Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPod Photo Of Nikon Coolwalker

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• iPod Photo Of Nikon Coolwalker

'k weet het, 't zijn vrij recente producten maar toch deze vraag:

Iemand ervaring met de iPod Photo of met de Nikon Coolwalker??
    Ik zou één van beide willen aanschaffen, maar weet niet dewelke te kiezen.
    De Nikon heeft 30gb, terwijl de iPod minstens 40gb ruimte heeft.

Dat zou mij meer richting iPod sturen....
    Eigenlijk wil ik dus gewoon een imagetank waar ik daarna de foto's
    ook mee kan bekijken. Mocht iemand nog andere soortgelijke oplossingen kennen, laat ze gerust weten! (liefst goedkoper dan dit...)

Alvast bedankt!
    Groetzzzz,

Re: iPod Photo Of Nikon Coolwalker

Je hebt ook nog de Epson P-2000 . Die heeft in elk geval het beste schermpje, op dit ogenblik. Het zal wel niet de goedkoopste zijn.
    Die is hier al aan bod geweest (vorige week, denk ik).

Hier krijg je nog meer uitleg .
    Last edited by Black B@ndit; 28 december 2004, 07:47.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

De top in dit segment wordt volgens mij op dit moment gevormd door de Epson P2000. Deze heeft ook een goed en groot scherm (3,8 inch), zeker in vergelijking met de Ipod Photo en de Nikon Coolwalker (2,5 inch). De Ipod heeft overigens een speciale adapter nodig om cf kaarten te kunnen inlezen; dit gaat volgens velen erg langzaam.

Een test van de P2000:

DP Review

De coolwalker:

First review

Als ik moest kiezen voor een gecombineerd apparaat, dan koos ik voor de P2000.

Nog zaken die je kunt overwegen bij de keuze:
      • Moet het wel een gecombineerd apparaat zijn? Een combinatie van een ipod mini en een goedkope image tank is voor sommigen een betere oplossing...
      • Moet je de foto's wel of niet kunnen beoordelen onderweg - zo ja > groot en goed scherm is cruciaal!
      • Een paar CF kaarten extra kost ook niet veel!
      Nikon D70 | 18-70/3,5-4,5 AF-S G DX IF-ED
      | 70-300/4,0-5,6 AF G | Sandisk Ultra II 512 Mb

Comment

De ipod is helemaal niet geschikt voor wat je ermee wilt doen. Je kan het er wel mee maar je moet extra opties kopen en zelfs dan gaat het wegschrijven van foto's op de iPod tergend traag verlopen. De bedoeling van de iPod is je hele foto album mee kunnen nemen en dit te kunnen tonen op het kleine schermpje. Je moet deze foto's dan ook overzetten via iTunes en dan worden deze aangepast voor de iPod.

Als je de iPod koopt met als hoofbedoeling het wegschrijven van je foto's ga je zwaar teleurgesteld zijn!

Comment

Hoewel ik een beetje een apple-fan ben, moet ik Kevlar in deze overschot van gelijk geven. Je hebt er een Belkin adaptor voor nodig om je foto's van een kaartje naar een iPod over te zetten. Het gaat bovendien niet alleen erg langzaam, ook de batterij wordt heel snel leeggezogen, zodat je vaak alleen met een volledig opgeladen batterij een heel kaartje kan overzetten.

De iPod - photo of niet - is geweldig als MP3 walkman en eventueel om - in photo versie - een slideshow te presenteren die je er thuis hebt opgezet. Zeker geen imagetank in de functionele zin van het woord.
          Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Alsje interesse hebt in mp3-speler die tevens goed dienst doet als image-tank kan ik de Archos gmini 220 aanbevelen, goede mp3 speler waarbij je makkelijk cf-kaart kan inpluggen.

