Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies lens keuze

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• advies lens keuze

Hallo,

pretig kerst aan alle leden hier

Zit met Dilemma , heb d70 met 18-70 & 70-300
    lenzen, nu vind de kloof iets te groot en heb mijn oog laten vallen
    op een sigma 28-300mm F3,5-6,3 Asp.IF Makro, met de gedachten
    dat ik dan iets all rounder zit, en zou dan mijn 70-300 wegdoen.

nu is mijn vraag naar jullie toe , is dit de moeite of sla ik hier door
    is het idd een goede keuze voor mijn 18-70 & 28-300 sigma in mijn
    arsenaal te hebben ?? , en wat is de originele nikon 70-300 nog waard moest ik deze dan wegdoen.

Dank bij voorbaad
    Nils
    .::Nikon D300::.
    .::Nikkor Nikon AF-S DX Nikkor 17-55mm f/2.8:..:Nikon 18-200mm f/3.5-5.6 VR DX:..:Sigma APO 80-400mm F4.5-5.6 EX OS :.

Re: advies lens keuze

Blijf ver vandaan van superzooms, beperk je tot 3 x zooms.
    Een zoomlens opzich is al een compromis, maak het compromis niet groter dan nodig is.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik zou het ook niet aanraden, en kan enkel het advies van Digipics bijtreden.
      Als je trouwens het gamma van Nikon bekijkt zie je zo dat de toplensen zich in dat segment situeren. Zoals bvb de 17-55 en de 70-200.

Comment

Lees eerst maar eens enkele reviews van de 28-300
        Zoek de lens maar eens op in de reviews van www.photozone.de en kijk maar eens hoe die presteert.
        Of type in google maar eens "Sigma 28-300 review", ik denk dat je mening dan snel zal omslaan.

Tis zeker niet mijn ding.
        Always on the move for some action.

http://www.rienwillems.nl en http://www.sidecarcross.com

Comment

Ik heb zowel de 18-70 als de 70-300G (die laatste enkel omdat zij zo goedkoop was...), maar als "enkele" lens heb ik het meeste plezier aan mijn AF Nikkor 28-200mm f/3.5-5.6G. Die lens is licht en compact, aantrekkelijk in prijs, en moet m.i. niet voor de 18070 onderdoen in kwaliteit!

René
          BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door baloo
            Ik heb zowel de 18-70 als de 70-300G (die laatste enkel omdat zij zo goedkoop was...), maar als "enkele" lens heb ik het meeste plezier aan mijn AF Nikkor 28-200mm f/3.5-5.6G. Die lens is licht en compact, aantrekkelijk in prijs, en moet m.i. niet voor de 18070 onderdoen in kwaliteit!

René
            thx dit is mischien wel te overwegen als tussenlens is eentje gaan testen.

ik vind 3 stuks welke is de beste denken jullie en wat is juist het Verschil ?

AF 28-200/3.5-5.6 D 688,00 Euro

AF 28-200/3.5-5.6 G IF-ED Schwarz 365,00 Euro

AF 28-200/3.5-5.6 G IF-ED Silber 365,00 Euro

mvg nils
            Last edited by Viper_gts; 26 december 2004, 17:54.
            .::Nikkor Nikon AF-S DX Nikkor 17-55mm f/2.8:..:Nikon 18-200mm f/3.5-5.6 VR DX:..:Sigma APO 80-400mm F4.5-5.6 EX OS :.

Comment

De G-versie is gek genoeg beter dan de duurdere maar oudere D-versie, als je de meeste reviews mag geloven.

Daarnaast denk ik niet dat je een zilveren lens op je D70 wil (al lijkt ie dan wat meer op een kerstboom en past ie beter bij het seizoen )

De zwarte G-versie dus maar.
              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Viper_gts
                thx dit is mischien wel te overwegen als tussenlens is eentje gaan testen.

ik vind 3 stuks welke is de beste denken jullie en wat is juist het Verschil ?

AF 28-200/3.5-5.6 D 688,00 Euro

AF 28-200/3.5-5.6 G IF-ED Schwarz 365,00 Euro

AF 28-200/3.5-5.6 G IF-ED Silber 365,00 Euro

mvg nils
                -edit-

laat maar, ik ben trouwens hoogst geinspirieerd door dit topic, ik ga denk ik ook snel maar zo'n mooie zoom nikkor aanschaffen
                F801 + D70 + 18-70 Kitlens + 50mm f/1.8 + 20mm f/2.8 + 100mm f/2.8 E + Sigma APO 70-200mm F 2.8 EX DG/HSM + Sigma EF-500 DG SUPER
                Visiteer mijn fotoboekje 30/3/2006 update - Gent + Brussel + Antwerpen + Pano's online.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens
                  De G-versie is gek genoeg beter dan de duurdere maar oudere D-versie, als je de meeste reviews mag geloven.

Daarnaast denk ik niet dat je een zilveren lens op je D70 wil (al lijkt ie dan wat meer op een kerstboom en past ie beter bij het seizoen )

thx alot morgen is gaan horen sie

nog 1 ne keer moeilijk doen is er een veschil tussen
                  als je een sigma 28-200 neemt of een nikon ? omdat de sigma 28-200
                  bij topfoto aan ca. 190Euro staat.

mvg nils J
                  Last edited by Viper_gts; 26 december 2004, 18:02.

Comment

De Nikon 28-200 zou optisch wat beter zijn dan de Sigma tegenhanger, maar veel ontlopen al die lenzen elkaar niet (test in ColorFoto enkele maanden terug). Verder behouden de Nikon lenzen hun waarde beter als je ze later toch verder zou verkopen.
                    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

De Nikon 28-200 zou optisch wat beter zijn dan de Sigma tegenhanger, maar veel ontlopen al die lenzen elkaar niet (test in ColorFoto enkele maanden terug). Verder behouden de Nikon lenzen hun waarde beter als je ze later toch verder zou verkopen.
                      oki ik weet genoeg laurens thx alot

Mvg Nils J

Comment

Ben je zeker van wat je zegt over die lenzen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Braem Mario
                          Ben je zeker van wat je zegt over die lenzen?
                          Wat mijn kleuradvies betreft (best zwarte lens op zwarte camera): ieder zijn goesting, over smaak en kleur valt niet te discussieren.

Wat het verschil tussen de 28-200 D en G betreft: ik spendeer inderdaad te veel tijd op DPreview en nog wat andere sites. Daar is deze discussie regelmatig opgedoken. Surf en overtuig jezelf.

Comment

Viper al eens gedacht aan de Tamron 28-300mm DI lens
                            ik heb deze ondertussen al eens een paar keer getest en moet zeggen dat ik daar héél tevreden over ben ( scherpte en kleuren en zeker de handigheid)is niet groter dan de kit lens van de D70
                            ik heb ook de 80-200 2.8 S lens van Nikon en natuurlijk is deze veel vlugger en beter , maar de prijs is dan ook naargelang 4x duurder en 4x zwaarder maar een must voor sportfotografie .
                            NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

Comment

Working...
                            X