet meer waard door wordt, maar zal ik er veel last van hebben?

Vraag 2: wat zijn de kosten als je dit bij Canon zou willen laten verhelpen? Iemand ervaring hiermee?
    www.lowspark.nl

Re: reparatie stuck pixel (Canon D60)

Heb nu niet direct een idee van de waardevermindering, maar is toch zeker niet leuk...

Normaal zou Canon deze pixels gemakkelijk moeten kunnen uitmappen... Is een software aangelegenheid, dus zou goedkoop moeten kunnen.
    Misschien eens bellen naar het service center van Canon en navragen.

Nick
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Re: reparatie stuck pixel (Canon D60)

Ik heb ETBASS gebeld en ze hebben 2 prijzen:

- een vaste reparatieprijs van 168 euro

- een reparatieprijs voor als men minder dan een kwartier er mee bezig is en dan is het ca 40 euro.

Alleen jammer dat ze niet konden vertellen in welk tariefklasse een pixel mapping valt.....
      www.lowspark.nl

Comment

Working...
      X