Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-125 vs. Nikon 18-70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 18-125 vs. Nikon 18-70

Beste,

... nu is het nog even twijfelen over de lens die ik bij mijn camera zou aanschaffen. Kies ik de Sigmalens of de kitlens van Nikon? Zijn beide kwalitatief evenwaardig? Is die Sigmalens 100% compatibel met de D70 body ... m.a.w. zijn er geen functies die niet werken? Zijn er ergens in de archieven van het internet tests te vinden van deze lenzen (ik heb ze nog niet gevonden (maar dit ligt misschien aan mij))?

Thanx,

Re: Sigma 18-125 vs. Nikon 18-70

Heb zelf de sigma gekocht na het lezen van verscheidene forums over dit onderwerp . Kijk hier eens: http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=11153644
    Nikon D70 + Sigma 18 - 125 mm F 3.5-5.6 DC
    ready to learn

Comment

Ik ken de kwaliteit van de 18-70 niet goed, maar heb zelf wel de 18-125mm. Wordt als zeer goed getest in het laatste nummer van het NL tijdschrift "Fotografie"; Ben er zelf ook zeer tevreden over.

Nadelen: wat vertekening (makkelijk in PS te corrigeren) en snel vignetting (zeker bij gebruik van filters, slim-fitlers gebruiken is het devies).

Ik heb wel eens ergens gelezen dat de 18-125 beter is dan de 18-70, maar daar heb ik geen bewijs voor...oh ja toch (als je Duits kan lezen):
      Test 18-70 vs 18-125

Ik vind het in ieder geval een heerlijk lensje...

Mocht je groot formaat voorbeelden willen hebben, stuur dan effe een PB-tje. Deze bestanden zijn dan wel gemaakt met de combi canon D60 en 18-125, maar icm de D70 moeten de pics alleen maar beter zijn...
      Last edited by mikekiwi; 22 december 2004, 13:01.
      www.lowspark.nl

Comment

Weet iemand of er ook slim circ. polarisatiefilters bestaan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WDW
          Weet iemand of er ook slim circ. polarisatiefilters bestaan?
          Jazeker, die zijn er... kijk maar eens op de site vanCorné .
          Het 3e artikel van boven, je hebt daar een keuzemenuutje met "meerprijs voor slimfilter". De extra prijs ligt rond de 20 euro (afhanelijk welk filter je kiest).
          www.lowspark.nl

Comment

Working...
          X