Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A2 Cameraflitsinstellingen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• A2 Cameraflitsinstellingen

Ik heb met de cameraflits van mijn A2 nog geen echt goede resultaten kunnen bereiken. De foto's, b.v. van ons interieur dat nogal licht van tint is, zijn "koud" van kleur, haast te wit, zien er wat kunstmatig en "platgeslagen" uit, zonder veel detail, eigenlijk lijken ze overbelicht met een sterke neiging naar wit/grijs.
    Als ik dezelfde opname maak zonder flits dan is deze natuurgetrouw van kleur.
    Ik heb geprobeerd betere resultaten te krijgen met lagere en hogere flitswaarden maar het blijft slecht.

Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Ik gebruik de flits in ADI en fill-in en met de witbalans op flits (ook in AWB geprobeerd).
    Harry Briels

Re: A2 Cameraflitsinstellingen

Spreek je hier over de interne flits van het toesel? Dan zal je daar inderdaad geen geweldige resultaten mee krijgen om 'interieurs' te fotograferen. Daarvoor heb je een externe flits nodig (3600hsd of 5600hsd). Je kan altijd eens proberen om de witbalans manueel in te stellen.
    Interne flitsen zijn geschikt om portretten of objecten te fotograferen, niet voor hele interieurs.

Oli.

Comment

Re: A2 Cameraflitsinstellingen

Oliver:
      Dank voor antwoord. Inderdaad mijn nieuwe 3600 HS geeft veel betere resultaten, zeker met 45° "bounching".
      Zal de witbalans-suggestie eens uittesten.
      Harry
      Harry Briels

Comment

Working...
      X