Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lexar of Sandisk : maakt het iets uit?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lexar of Sandisk : maakt het iets uit?

Hallo,

ik wil het digitale tijdperk instappen en een 20D aanschaffen en kijk even rond wat ik nog alles nodig heb.

Zit echter nog met wat vragen...

Mbt de CF kaartjes : wat raden jullie aan? Lexar of Sandisk of een ander merk?
    Ik wil bij 1Gb kaartjes blijven. Kan iemand enige verduidelijking geven mbt de schrijfsnelheden van die kaartjes? Is een 20D wel gebaat met een 20Mb/s kaart of heb je voldoende met 9Mb/s?

Welke 'goedkopere' mogelijkheden zijn er mbt portable harddisk?

Alvast bedankt !
    :::: Canon :::: 1D MkII N
    :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
    :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Re: Lexar of Sandisk : maakt het iets uit?

Hallo,

Merk speelt volgens mij weinig rol.
    Wegschrijfsnelheid is van belang als je véél (en bedoel ik echt véél en in RAW!!!) foto's op korte tijd wil schieten
    bv. als je Formule 1 wil gaan schieten in RAW, dan zou ik een snelle kaart insteken, maar ...
    (Sandisk-gamma als voorbeeld genomen.)
    Met een Sandisk normaal: zou dan in de problemen kunnen komen, wegens te kleine buffer
    Sandisk Ultra II: volgens mij voldoende
    Sandisk Extreme: beter als vorige, maar heb je dat nodig????

mvg Sven

Comment

Fantastisch, zo'n forum
      Onmiddellijk reactie.

Ik had gedacht aan de Lexar CF 1Gb Prof 80x (12Mb/s).

Wat doe ik best met de portable HD? Ik wil toch altijd iets à 40Gb (minimum), een toestel enkel voor opslag zonder teveel toeters of bellen (Mp3, beeldscherm... niet nodig). Welke mogelijkheden zijn daar?

't Is toch iet als ge alles moet vragen, hè
      :::: Canon :::: 1D MkII N
      :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
      :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

Kijk hier voor een test van een hele boel Cf-kaartjes in een 20D.
        Er is wel degelijk verschil, maar als je niet de oudste types koopt, dan is het verschil niet zo heel groot.

Ik zie dat er wel degelijk een groot verschil is tussen de Lexar 1GB 80x first en second edition 3,342MB/sec<->5,034MB/sec .
        En dat verschil kan je toch wel merken bij actiefoto's (snel na elkaar dus).
        Last edited by Black B@ndit; 28 december 2004, 00:30.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Voor die portable HD: doe eens een search op X-drive of gewoon drive. Dat onderwerp komt hier meer dan regelmatig aan bod en van ale nieuwe toestellen komt er wel iets op het forum...

Toch een vraagje: wil je de foto's kunnen zien of dient het toestel louter voor opslag?
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Een X-drive is goed maar... groot,log,traag
            Je moet eens kijken naar deze compact drive een zeer handing geheugen voor het uploaden van flash-cards. Het werkt met de meest courante flash-cards (sd,mmc,microdrive,cf I, II, ,xd). De compact drive staat vooral bekent omdat hij zeer solide is en tevens voor zijn snelheid.

Jonas
            Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
            Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Working...
            X