Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HULP - SANDISK ULTRA II 1GB

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• HULP - SANDISK ULTRA II 1GB

Ik heb een Ultra II 1 GB kaartje gekocht via Ebay Amerika.
    Kaartje geformateerd en in de camera geplaatst.
    Foto gemaakt en kunnen bekijken op het schermpje van de 10D.
    Als ik het kaartje in de reader plaats kan ik de beelden niet oproepen.
    Krijg de fout melding "Could not open .... because JPEg marker segment is too short (The file may bee truncated or incomplete)".
    Kan mij iemand wegwijs maken, want ik denk dat er eigenlijk niets aan scheelt vermits het de foto's opslaat en men deze kan bekijken op het toestel.

Groeten
    Yvan
    Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

Re: HULP - SANDISK ULTRA II 1GB

en als je gewoon je camera aansluit ipv de reader te gebruiken? wil het dan wel?
    F801 + D70 + 18-70 Kitlens + 50mm f/1.8 + 20mm f/2.8 + 100mm f/2.8 E + Sigma APO 70-200mm F 2.8 EX DG/HSM + Sigma EF-500 DG SUPER
    Visiteer mijn fotoboekje 30/3/2006 update - Gent + Brussel + Antwerpen + Pano's online.

Comment

Alle CompactFlash kaarten dienen in het fototoestel zelf te worden geformatteerd.
      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
        Alle CompactFlash kaarten dienen in het fototoestel zelf te worden geformatteerd.
        Heb geformatteerd zowel in de camera als met de cardreader.
        Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WhizzCat
          en als je gewoon je camera aansluit ipv de reader te gebruiken? wil het dan wel?
          Dan wil het inderdaad lukken !
          Maar dit vindt ik niet zo leuk.
          Is dit normaal ?
          Of is het enkel afhankelijk van de card reader.

Yvan

Comment

met welke OS werk je ? heb je wel de goede drivers voor de reader geinstalleerd,
            formateer de SD nog eens met het toestel en probeer opnieuw.
            groetjes roland

Comment

Windows Xp
              Ik moet er misschien wel bij vertellen dat deze card reader toch al enkele jaartjes oud is.
              Was een van de eersten Sandisk Reader SDDR-75.
              Misschien is dit de reden.
              Doch echter met mijn Kingston 1GB is er geen probleem.
              En anders zal er een andere reader moeten gehaald worden.

Yvan

Comment

vooralleer een nieuwe te kopen zou ik toch eens proberen bij een andre BD'er, eens zien wie het dichtst bij jou woont, die zal zeker willen helpen.
                groetjes roland van gent

Comment

Als het een hulp mocht zijn: Ik heb ook een sandisk ultra II van 1GB en heb ook WinXP en bij mij werkt het wel! Ik heb reeds met 3 verschillende readers gewerkt en die werkten alledrie. Ik zou toch zeker ook eerst naar de drivers kijken voor ik een nieuwe reader zou kopen...
                  mvg
                  Bert

Comment

Even nagekeken, blijkt dus wel degelijk de reader te zijn.

Thnx voor de bijstand.

Yvan

Comment

Working...
                    X