Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pfff wie kan mij aub tips geven?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pfff wie kan mij aub tips geven?

    Bon, ik heb dus de Canon 20D gekocht en gedacht dat ik mijn Sigma lenzen 28-200 en 50-500 kon gebruiken. Blijkbaar niet dus.

    Ook mijn flits 420 EZ speedlite is niet te gebruiken met zijn functionaliteiten.

    Ik heb de standaardlens 18-55 van Canon bij dit toestel, maar kom dus tekort in het geval van mijn vorige lenzen (vooral portret gedeelte). Heeft iemand enige goede tips wat ik kan doen?
    Mijn fotograaf heeft contact opgenomen met Sigma om te zien of de lenzen te rechippen zijn maar voor de 28-200 kan dit blijkbaar niet. Sigma zelf zegt dat zij ook niet begrijpen waarom ik deze lens zou gebruiken voor mijn Canon 20D, maar dat is waarschijnlijk om mij de nieuwe lenzen voor digitale toestellen te doen kopen.

    En daar sta ik dan ... Mijn bigma 50-500 ga ik nog testen op de 20D dat heb ik nog niet kunnen doen, iemand hier ervaring mee?

    Wat stellen jullie voor?

    Greetz, Ronny

  • #2
    Re: Pfff wie kan mij aub tips geven?

    Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
    En daar sta ik dan ... Mijn bigma 50-500 ga ik nog testen op de 20D dat heb ik nog niet kunnen doen, iemand hier ervaring mee?


    Greetz, Ronny
    de bigma zou normaal gezien toch moeten gaan denk ik.

    ik dacht dat rechippen altijd kon.??...

    Comment


    • #3
      Re: Pfff wie kan mij aub tips geven?

      Blijkbaar niet voor de 28-200 mm.

      Ik denk ook dat er geen problemen zijn voor de 50-500 maar dat moet ik nog testen, heb in ieder geval nog geen verkeerde dingen hier gehoord.


      Greetz, Ronny

      Comment


      • #4
        Re: Pfff wie kan mij aub tips geven?

        Andere vraag: hoe kan ik eigenlijk te weten komen welke lenzen geschikt zijn voor mijn Canon 20D?


        Ronny

        Comment


        • #5
          Re: Pfff wie kan mij aub tips geven?

          Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
          Bon, ik heb dus de Canon 20D gekocht en gedacht dat ik mijn Sigma lenzen 28-200 en 50-500 kon gebruiken. Blijkbaar niet dus.
          Dat is een tegenvaller

          Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
          En daar sta ik dan ... Mijn bigma 50-500 ga ik nog testen op de 20D dat heb ik nog niet kunnen doen, iemand hier ervaring mee?
          ah, maar dan weet je nog neit zeker of de Bigma het niet doet? ...

          sorry, maar als 1 lens het niet doet , wil nie zeggen dat de anderen ook gaan flessen he

          keep up man, don't let the moed go down ey
          [Nikon D5100 & Nikon D70]
          [Yves en Liesbeths blog Resort]

          Comment


          • #6
            Re: Pfff wie kan mij aub tips geven?

            Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
            Andere vraag: hoe kan ik eigenlijk te weten komen welke lenzen geschikt zijn voor mijn Canon 20D?
            Ronny
            Eigenlijk is het niet zo moeilijk: alle EF en EF-S lenzen moeten sowieso werken, anders moet Canon het voor jou oplossen. Van de andere merken zoek je best eerst wat gebruikerservaringen op (hier, dpreview, fredmiranda, ...), of je kiest een leverancier die je laat testen en desnoods ruilen.

            Je 50-500 zou normaal gesproken gewoon moeten werken. Op de site van Sigma vind je een lijst van lenzen die herchipt kunnen worden voor de Elan 7E, 10D en al wat erna is gemaakt.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Re: Pfff wie kan mij aub tips geven?

              @Pieter G: ik heb gekeken op www.sigma-benelux.nl maar kan dat niet vinden over welke lenzen herchipt moeten worden ...

              ik ben toch een kieke hé

              kan je me een link geven?

              Ronny

              Comment


              • #8
                Re: Pfff wie kan mij aub tips geven?

                Op de Duitse site staat een overzivht van lenzen onde Service.



                grtz edelf
                Canon 1DX, 5D MKIII, EF 50 MKI, 24-70L, EF 11-24 4.0 L, EF 24-105L, EF 300 2.8 IS, EF 400 2.88 S II, EF 70-200 F2.8 F4, 600 EXII, etc

                Comment


                • #9
                  Re: Pfff wie kan mij aub tips geven?

                  Dank je wel Edelf!!!

                  hier kan ik inderdaad de foutmelding error 99 halen met uitleg dat dit een beveiliging is tegen overbelichting van de sensor. En ik kan ook afleiden dat de 28-200 NIET te rechippen is.
                  Dat is toch al één zekerheid.

                  dus ik zal uitkijken naar een lens in het gebied 50 - 200 (zonder natuurlijk met mijne bigma te moeten werken in dit gebied)


                  Heeft iemand voorstellen?


                  Greetz, Ronny

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pfff wie kan mij aub tips geven?

                    Canon 70-200 2.8L IS. Een ongelofelijk goede lens.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pfff wie kan mij aub tips geven?

                      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                      Canon 70-200 2.8L IS. Een ongelofelijk goede lens.
                      Die lens is goed maar dat is echt wel een andere prijscategorie. Kijk een op www.fotoapparatuur.nl, staan soms leuke tweedehandsaanbiedingen op aangegeven. Op dit ogenblik vind je er een 100-300 L f1:5.6 op terug, dat is niet het snelste objectief, ook qua autofocus, een schuifzoom, maar optisch gezien blijkbaar een echt pareltje, je hebt ze voor < 400 EUR...

                      sugar
                      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                      http://supermasj.zenfolio.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pfff wie kan mij aub tips geven?

                        Inderdaad een 2.8 over het hele gebied zal zeker een fantastische lens zijn maar de prijs is niet voor mijn budget.

                        toch dank voor de tips

                        Ronny

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pfff wie kan mij aub tips geven?

                          Heel scherpe en toch nog betaalbare lenzen met een bereik van ongeveer 50-200mm zijn de Canon 70-200 f4, en de Sigma 70-200 f2,8.
                          Die Sigma kan ik binnenkort uitgebreid testen, want die zal samen met mijn 20D geleverd worden. Ik heb die al een beetje kunnen testen op de lenzendag die Corné van Iperen heeft ingericht, en de resultaten zagen er erg goed uit .
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment

                          Working...
                          X