Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera voor fotos voor horeca

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke camera voor fotos voor horeca

Ben bezig om een flyer te maken voor mijn restaurant.
    Moet daarbij veel fotos maken van gerechten.
    Maar volgens de drukker moet de kwaliteit min.300 dpi zijn.
    Welke digitale cameras zijn nu geschikt voor dit soort werk.
    Wie kan mij adviseren of heeft hier al enige ervaring mee.
    Of misschien zelf al een stock aan fotos, die hij of zij graag wil sharen tegen kleine vergoeding.

Re: Welke camera voor fotos voor horeca

Drukwerk vraagt inderdaad om bestanden van 300dpi, maar dat is dus wel 300dpi op formaat van de foto in de flyere en dat is normaal gezien met iedere camera te halen. Want ik verwacht niet dat je flyer en afmetin gaat hebben van een flink uit de kluiten gewassen krant hé.

Maar er komt nog wel wat meer bij kijken om "goede" opnames te maken van gerechten en schotels. Dat is een ander paar mouwen. Alles hangt af van de kwaliteit die je zelf wil. Ik zou dit oplossen door in je restaurant een kleine ruimte te voorzien voor het maken van die opnames. Met een witte achtergrond die doorloopt naar boven toe. dan zou ik deze plek goed trachten uit te lichten met lichtbronnen die een gelijke kleurtemperatuur hebben. Dus nooit TL licht en gloeilampen mengen en dan bijvoorbeeld flitslicht daar nog is. Dit vraagt gegarandeerd om problemen. Beperk je tot 1 soort lichtbron, neem dan met behulp van een grijskaart de correcte witbalans te plaatse van de opname. Werk steeds op statief en werk met een diafragma dat je voldoende scherptediepte geeft. Met een compact toestel is dit iets minder belangrijk dan met een DSLR. werk steeds op de beste kwaliteit dat je toestel aankan.

Véél succes met de opnames.
    Last edited by Digipics357; 22 december 2004, 08:30.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

je vertelt niet of het een terugkerend iets is of dat het een éénmalige actie is. Is het een terugkerend iets en mocht het ook wat geld kosten kun je het volgende overwegen:

Kaiser table top

Het is makkelijk op te zetten en op te bergen en het geeft een goede basisopstelling.
      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

Comment

Zoiets?

Van een pro geleerd: bij fotograferen van voeding geen artificieel licht gebruiken, alleen daglicht geeft de beste kleurweergave van je gerechten. Deze foto is genomen met gebruik van vellen wit papier voor de juiste reflectie en véél aluminiumfolie. De achterwand en onderkant is een grijs karton, te krijgen in alle maten en kleuren bij Ava papierwaren. Voor de rest 50 foto's waarvan één de beste, en kennis photoshop

PS: het eten moet koud zijn, damp is zichtbaar en niet aantrekkelijk op de foto.

Oli.

Comment

Working...
        X