Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 kit, keuze ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D70 kit, keuze ?

Hallo,

Een vraagje betreft de keuze van de aankoop D70 kit 28-70, 70-300.
    Ik beschik momenteel over een Tamron AF 28-200 f/3.8-5.6 LD Aspherical(IF) objectief en vraag me af ik het wel nuttig is om naast de kit lens ook nog de 70-300 te nemen, ik weet wel het prijs verschil is niet groot maar toch.
    Ik had in het verleden bij mijn Minolta toestel een 28-70 en een Tamron 90-300 lens en deze 90-300 lens heb ik niet echt veel gebruikt. Vandaar dat ik bij mijn Nikon F50 analoog geopteerd had voor een 28-200 lens welke steeds op mijn toestel zit.
    Wat zijn jullie ervaringen met het gebruik van de 70-300 lens.

Bij Pixmania kan je de kit bestellen met ook een CF kaartje van 1GB, merk Pixmania, voor de snelheid staat vermeld "standaard". Weet iemand of dit een goed kaartje is. Of is het beter ietsje meer uittegeven aan een "merk" kaartje van bevoorbeeld "Scandisk". Het snelheids verschil voel je het werkelijk tijdens de praktijk, misschien afhankelijk van de situatie.

Re: D70 kit, keuze ?

Hoi,

Ik heb de D70 met alleen de 18-70 kitlens. OF die 70-300 lens ok is weet ik niet. Gebruik momenteel een 80-200 4.5D zoomlens die ik nog heb van mijn F601 set. En die doet het goed op de D70.
    Wat betreft die pixmania IGb CF card op standaard snelheid...
    Ik denk dat die wel leuk voor de heb is , maar minder voor de D70 die echt voordeel heeft bij de snellere CF cards ( Ultra van Sandisk of Proff series van Lexar ).
    Ik heb van beide een 512Mb Cf card en mn bij foto's achter elkaar maken merk ik dat deze sneller zijn tov standaard sandisk CF card.

Greetz

Bryan
    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Re: D70 kit, keuze ?

Oorspronkelijk geplaatst door Guy B
      Een vraagje betreft de keuze van de aankoop D70 kit 28-70, 70-300.
      Ik beschik momenteel over een Tamron AF 28-200 f/3.8-5.6 LD Aspherical(IF) objectief en vraag me af ik het wel nuttig is om naast de kit lens ook nog de 70-300 te nemen, ik weet wel het prijs verschil is niet groot maar toch.
      Ik had in het verleden bij mijn Minolta toestel een 28-70 en een Tamron 90-300 lens en deze 90-300 lens heb ik niet echt veel gebruikt.
      Je zegt het zelf, je hebt nooit veel je 90-300 gebruikt. Een 70-300 op een D70 wordt iets zoals 105-450. Nog langer dus, misschien nog minder gebruiken ?

Oorspronkelijk geplaatst door Guy B
      Of is het beter ietsje meer uittegeven aan een "merk" kaartje van bevoorbeeld "Scandisk". Het snelheids verschil voel je het werkelijk tijdens de praktijk, misschien afhankelijk van de situatie.
      Hangt af van het gebruik. Ik heb een Sandisk Ultra II, en ik denk niet dat ik ooit al echt nut heb gehad van de snelheid. Voor mensen die hun ontspanknop graag 5 seconden aan een stuk ingedrukt houden kan het voordeel hebben.

Qua betrouwbaarheid weet ik niet of er verschil is.

Koen
      Last edited by koenb; 5 januari 2005, 08:06.
      Koen
      http://stuutekeer.wordpress.com

Comment

Working...
      X