Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ISD's versus D 70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ISD's versus D 70

Oorspronkelijk geplaatst door Potske
    Tsja wat is onverstandig ? Welke lenzen wil je nog ? Hoe gaan die aansluiten ?
    Wat mij betreft is een 7X een te groot compromis op de kwaliteit en scherpte. Ik zie liever kwaliteit en scherpte en minder X-factor. Maar iedereen ziet dat anders; Voor mij primeert de foto de details; kleur, en de scherpte daarvan.
    Er zal ongetwijfeld nog een lens volgen tot c.a. 300 mm maar voor nu denk ik dat ik met de 18/125 langer tevreden zal blijven als met de kitlens, mocht ik de ISD's kiezen heb ik ook nog eens een teleconverter waar ik wat mee kan verlengen, liever zou ik mischien wachten op de Tamron 18/200 die in april op stapel staat, maar ja dat is nog zo ver weg............

leo
    Pentax K10D

Comment

Re: ISD's versus D 70

Oorspronkelijk geplaatst door leoverhagen
      Er zal ongetwijfeld nog een lens volgen tot c.a. 300 mm maar voor nu denk ik dat ik met de 18/125 langer tevreden zal blijven als met de kitlens, mocht ik de ISD's kiezen heb ik ook nog eens een teleconverter waar ik wat mee kan verlengen, liever zou ik mischien wachten op de Tamron 18/200 die in april op stapel staat, maar ja dat is nog zo ver weg............

leo

De lenzen zijn de beste investering. Als je "eindlenzen" kiest is dit eigenlijk het verstandigste. Op de "tussenlenzen" ga je steeds bij wederverkoop verliezen. Je gaat het te veel zoeken in "véél zoom" zoals de Tamron 18/200, dat kan niet een goede lens zijn, op termijn zal je beter willen hebben.
      Denk er over. Ga voor goede lenzen, lenzen die je niet meer kwijt wil; eindlenzen dus. Dit is een goede raad. De beste "zoom" zijn nog steeds je voeten. De meeste kwaliteit vind je bij de primes nog steeds. Met lenzen van +4X moet je steeds vragen stellen. Maar inderdaad sommige zoomlenzen halen bijna de kwaliteit van een prime (bijna geen verschil te zien), maar die gaan dan ook niet verder dan 3X (zo is de 70-200 bv zo'n prachtlens, waar je achteraf zonder zichtbaar kwaliteitsverlies zelfs een converter kan gebruiken en heb je meteen je 300 mm). Met de Tamron 18/200 zal er een enorm kwaliteitsverschil zijn.......Dat bedoel ik dus ook met overlappingen, maak een stappenplan afhankelijk van wat je gaat fotograferen. Probeer zo weinig mogelijk overlappingen want dat is geld wegsmijten en ook kwaliteit wegsmijten. Geloof me maar......

Comment

Working...
      X