Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DE beste lenzen.....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• DE beste lenzen.....

Heb een discussie met iemand.
    Deze beweert dat Pentax de beste lenzen heeft die er zijn, en ik beweer dan weer dat het de lenzen van Nikon en zowel Canon de besten zijn....

Kan iemand me vertellen hoe het zit, of zijn die lenzen (de beteren van de hogere prijsklasse) van alle merken even goed? Olympus Zuiko bijvoorbeeld?

Mvg
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Re: DE beste lenzen.....

de BESTE lenzen hangen af van budget da ge hebt, wa ge wil doen etc.
    maar k kan me zeker ni voorstellen dat de beste lenzen te vinden zijn in de range van de body-producent.
    K zou eerder denken da die bij nen echte lenzenproducent de vinden zijn.
    Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
    Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

Comment

Leica en zeiss ?
      http://www.dullaert.net

Comment

Er bestaat niet zoiets als een merk dat betere lenzen maakt dan de rest. Ieder merk heeft 'dogs' (waarmee ik ondermaats presterend glas bedoel.)
        Zelfs Leica (ik laat Zeiss achterwege omdat daar IMHO geen enkele zijn prijs waard is)...
        http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
          Deze beweert dat Pentax de beste lenzen heeft die er zijn, en ik beweer dan weer dat het de lenzen van Nikon en zowel Canon de besten zijn....

Kan iemand me vertellen hoe het zit, of zijn die lenzen (de beteren van de hogere prijsklasse) van alle merken even goed? Olympus Zuiko bijvoorbeeld?

Mvg
          Vroeger werd vaak gezegd dat Minolta de beste lenzen had, Nikon de beste bodies en Canon overall de beste combinatie maakte...
          Het is volgens mij wel een beetje een boutade, het is niet zo dat er één de beste is over héél de lijn, niet voor bodies, niet voor lenzen...

Als je verder kijkt dan deze drie producenten kom je uit bij producenten als Leica en Carl Zeiss. Puur optisch echt een niveau hoger maar die lenzen kosten echt wel een fortuin...

sugar
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Wel, de enige die tot dusver een zeer ruime keus heeft, zeker wat betreft IS lenzen, is Canon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog

Mvg
              Hallo R_D,

Het is bijna gelijk discussies over "wijn"
              Wijn zal je geen beter mens maken en lenzen zijn enkel een hulpmiddel
              om foto's te maken.
              Het is "nen dikke cliché"....maar ik ken een fotograaf die een prachtige
              foto kan maken met een schoenendoos inclusief dat berucht gaatje

Het is mijn mening en het is zo goed als een feit dat dure lenzen wel
              betere lenzen zijn...

Je zou lenzen kunnen vergelijken in studiocondities waar het licht min of
              meer constant zal zijn.
              Gebruik dan lenzen van hetzelfde type bijv. een 70-200 met 2.8.
              Nikon, Canon en Sigma hebben die.
              Maak identieke foto's en bestudeer de resultaten...

theokus.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Working...
              X