+ goede mp3 speler
            + heel klein
            + ingebouwde cf-card adapter

- beperkte preview van jpg in z/w op scherm (gebruik ik toch nooit, foto's zijn enkel deftig te beoordelen op pc scherm qua scherpte)
            - geen verwisselbare batterij

eindbeoordeling: nog steeds heel tevreden met het toestel
            Panoramix

Comment

Bedankt voor de info iedereen.
              de iPod photo is dus zeker en vast afgeschreven!
              Een teleurstelling is zeker geen 400-500€ waard!

dus ofwel de nikon coolwalker, ofwel de epson!
              Ik ben er nog niet gans uit. De epson heeft eigenlijk wel een groot
              scherm, wat zeer handig is, maar beschikt eigenlijk over redelijk wat features
              die ik niet echt nodig heb (zoals de weergave van mov, mpeg etc)
              daardoor gaat mijn voorkeur enigszins uit naar de nikon.

Ik ga deze middag eens wat winkels afschuimen en eens kijken wat er nog zoal in de rekken ligt.
              nogmaals dank!

Comment

Als je er een uitstep naar Wolvertem voor over hebt: waarschijnlijk de enige plaats waar je de P-2000 kan zien!
                Nikon, Apple & Epson

Comment

Nog even over de Ipod Photo.

Het principe van een harddisk player en een flash player werkt ook anders. Zoals eerder gezegt moet je bij een harddisk player de foto's, muziek uploaden met een programma. Voor dat deze zichtbaar worden in het menu. Wat zou die Belkin Card-reader doen. Die op de harde schijf zelf zetten dus je kan ze immers niet zien. Daarvoor had hij die in het programma moeten opslagen.

Er moet binnenkort of reeds al bestaande, data-kabel zijn die je in de mini-usb, slots prikt en zo de foto's upload. Wat gesleur zo moeten besparen.
                  Dit geld normaal niet voor de Epson die volgens mij je beste keuze is. Je zal hem rap meenemen naar fam/vrienden om de nieuwste clipjes/videootjes/foto's te laten zien.

Jonas
                  Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                  Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

hey iedereen!
                    ben zonet naar de fnac geweest en heb er een demoke gekregen
                    van de archos gMini 400.
                    Prachtig toestelletje, 400€.

ingebouwde CF lezer, sjiek kleurenscherm, 20 gig opslag,
                    li-ion batterij tot 10u autonomie etc..
                    voor meer info:

fnac geeft ook 2 jaar garantie

en kheb'em gekocht!!!

(maar dan niet specifiek voor de media zoals games, mp3, mov, divX, ... weergave)

Comment

Zou de P2000 RAW-files van de D70 ondersteunen ?

Groetjes,
                      Pol.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

iPod is volgens mij meer geschikt als MP3 speler dan als databank, de Nikon vindt ik vrij duur, misschien wel degelijk materiaal, 't is Nikon.
                        Nog niet niet gedacht aan de X-drive van Vosonic. Door velen hier op het forum gebruikt, die lijkt mij volgens kwaliteit en prijs een goede koop, ben trouwens zelf aan het overwegen er een aan te schaffen, op de site van John De Reuver in Nederland staan de meeste prijzen en modellen.

Ook op volgende site

staat er heel wat info betreffende dergelijke zaken
                        Sony A7III & Sony A7 RIII
                        Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

Comment

@Pol: (gisteren al gepost, maar door problemen met de database blijkbaar verdwenen). De P-2000 kan met RAW files van de D70 overweg. Nog straffer: hij kan ze automatisch draaien bij het inladen!!!
                          Nikon, Apple & Epson

Comment

In januari jaar komt er nog een véélbelovend product uit, dat de vergelijking met de P2000 wel eens erg goed zou kunnen doorstaan : de JOBO GIGA Vu Pro http://www.jobo.com/joboint/digital/..._pro/front.jpg

sugar
                            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Sugar, daar had ik gisteren ook al mijn grote twijfels over: het scherm heeft een derde van de pixels van de P-2000. Dat zal een zware teleurstelling worden, vrees ik...
                              Nikon, Apple & Epson

Comment

Working...
                              X