Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konica-minolta D7d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Konica-minolta D7d

    Hoi, wie heeft er hier al ervaringen met de D7 want hier op dit forum zitten enkel canon en nikon fans zeker.O ja en nog ene pentax fan ook blijkbaar.
    Ik heb via de search knop alleen de thread van die pentaxfan gekregen en de Marc was blijkbaar wel enthousiast over de D7. Maar ik heb liever gebruikerservaringen!!!

    Bedankt bij voorbaat
    Grz chriko
    Last edited by chriko; 18 december 2004, 16:13.
    Wat moet dat moet zoals het moet.

  • #2
    Re: Konica-minolta D7d

    Hey Chriko,

    Sinds een maand heb ik mijn Dynax 7D, maar spijtig genoeg heb ik nog niet veel tijd gehad om hem uitgebreid te testen.
    Zoals je zelf aangeeft zijn er hier op BD blijkbaar weinig "Minoltians" en is Canon en Nikon in de meerderheid.

    Ik wil je toch reeds enkele eerste indrukken meegeven :

    Voor wat het gebruik betreft: de 7D ligt goed in de hand en de belangrijkste insteltoetsen/knoppen zijn vrij goed bereikbaar. Voor mij lijkt het alsof het toestel op maat gemaakt is.

    Autofocus : Kan hier niet echt vergelijken met een ander merk DSLR (dit is mijn eerste DSLR), maar in vergelijking met wat ik gewoon was van mijn analoge Minolta toestellen, is dit razend snel, zelfs met mijn 4 jaar en oudere lenzen.

    Opstartsnelheid : Niet echt gemeten, maar naar mijn gevoelen zeer snel (maar nog eens gezegd heb geen andere DSLR ter vergelijking)

    LCD : Wow ! De 2,5 inch LCD vind ik een echte luxe. Allé toch in vergelijking met de Dimage 7 waar ik tot nu toe mee werkte. Naar mijn gevoelen mooi scherp en helder.

    Anti Shake : ik heb wel de indruk dat het een tamelijk verschil maakt in sommige situaties, zeker bij lagere sluitersnelheden

    Ik weet het zijn maar eerste indrukken en een DSLR is ook nog nieuw voor mij maar ik wou dit toch even met je delen.
    Tijdens de feestdagen hoop ik wat meer tijd te hebben om het nieuwe speeltje iets grondiger te testen en dan ook eens iets te posten.

    Benny
    ~~ Konica-Minolta 7D, Minolta Dimage 7, Dynax 500 SI, Dynax 505 SI Super ~~

    Comment


    • #3
      Re: Konica-minolta D7d

      hoi Benny
      bedankt voor de snelle reactie en het lijkt wel een goede camera te zijn he!
      Ik ben er ook naar aan het uitzien maar eerst nog het vrouwtje meekrijgen,en ja prettige feestdagen dan zeker.
      Grz chriko
      Wat moet dat moet zoals het moet.

      Comment

      Working...
      X