Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dynax 7D welke lens ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dynax 7D welke lens ???

Ik heb de Dynax 7 en wil nu de 7D gaan kopen. Ik heb getwijfeld , maar toch voor de Minolta gekozen (voordeel is gebruik van de flitser en lens (24-105 F3.5-4.5)).
    Aangezien ik vooral landschappen fotografeer is deze lens na omrekening (x1.5) dus 36-157. Ik wil een zoomlens bijkopen vanaf ca. 17 mm.
    Op de Sigma site zie ik een 18-50 F2.8 EX DC. Heeft iemand ervaringen met deze lens en zal deze beter zijn dan mijn huidige lens ???

Dank !

Re: Dynax 7D welke lens ???

Oorspronkelijk geplaatst door mave
    Ik heb de Dynax 7 en wil nu de 7D gaan kopen. Ik heb getwijfeld , maar toch voor de Minolta gekozen (voordeel is gebruik van de flitser en lens (24-105 F3.5-4.5)).
    Aangezien ik vooral landschappen fotografeer is deze lens na omrekening (x1.5) dus 36-157. Ik wil een zoomlens bijkopen vanaf ca. 17 mm.
    Op de Sigma site zie ik een 18-50 F2.8 EX DC. Heeft iemand ervaringen met deze lens en zal deze beter zijn dan mijn huidige lens ???

Dank !
    De meeste gebruikers op het Canon forum van dpreview zijn erg te spreken over de kwaliteit van deze lens, die de vergelijking met lenzen uit het professionele gamma van Canon goed doorstaat...
    Het enige nadeel is vignetting bij 18mm f2.8, maar dat kan je achteraf makkelijk bijsturen.
    Een alternatief is de Tamrom 17-35, deze lens is dezelfde als de Minolta 17-35 (Minolta heeft de productie van deze lens uitbesteed aan Tamron)

sugar

sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Working...
    X