Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• macro

Hallo,

Welke macro lens raden jullie aan voor de nikon d70
    (zowel prijs/kwaliteit belangrijk)

bedankt

Re: macro

Misschien kan je best aangeven wat je budget is, en waarvoor je ze gaat gebruiken, voor vlinders heb je een andere lens nodig dan om postzegels te fotograferen.
    Last edited by Cyrox; 5 januari 2005, 17:51.
    Mark (300D)

Comment

Ik ben zelf ook aan het uitkijken.

Vooral naar:

Sigma AF 105/2.8 APO EX MAKRO DG -->400€
      Deze leek mij de beste keus. Maar de lens schijft een hele eind uit. Daardoor vrees ik dat zoiets nogal negatief is voor diertjes alla vlinders...
      Canon EF 100/2.8 MAKRO USM-->500€
      De duurste, maar zeer scherp.(en snel)
      Tamron AF SP 90/2.8 MACRO DI 1:1-->400€
      Ook scherp, zie anders eens in showcase . En deze schijft niet echt uit dacht ik. Als ik mij een macro koop dan is het deze

Comment

Hallo,

Ben zelf ook aan het uitkijken, maar het wel de Nikon 105 en Sigma 105 al getest

De Nikon vind ik veel stroever dan de sigma en die is is ook nog goedkoper.

Voor mij gaat de keuze uit naar de Sigma 105 of 150

Ik kies niet voor een macro-lens van 180 of 200 want die MOET je op statief gebruiken en dat ben ik niet van plan (alé toch niet altijd).

mvg Sven

Comment

Ik kan enkel melden dat ik zeer tevreden ben van mijn Tamron 90SP Di

(opname op f 4.0)

René
          BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

Comment

Ja het gaat dus vooral om natuurfotografie, dus ook vlinders, maar ook kleinere kevers enzo..., dus enkele mm...
            Budget... ja moeilijk te zeggen, ik weet niet echt wat ik kan verwachetn van de prijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6

Sigma AF 105/2.8 APO EX MAKRO DG -->400€
              Deze leek mij de beste keus. Maar de lens schijft een hele eind uit. Daardoor vrees ik dat zoiets nogal negatief is voor diertjes alla vlinders...
              voor diertjes alla vlinders zou ik toch eens gaan kijken naar de 180 of 200mm zenne. bij mij vliegen die meestal weg. me mijn 105mm

Comment

en dit vind ik ervan

http://users.skynet.be/immage/macrolens.html
                ik ben heel content me de sigma 105. prijs kwaliteit de beste vind ik.

indien ge het geld hebt koop dan de nikkor 105

Comment

Tip immage, als je ze eerst vangt en de vleugels even tegen elkaar aandrukt houdt en dan op een bloem zet bv duurt het even voor de vlinder kan beginnen vliegen. Je drukt namelijk het bloed uit de vleugels en dat moet eerst terug opgepompt worden... en dat duurt even.

Comment

ik ben nie echt voor zo'n toestanden.
                    ik trek ze in de natuur gelijk ze zijn of ik trek ze nie.

ook van die practijken gelijk een libel ff in de diepvries zetten zodat ze stil blijft zitten vind ik maar niks.

natuur fotografie is de natuur fotograferen gelijk ze is.

Oorspronkelijk geplaatst door borbbrob
                    Tip immage, als je ze eerst vangt en de vleugels even tegen elkaar aandrukt houdt en dan op een bloem zet bv duurt het even voor de vlinder kan beginnen vliegen. Je drukt namelijk het bloed uit de vleugels en dat moet eerst terug opgepompt worden... en dat duurt even.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door borbbrob
                      Prik je met een naald door de kop, dan komen de vleugeltjes mooi open. GAIA moest het horen.

http://www.gaia.be/
                      BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                        Hallo,

Ben zelf ook aan het uitkijken, maar het wel de Nikon 105 en Sigma 105 al getest

De Nikon vind ik veel stroever dan de sigma en die is is ook nog goedkoper.

Voor mij gaat de keuze uit naar de Sigma 105 of 150

Ik kies niet voor een macro-lens van 180 of 200 want die MOET je op statief gebruiken en dat ben ik niet van plan (alé toch niet altijd).

mvg Sven
                        heb de laatste besteld, en ik zal je wetente vertellen of ik men statief vaak gebruik
                        maar het verschil tussen 150 en 180 istoch iets te klein om plots niet meer po statief te werken (imho)
                        foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                          heb de laatste besteld, en ik zal je wetente vertellen of ik men statief vaak gebruik
                          maar het verschil tussen 150 en 180 istoch iets te klein om plots niet meer po statief te werken (imho)
                          ok ik heb de sigma 180mm macro lens nu in mijn bezit:
                          ik gebruik ze in combinatie met een sigma flitser en je kan fotos nemen zonder bewegingsonscherpte op 1/160 sec.

het enige probleem dat ik heb is dat ik na een paar shots een beetje den bibber krijg en dan heb ik outfocus fototjes.

specimens volgen later
                          foto als spiegel of als venster?

Comment

Voor vlinders enz (iets wat grotere dingen dus) heb je niet direct een macro/micro objectief nodig een goede combinatie bv is daarvoor de Nikor 70-200 f/2.8 VR + Nikor 6T. Maar je moet dan wel deze lens hebben natuurlijk.

Een andere mogelijkheid vr kleinere dingen is een Nikor 50 mm, met omkeerring.

En als je toch een speciale macro lens kies dan ongetwijfeld voor de Nikor 105 mm Micro. Daar kan je nog net mee vanuit de hand, wat met de 200 mm niet meer kan (ook al moeilijk met 180 mm), maar waar je wel meer afstand kunt houden. De extra 15 mm (X 1,5 of 1,6) van de 105 mm is goed meegenomen tegenover de Tamron 90 mm. De AF bij alle macro lenzen is traag, maar geen propbleem je stelt toch steeds best manueel scherp in macrofotografie.
                            Ja de Sigma is beterkoop, maar de meerprijs voor de Nikor is het waard, duidelijk waard wat mij betreft.
                            De Nikor 105 mm is ook mijn keuze geweest voor kleine beestjes, en portretfotografie. (Evenals de 70-200 f2.8 VR + 6T voor vlinders o.a.).
                            Succes. De Nikor 105 mm micro is een prachtlens (maar traag zoals alle andere macro's, niet trager).
                            Last edited by Potske; 9 januari 2005, 15:18.

Comment

PHP-code:
                              Voor vlinders enz (iets wat grotere dingen dusheb je niet direct een macro/micro objectief nodig een goede combinatie bv is daarvoor de Nikor 70-200 f/2.8 VR Nikor 6T 
                              De nikon 6T heeft een diameter van 62mm en past dus nooit,zonder vignetting, op een 77mm lens als de 70-200VR.

Op de 70-200VR en de 80-400VR is de canon 500D wel ideaal te gebruiken.

De nikon is in mijn ogen beter als de sigma 105mm en ook duidelijk beter gebouwd. Maar helaas ook duurder.
                              Zelf ben ik heel benieuwd naar de sigma 150mm macro. Het lijkt me een ideale brandpunt voor schuwe beestjes. Helaas nog weinig voorbeelden en reviews van gezien...
                              Mijn Foto's

Comment

Working...
                              X