Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1 D mkII vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 1 D mkII vraagje

Heb een 1D mkII.
    En heb het volgende probleempje. Als ik een kaartje 4Gb er in stopt kon ik ruim 1000 foto's schieten bij de instelling Jpeg L8. Nu geeft ie 550 aan bij L8 OF lager!!. Wat ik ook instel, de stand 550 kan niet hoger, maar wel lager!!
    Weet, of heeft iemand ook zo'n probleempje en hoe dit is verholpen?
    Jos
    www.picturelifestyle.nl

Re: 1 D mkII vraagje

Is dat de aanduiding op het display, of gaan er werkelijk niet meer foto's op het kaartje.
    Want het aantal foto's dat je nog op het kaartje kan krijgen, die aanduiding is maar een schatting, die het toestel maakt (bij een 300D is dat toch zo). En dat is ook een redelijk verschil tegenover het echte aantal foto's dat erop kan. Het komt voor dat er op staat dat ik nog maar 2 of 3 foto's kan maken, en dat er dan nog veel meer bij op het kaartje passen.
    Er zit veel verschil in de grootte van de foto's, en volgens mij houden ze rekening met de grootst mogelijke bestanden. (een foto met grote vlakken in dezelfde kleur heeft veel minder plaats nodig dan een foto met heel veel kleurvariaties)
    Als ik een leeg kaartje van 512Mb in mijn 300D steek, dan komt er op de camera dat ik 130 foto's kan maken. Maar meestal gaan er daar toch wel een pak meer op.

Als er werkelijk minder foto's op het kaartje kunnen, dan zal er daar wel iets niet juist mee zijn (eerst proberen te formatteren).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Hallo Jos, ik zal vanavond eens kijken ( heb ook zo'n drive van Rob ).
      Mocht ik het vergeten, PM dan maar, want ik loop deze namiddag / avond
      op een kerstmarkt rond en het zou wel eens laat kunnen worden,.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

Comment

Blackbandit;
        Ja, wat jij beweert klopt; maar het gaat niet om ca 4 of 5 verschil maar om ca 500 of meer verschil.
        Het volgende probleem is; als ik NU foto's maak en ledje geeft aan nog bv. 400 te kunnen maken, dan blijft ie op 400 staan, na het formateren van kaartje; conclusie de teller op ledje gaat steeds minder aangeven.

En Marc
        Jos
        www.picturelifestyle.nl

Comment

Raar .... Normaal gezien zou je op een 2 giga kaart reeds een duizend jpegs op L8 moeten kunne wegschrijven. Ik heb net een 2 gigakaart CF (geen microdrive) geformateerd in de camera en die geeft op de teller bij JPEG L8 meer dan 660 opnames op de teller aan, in de praktijk worden dit bij studiowerk op 100 ISO meer dan 1000 opnames, bij outdoor werk kan dit lager zijn. Ik heb zo een vermoeden dat je de kaart is moet formateren in je camera en dan is kijken wat dit voor resultaat geeft.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
            Raar .... Normaal gezien zou je op een 2 giga kaart reeds een duizend jpegs op L8 moeten kunne wegschrijven. Ik heb net een 2 gigakaart CF (geen microdrive) geformateerd in de camera en die geeft op de teller bij JPEG L8 meer dan 660 opnames op de teller aan, in de praktijk worden dit bij studiowerk op 100 ISO meer dan 1000 opnames, bij outdoor werk kan dit lager zijn. Ik heb zo een vermoeden dat je de kaart is moet formateren in je camera en dan is kijken wat dit voor resultaat geeft.
            Ja, klopt ook,
            heb ook nog met een andere 4 Gb (geformatteerd) geprobeerd; probleem blijft.
            Jos
            www.picturelifestyle.nl

Comment

Kan natuurlijk ook even proberen de nieuwste firmware erop te zetten. Misschien helpt dat (ik heb nu 1.0.1).
              Weet iemand welke de nieuwste is en waar ik die kan vinden ?
              Bedankt alvast.
              Jos
              www.picturelifestyle.nl

Comment

Zou het kunnen zijn dat er nog maar 550 foto's in de folder kunnen staan?
                De interne teller kan slechts 9999 foto's in 1 directory plaatsen. Als in de huidige directory al 9450 foto's gemaakt zijn (fotonummer is nu bijv. xxxx9450.JPG), dan laat het display zien dat er nog 550 foto's genomen kunnen worden. Zodra je directory volzit (fotonummer xxxx9999.JPG) krijg je een melding op je display "Folder number FULL".
                Wanneer dan een nieuwe directory aangemaakt kan worden wordt de ruimte op je CF opnieuw berekend en zal het display hoogstwaarschijnlijk 999 opnames aangeven.
                Ik heb dit al enkele malen meegemaakt met mijn 1D wanneer hij weer eens de klok rond ging.

Anders even in de handboek kijken, daar staat uitgebreid uitgelegd hoe de 1DII omgaat met zijn nummering.

Rien
                Always on the move for some action.

http://www.rienwillems.nl en http://www.sidecarcross.com

Comment

Dat is inderdaad het "probleem" !

Je MarkII nadert 9.999 exposures !

Ongeacht het formaat, blijft de teller hetzelfde aangeven.

Check the manual page .. (niet bij de hand nu)

Rgds
                  Velu
                  Groetjes

Lukathi

Comment

Wow ontzettend bedankt zeg...
                    Dat was het inderdaad. Ben nog maar eens goed in de handleiding gedoken en het is me nu, vooral dankzij jullie, helemaal duidelijk
                    Jos
                    www.picturelifestyle.nl

Comment

Working...
                    X