Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie gebruikt een Sigma 100-300 F4 op Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wie gebruikt een Sigma 100-300 F4 op Canon

Hallo

Graag had ik geweten hoe de prestaties zijn van de de Sigma 100-300MM F4 EX IF HSM op een canon body (liefst 1D)? Ik ben zinnes de lens aan te schaffen maar had eerst graag wat info van gebruikers gehad over dit objectief.

Greets en hopelijk tot hoors

Peter

Re: Wie gebruikt een Sigma 100-300 F4 op Canon

Ik gebruik hem, alleen dan ism een 20D. Hiervoor gebruikte ik een Canon 70-200/f4/L. de Sigma is absoluut niet langzamer, HSM doet zijn werk goed. Daarnaast is hij heel erg scherp tot aan 280mm daarna word hij wat softer maar hij is over het algemeen veel scherper dan de eerst genoemde Canon.

Nadeel is wel dat dat de zoomring minder soepel loopt als bij Canon L glas en dat de statiefgondel niet heel erg gemakkelijk geplaatst is maar met wat oefening heb je dat snel onder de knie.
    1D mkII * 17-35/2.8-4.0 * 70-200/2.8 * 300/4.0 IS * 580EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefanc
      Ik gebruik hem, alleen dan ism een 20D. Hiervoor gebruikte ik een Canon 70-200/f4/L. de Sigma is absoluut niet langzamer, HSM doet zijn werk goed. Daarnaast is hij heel erg scherp tot aan 280mm daarna word hij wat softer maar hij is over het algemeen veel scherper dan de eerst genoemde Canon.
      Dat is de eerste keer dat ik hoor beweren dat de 100-300 scherper is dan de Canon 70-200/4.0
      Ik weet dat de Sigma ook goed is, maar ik zou zeker niet stellen dat ze scherper is dan die Canon-lens!! Puur gebaseerd op eigen ervaring?
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

ik werk met de sigma ism met een 20D net als stefan.
        resultaten zijn zeer goed. HSM heeft me nog niet in de steek gelaten. Gebruik de sigma soms zelf in combinatie met 1,4 cv.

il talento senza disciplina è come una macchina senza benzina
        Sport & Event Photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
          Dat is de eerste keer dat ik hoor beweren dat de 100-300 scherper is dan de Canon 70-200/4.0
          Ik weet dat de Sigma ook goed is, maar ik zou zeker niet stellen dat ze scherper is dan die Canon-lens!! Puur gebaseerd op eigen ervaring?
          Haha, volgens mij ben ik ook de enige in heel de Benelux die van L glas overgaat op iets anders moet wel toegeven dat 70-200/2.8/L en een 300mm f4//L is het eindoel is.

betreft snelheid en gewicht had ik niets te klagen, maar over de scherpte was ik niet tevreden vooral niet wanneer ik deze met een orginele 1.4 extender van canon gebruikte, ik heb de lens op verschillende body's gebruikt(D60 en 10D) maar ik kreeg hem gewoon niet scherp. op het circuit van spa kwam ik iemand tegen die met een 55-200 lens op een 300D scherpere foto's maakte.

Overigens zijn er meer mensen die problemen hebben gehad met dit type lens, lijkt wel of op een of andere manier de kwaliteitscheck bij dat type lens niet in orde was.

Comment

mijne is thans wel scherp hoor

Comment

betreft snelheid en gewicht had ik niets te klagen, maar over de scherpte was ik niet tevreden vooral niet wanneer ik deze met een orginele 1.4 extender van canon gebruikte, ik heb de lens op verschillende body's gebruikt(D60 en 10D) maar ik kreeg hem gewoon niet scherp. op het circuit van spa kwam ik iemand tegen die met een 55-200 lens op een 300D scherpere foto's maakte.

Overigens zijn er meer mensen die problemen hebben gehad met dit type lens, lijkt wel of op een of andere manier de kwaliteitscheck bij dat type lens niet in orde was.
              Het is idd. wel zo dat de 70-200/4.0 af en toe problemen geeft op een 10D.
              Ik gebruik zelf die lens en ook in combinatie met de 1.4TC (van Canon), en moet er absoluut niet van klagen (en ben best nogal pietje precies in zo'n spullen)...
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                Het is idd. wel zo dat de 70-200/4.0 af en toe problemen geeft op een 10D.
                Ik gebruik zelf die lens en ook in combinatie met de 1.4TC (van Canon), en moet er absoluut niet van klagen (en ben best nogal pietje precies in zo'n spullen)...
                Kan kloppen inderdaad, ik heb de lens verkocht aan iemand met een 300D en die was/is er heel erg tevreden over. Maar vind het opzich wel vreemd, de checkup is bij Canon normaal gewoon heel erg goed, dit soort dingen verwacht je bij Sigma of Tamron, maar niet bij Canon.

Comment

Kan kloppen inderdaad, ik heb de lens verkocht aan iemand met een 300D en die was/is er heel erg tevreden over. Maar vind het opzich wel vreemd, de checkup is bij Canon normaal gewoon heel erg goed, dit soort dingen verwacht je bij Sigma of Tamron, maar niet bij Canon.
                  Dan moet je eens rondkijken naar sommige verhalen met een 24-70/2.8L. Een dijk van een lens als je een goede te pakken krijgt... Er zijn er echter een flink aantal die nadien nog moeten gecalibreerd worden, en dat voor een lens van om en bij de €1200 (in D of NL...).
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Het vermoeden rijst bij mij dat je dan een slecht exemplaar te pakken had. De mijne is haarscherp op een 10D. Maar misschien heb ik geluk, de AF met de 70-200 met 2x extender van Tamron functioneert heeft bij mij nog steeds terwijl dat op f8 eigenlijk niet zo geweldig zou moeten zijn (jagen, geen focuslock).

Het is blijkbaar toch een kwestie van pech of geluk hebben met een combinatie.
                    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                    lidnummer: BD0371NL

Comment

Working...
                    X