Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe 2 flitsers monteren op 300D ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe 2 flitsers monteren op 300D ?

Kan ik een 550EX op mijn toestel zetten en erlangs via een flashbracket een 420EX laten slaven? Zoja, op welke flashbracket gaat die passen??

Re: Hoe 2 flitsers monteren op 300D ?

Dacht dat je de 420 in slave mode kunt zetten. Wordt dan aangestuurd door de 550. De 420 is dan niet verbonden met de camera.

Wil je beide aan de camera verbinden zul je meer hulpmiddelen moeten hebben, maar daar ben ik ook niet bekend mee.
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

dus als slave flitser zal hij niet gelijk mee flitsen? Ik weet dat da zal gaan met een hotshoe en kabeltjes, maar die dingen kosten bijna meer geld dan een nieuwe flitser

Comment

De 550 stuurt de 420 aan zodat ze tegelijk afgaan. Ik dacht dat het via infrarood gaat. Zelf heb ik geen 2 flitsers dus ik ben er ook niet erg mee bekend.
        Groeten,

Albert Jan

Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

Comment

Dit is mogelijk, maar of je daar nu de gewenste resultaten mee gaat bereiken is iets anders. Persoonlijk zou ik opteren om de slave flitser te monteren op een lampstatief of op een monopod en die laten vasthouden door een assistent(e), of zelfs gewoon de flitser alleen laten vasthouden, je krijgt dan een veel betere lichtverdeling dan dat beide flitsen op een kleine afstand van elkaar staan. De 550EX is steeds de Master en die plaats je best op je toestel de 420 EX zal als slave werken en dit met behoudt van ETTL op je 300 D.

De infrarood vensters moeten elkaar kunnen zien om naar behoren te werken.
          Een beetje experimenteren zal waarschijnlijk wel nodig zijn.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik had deze flash bracket gezien van manfrotto:

Waar ik denk toch al een redelijke afstand tussen de twee flitsers te kunnen maken. Ik heb vaak niet de tijd tijdens een reportage om alles mooi te gaan meten. Bounce naar het planfont of de muren is niet atlijd mogenlijk dus wou ik iets experimenteel proberen. Maar ook op zo'n afstand gaat dat IR signiaal nog aankomen bij de 420?

Comment

Working...
            X