Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rolling Cases

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rolling Cases

Ik ben iemand die heel veel last heeft van rugpijn. Regelmatig op stap gaan met mijn fototas en statief (samen ongeveer 8kg) wordt mij door de dokter sterk afgeraden. En ik heb nu toch geen goesting om mijn mogelijkheden in mijn prachtige hobby te beperken (steeds thuis laten van sommige lenzen en maar beperkt materiaal meenemen).
    Daarom wil ik mij één van de rolling cases van Lowepro aanschaffen.
    Heeft iemand hier ervaring mee ?
    Denken jullie dat de trillingen die er onvermijdelijk zijn bij het rijden gevaar inhouden voor mijn lenzen (o.a. 70-200 L IS USM) of mijn body en o.a. ook mijn camcorder ?
    Luc
    BD0174BE

Re: Rolling Cases

De rolling cases ken ik persoonlijk niet, maar gezien de kwaliteit van de Lowepro tassen die ik wel ken zou ik er eigenlijk niet aan twijfelen dat je apparatuur goed beschermd is.

Bovendien, wij behandelen onze apparatuur als baby's maar de professionals zijn er echt niet voorzichtig mee en dat blijft ook werken. Voor mijzelf denk dat de "mishandeling" van een eindje rijden niet zodanig ernstig is dat er iets beschadigd raakt.

Vergelijk het met het meennemen van de apparatuur in de auto. Het schudt en het doet ook, en daar heeft het niets van te lijden zolang het maar goed verpakt zit in de tas.
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

Hallo Lucky,

Zo'n Lowepro lijkt me prima om mee van de auto naar de kamer te rijden, maar ziet er niet echt praktisch uit om eens een dagje mee in stad rond te sleuren, laat staan een natuurwandeling door veldwegen. Het lijkt me eerder op die wieltjes die je onder grotere valiezen vindt: het spaart de rug als je niet te ver moet maar is uiteindelijk toch moordend voor de onderrug omdat ze te laag zijn!
      Persoonlijk heb ik zo'n karretje dat de strandvissers gebruiken met luchtbanden. Opplooibaar en ook voor andere dingen bruikbaar (ik zet er grote curverboxen op met deksel met daarin mijn gewone fototas die toch makkelijker grabbeld dan een rugzak, => regenbestendig!) Je kan er desnoods een hardcase op monteren met schuim in: je mag er gerust mee de trappen afduiken of de muur van Geraardsbergen opstuiven! En je voelt geen schokken in de onderrug in tegenstelling tot die harde wieltjes. En het is inzetbaar op ruwer terrein, zelfs in mul zand. Is natuurlijk groter dan de Lowepro, maar is maar een idee, hé!
      Grt.
      Mvg,
      Eric
      Een bescheiden gallerytje.. en nu ook een blog(je)...

Comment

ff mijne medische achtergrond bovenhalen

lauter medisch gesproken zou ik u zo een rolkarreke toch niet aanraden hoor.
        als er 1 ding slecht is voor uwe rug dan is het u buigen en draaien. hierdoor ontstaat er een tortie ter hoogte van L(umbale wervel)5 en S(acrale wervel)1.
        er ontstaat dus een verhoogde druk van uw wervels op uw tussenwervelschijven. (gevolg gevolg gevolg) ==>PIJN

ik zou eerder gaan voor een stevig rugmodel MAAR met een harnas zodat ge een versteviging hebt thv. uw bekken en de borstkas. (als ge fel ruglijder zijt zoudde eigenlijk me niks uwe rug mogen belasten maja dit ter zijde)

btw. die roldingen van lowepro zij echt niet groot genoeg. tenzij ge ne 1.65m zijt.

Comment

Wat het exacte rugprobleem van Lucky is weten we niet maar Immage heeft idd gelijk. Draaien en buigen (zeker tegelijkertijd) is slecht voor de rug! En tijdens het trekken van zo'n rolding hebt ge altijd een assymetrische houding (gedraaid en lichtjes gebogen). Doordat het karretje, zo zal ik het maar even noemen, altijd achter je aan moet komen draai je je rug, tenzij je met je twee handen tegelijk zou trekken maar dat is niet praktisch. Die karretjes van Lowepro zijn trouwens ook al vrij groot en vooral bedoeld voor mensen die echt massa's materiaal moeten sleuren (bijvoorbeeld studio-materiaal...). Maar ik weet niet zeker of er ook kleinere zijn.

Ik zou dan misschien eerder opteren voor zo'n harnas-systeem (van Tamrac geloof ik en ook Lowepro heeft dat...) of een fotovest. Hierdoor wordt het gewicht meer verdeeld over het gehele bovenlichaam ipv alleen op de rug te hangen. Dan blijft het statief natuurlijk nog een probleem. Misschien dat een combinatie dan toch nog kan. Een rugzak met een beetje materiaal in en de rest voor op je buik in het vest of het harnas. 2x 4kg dus.

Misschien dat er nog andere oplossingen zijn maar de rolcases zou ik toch nog even mee wachten...

Comment

Misschien een karreke van den Delhaize meepikken. Dat kunt ge vooruit duwen, met ne gestrekte rug, ipv trekken met ne scheve rug.

Hubert
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Mensen bedankt voor jullie reactie. Ik ga nog eens goed overleggen voor ik tot een aankoop over ga.
              Een rugzak heb ik ook al geprobeerd, maar dan heb ik ook altijd hulp nodig om hem op mijn rug te hangen of af te nemen en verlost mij niet van het dragen van het gewicht.
              Wat ik vooral wou te weten komen was of het gebruik van een rolley schade kan berokkenen aan mijn materiaal (constant onderhevig aan trillingen). Ik heb nl een test gedaan met zo'n rol-reiskoffer en het gebruik ervan redelijk goed bevonden. Ik ben niet van de grootste (1,72m) en ga steeds op stap met mijn vrouwtje (hopelijk kan dit nog jaren) . Wij trekken dan die rolley gezamenlijk en dat helpt heel wat. Natuurlijk is dit niet ideaal om op stap mee te gaan over kasseien, zand of ongeplaveide paden. Maar ik kan een alternatief zoeken met bv luchtbanden of idm. (zonder de bedoeling er mee de trappen af te duiken noch de muur van Geraardsbergen op te stuiven )
              Luc
              BD0174BE

Comment

Laat anders uw vrouwke de kar trekken hè! Haar rug (indien al niet beschadigd) zal er niet te veel onder lijden zeker niet als er iets groteren wieltjes met lucht banden er onder gemonteerd kunnen worden. Dat bolt een stuk beter.

veel succes

ps: uw materiaal zal er zeker niet te veel onder lijden denk ik. Gewoon goed inpakken, desnoods zelf nog wat beschermingsmousse aanbrengen.

Comment

Working...
                X