Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie bezit er een Canon 24-70/2.8 EF L USM ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wie bezit er een Canon 24-70/2.8 EF L USM ?

Ik wil bij deze lens een UV-filter kopen.

Mijn vraag is of ik nood heb aan een slimline filter of niet ?

Heeft de cropfactor van je toestel hier iets mee te maken ?

Bv. 1.6 tov 1.3 ?

Re: Wie bezit er een Canon 24-70/2.8 EF L USM ?

Vorige week heeft de kerstman mijn lens gebracht, het UV filter was hij spijtig genoeg vergeten. Vandaag in Gent gaan zien maar geen filter te vinden, ze zouden volgende week binnen komen.

Kan je even toelichten wat een slimline filter is, zodat ik geen verkeerde koop. Dank.

Groetjes,
    Rudy
    Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

Comment

Slimline filter is een filter met extreem dunne ring zodat je geen vignettering krijgt bij gebruik van extreme groothoek door de dikte van de ring of vatting van het filterglas.

ik heb deze lens en daar op zit een B+W F PRO 77 mm 010 UV-HAZE 1X EN DIT IS GEEN SLIMLINE FILTER Hoe kleiner de crop of full frame hoe meer je natuurlijk de volle groothoek gebruikt.Voor zover ik weet is een slimline enkel nodig vanaf < 17 mm. full frame.
      De meeste vignettering treed op bij mindere kwaliteitslenzen en niet aangepaste zonnekappen.
      groet roland
      Last edited by Guest9; 29 december 2004, 22:41.

Comment

Dank je. Als het niet nodig is, ga ik die beslist ook niet kopen.

Comment

Bij een L-lens zit altijd standaard een zonnekap, en die beschermt je lens ook al gedeeltelijk.
          Een UV-filter geeft natuurlijk nog wat extra bescherming, maar in sommige gevallen kan dat wel voor extra reflecties zorgen in de lens.

(Waarom Canon die zonnekap bij standaard lenzen er niet zo bij levert, dat begrijp ik niet echt. Sigma geeft bij elke lens een zonnekap, zo'n stukje plastiek kost voor de fabrikant bijna niets. En bij mijn Sigma 18-50 f2,8 zit een veel degelijker zonnekap dan bij mijn 100-400L .)
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Voor zover ik weet heb je voor de 24-70 geen slimline nodig... Ik heb trouwens op mijn 17-40 ook een gewone zitten en geen last van vignetting...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Working...
            X