Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fototas voor 300D Met grip.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fototas voor 300D Met grip.

Ik ben opzoek naar een goede tas voor mijne nieuw 300D'ke. Heb al zitten zoeken in de search en ben eigenlijk wel te vinden voor de Tamrac velocity reeks.

Vraag die nog openblijft, in de welke kan een 300D met grip in?
    De velocity 7 of 9?

Of zijn er nog andere handige tassen? Voorwaarde is wel dat ik aan de cam kan zonder alles op de grond moeten te zetten.

Wij wandelen veel in bossen, en ardennen enzo. Dus de cam steeds voor mij dragen los is geen echte optie, liever in een handige tas, maar waar hij snel weer uit is ook.

Momenteel heb ik dus enkel de 300D met kitlens en grip. Maar zou er ooit nog hetvolgende bij in willen: Bijkomen lens bv 70-300, externe flitser, mss een imagedrive (maar hoeft niet perse in de tas).

Groeten Johan
    Last edited by johanvc; 23 december 2004, 10:39.

Re: Fototas voor 300D Met grip.

Johan,

ik heb de Lowepro Nova 3 voor mijn 300D met grip en binnekort een zoomlens en een flash. Ik weet dat je naar tamrac aan het kijken was, maar die Nova 3 is héél praktisch! Lowepro is ook een goed merk overigens.

De Nova 3 heeft ook een 'weerzeil' zoals ik dat noem. Je kan een regenscherm helemaal over de tas trekken als je in héél slecht weer zit (voor je wandelingen waarschijnlijk wel handig). Helemaal gemakkelijk is het toestel uit en in de tas teken. Dit kan je terwijl hij nog aan je schouder hangt... is geen probleem.

Echt een aanrader!!

Meer info kan je vinden op www.lowepro.com en kijk eens naar het Gamma. Mijn nonkel heeft de Nova 4 gekocht. Deze is groter maar ook geschikt voor de 300D met grip.
    Last edited by Blasphemy; 23 december 2004, 10:53.
    Much to learn I still have!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blasphemy
      Johan,

ik heb de Lowepro Nova 3 voor mijn 300D met grip en binnekort een zoomlens en een flash. Ik weet dat je naar tamrac aan het kijken was, maar die Nova 3 is héél praktisch! Lowepro is ook een goed merk overigens.
      Bedankt voor de info, heb die Nova ook al aan't bekijken geweest maar twijfelde of de 300D met grip erin kon. Is hij wat handig voor langere wandeltochten? Ik vond het principe van de velocity wel intressant, maar ben bang dat de 7 te klein is, maar dat de 9 wel echt te groot gaat worden.
      Last edited by johanvc; 23 december 2004, 10:59.

Comment

de 300D met grip past er perfect in. Er is dan nog plaats voor 2 lenzen en een flash. (ik spreek wel over de Nova3). Met Tamrac Velocity heb ik eigenlijk geen ervaring dus daar zal iemand anders je informatie moeten verschaffen

De Nova ziet er langs de buitenkant iets kleiner uit (maar er past behoorlijk wat in) en ik vind hem zeer geschikt voor de iets langere wandeltochten. De riem is speciaal gemaakt om wat 'gewicht' aan te hangen. Er is een 'rubberen' afwerking die het gewicht dragelijk maakt op de schouder (ik hoop dat ik wat duidelijk ben ).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blasphemy
          De Nova ziet er langs de buitenkant iets kleiner uit (maar er past behoorlijk wat in) en ik vind hem zeer geschikt voor de iets langere wandeltochten. De riem is speciaal gemaakt om wat 'gewicht' aan te hangen. Er is een 'rubberen' afwerking die het gewicht dragelijk maakt op de schouder (ik hoop dat ik wat duidelijk ben ).

Versta je heel duidelijk
          De reden dat ik twijfel over de nova is dat het op foto zo'n rechthoekig bakje lijkt, en me dit niet zo handig lijkt om lang mee te wandelen in vergelijking van een meer rugzak type. Maar ik geloof je graag als dit wel zo blijkt te zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johanvc
            Versta je heel duidelijk
            De reden dat ik twijfel over de nova is dat het op foto zo'n rechthoekig bakje lijkt, en me dit niet zo handig lijkt om lang mee te wandelen in vergelijking van een meer rugzak type. Maar ik geloof je graag als dit wel zo blijkt te zijn.
            Zie het nu ook net... Je wil meer een rugzaktype
            Voor langere wandelingen is dit waarschijnlijk een beter idee

Comment

Als het een rugzak moet/mag zijn kan ik je de Lowepro Microtrekker 100 aanraden.Dit is een rugzakje niet veel groter dan een A4 blad.Hier past m'n 300D met Sigma 70-300 +kitlens + nog een canon ef 35-80 en mijn batterijlader,en dan heb ik nog plaats over.Ik heb wel geen grip,dus daar kan ik niks over zeggen,maar ik vermoed dat het wel gaat.
              Vitarake

Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

Comment

Als het een rugzak moet/mag zijn kan ik je de Lowepro Microtrekker 100 aanraden.
                Dat is volgens mij geen optie omdat Johan een rugzak zoekt die je niet telkens op de grond moet zetten, ik heb een Microtrekker gehad en ook om die reden weggedaan.
                Een Nova is handig, maar heeft als nadeel dat je er je camera met langere lens gemonteerd niet kan in opbergen.
                Dat kan in een Velocity dus wel. Ik bezit de Velocity 9 en zou niet meer willen ruilen. Handig sling systeem, en daarenboven voldoende plaats voor cam met grip, flitser en nog eens 3 à 4 lenzen waaronder een toch wel omvangrijke 70-200.
                Mark (300D)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrox
                  Dat kan in een Velocity dus wel. Ik bezit de Velocity 9 en zou niet meer willen ruilen. Handig sling systeem, en daarenboven voldoende plaats voor cam met grip, flitser en nog eens 3 à 4 lenzen waaronder een toch wel omvangrijke 70-200.
                  En heb jij de 7 ook gezien of getest? Ik baseer me nu wel enkel maar op de foto's op de site van tamrac. En vind die 9 toch wel een kanjer. Ben bang dat hij te groot is, en dan bedoel ik niet van binnen maar de buitenkant. Het moet toch handig blijven ook he.

Een winkel vinden die van veel toch een model op sotck heeft is precies moeilijk te vinden.

Comment

Ik heb de 7 niet gezien nee.
                    Alles hangt natuurlijk af van je lenzenarsenaal.
                    In de Velocity 9 past mijn 70-200 met converter erop gemonteerd net, dus vermoedelijk is de 7 daarvoor te klein.
                    En uiteraard moet je niet enkel kijken naar wat je nu hebt, maar ook naar wat je nog zou bijkopen later.
                    Een bijkomend voordeel van een grotere tas is dat je er nog andere dingen in kwijt kan, ik vind de 9 totaal niet te groot, maar ik heb nogal een brede rug
                    Mark (300D)

Comment

Zoals in de eerste post aangegeven zie ik niet direct meer dan 300D met grip, kitlens en een zoomlens, denk nu aan 70-300 of iets vergelijkend, flash. En eer ik dit allemaal bijeen heb zullen er wel een paar jaartjes overgaan vermoed ik.

Zou ze eens irl moeten zien voor ik iets kan beslissen. Maar wie heeft ze in stock liggen in de omg van Gent?

Of zijn er hier velocity 7 en 9 eigenaars van de omg Gent, waar ik eens kan komen testen?

Zou wel dringend iets moeten doen, heb nu nog een oud tasje, een toploader van mijne oude sigma reflex, maar daar past enkel de 300D met kitlans in, dus moet er de grip afdoen en dat vind ik ook zo dom.
                      Last edited by johanvc; 23 december 2004, 13:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johanvc
                        Zoals in de eerste post aangegeven zie ik niet direct meer dan 300D met grip, kitlens en een zoomlens, denk nu aan 70-300 of iets vergelijkend, flash. En eer ik dit allemaal bijeen heb zullen er wel een paar jaartjes overgaan vermoed ik.

Zou ze eens irl moeten zien voor ik iets kan beslissen. Maar wie heeft ze in stock liggen in de omg van Gent?

Of zijn er hier velocity 7 en 9 eigenaars van de omg Gent, waar ik eens kan komen testen?

Zou wel dringend iets moeten doen, heb nu nog een oud tasje, een toploader van mijne oude sigma reflex, maar daar past enkel de 300D met kitlans in, dus moet er de grip afdoen en dat vind ik ook zo dom.
                        Ik heb de velocity 9 en woon in Maldegem... Dat is +/- omgeving Gent (30km), dus je ziet maar...

Als je op zoek gaat naar een compacte tas en daar moet dan een cam met grip en 2 lenzen in, dan vrees ik dat je niet veel keuze hebt... Lowepro heeft een aantal toploaders, maar die zullen dat ook niet allemaal tegelijk kunnen vervoeren en anders kom je al meteen bij rugzakken terecht en die zijn meestal wat groter...
                        Canon 10D, glass, flashes & extra's
                        Fuji S602Z & extra's
                        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                          Ik heb de velocity 9 en woon in Maldegem... Dat is +/- omgeving Gent (30km), dus je ziet maar...

Als je op zoek gaat naar een compacte tas en daar moet dan een cam met grip en 2 lenzen in, dan vrees ik dat je niet veel keuze hebt... Lowepro heeft een aantal toploaders, maar die zullen dat ook niet allemaal tegelijk kunnen vervoeren en anders kom je al meteen bij rugzakken terecht en die zijn meestal wat groter...
                          Ok bedankt voor het aanbod, hou het in het achterhoofd.

Comment

Working...
                          X