Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kostprijs lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kostprijs lens

Hallo allemaal,

Mijn digicam is deze week gevallen op de grond (minolta dimage F300), recht op de lens. Bij het aanzetten maakt hij nu een 'kretsend' geluid, alsof er zandkorrels in het uitschuifmechanisme zitten. Als hij eenmaal aan is geeft hij wel beeld op de display maar op geen enkele manier zet hij zijn beeld scherp, niet manueel, niet automatisch. Dus ik denk dat de lens zijn geest gegeven heeft.

Nu komt mijn vraagje, wat gaat de kostprijs zijn om dit te herstellen. De garantieperiode is echter al afgelopen. Of is het aangewezen om mij een nieuw toestel aan te schaffen...

Bedankt voor jullie hulp alvast
    Nikon D90 + 16-85mm

Re: Kostprijs lens

Vraag eerst in de winkel hoeveel de reparatie zal kosten. Tegenwoordig werken ze met forfetaire herstelkosten, en in de meeste winkels hebben ze een prijslijst liggen. (Even bellen kan misschien ook)
    Maar, als de herstelling echt te duur uitvalt (= duurder dan het forfetair bedrag), dan zal het toestel niet meer gerepareerd worden.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Het is een spijtig voorval , maar persoonlijk zou ik er geen kosten meer aan doen en in het vervolg beter opletten, camera's houden niet van valpartijen!

my2cents
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Even informeren bij de winkel. Als het een kleinigheid is valt het misschien mee. Is er meer aan de hand dan is het al snel een total loss en kun je net zo goed je geld in een nieuwe camera stoppen.
        Groeten,

Albert Jan

Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

Comment

Working...
        X