ben een beetje in de war gebracht door verschillende aanbiedingen is er verschil tussen de EOS-300D en de Canon-D30,heb op het net gezocht maar kom er niet uit,wel een D10 en een D20,maar geen D30.
grt,bouk.
En om het geheel nog duidelijker te maken heb je ook nog een EOS 300 van canon. De overeenkomsten met de D-versies is dat het ook om een SLR gaat, maar het grote verschil is dat de EOS 300 een analoge camera is (en dan vergeet ik de andere EOS analoge camera's nog even voor het gemak).
Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
nou allemaal bedank hoor voor de uitleg, maar nou lees ik weer dat een EOS-300D van plastic is,voel je dat erg in de hand lijkt me zo,n vreemd idee.maar ga toch een dslr kopen hoor,maar eerst de eindejaars afwachten.
grt,bouk.
Mij stoorde het niet zo zeer dat de 300D een plastic behuizing heeft, alswel dat er in het exemplaar dat ik in handen heb gehad beweging in de behuizing zat. Let wel, het kan exemplarisch geweest zijn !
Bovenstaande heeft zeker meegespeeld in de overweging om voor de 10D te gaan. De andere, belangrijker overwegingen, waren de uitgebreidere functieset. De hack was toen nog niet beschikbaar.
De 10D voelt aan alsof je er met een tank overheen kan rijden zonder dat de body het begeeft. Zeker met grote zware lenzen vind ik dat persoonlijk prettig. Nogmaals bij het 300D exemplaar wat ik in handen heb gehad was ik gewoon niet kapot van de stevigheid. Kleur en al dan niet kunststof zijn naar mijn mening niet zo belangrijk.
Comment