Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon F4 of Sigma 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon F4 of Sigma 2.8

    Ik twijfel ts de canon 17-40 F4 L USM of de sigma 24-70mm F2,8 EX DG Asp. Makro.
    Wil makro zeggen dat dit enkel goed is voor makro fotografie,
    Welke van deze twee zouden jullie me aanraden voor mijn canon 10d?
    Bedankt
    www.knfotostudio.be

  • #2
    Re: Canon F4 of Sigma 2.8

    Ze verschillen natuurlijk wel een stuk in focuslengte . De 17/40 is een toplens in zijn categorie .



    ALs je voor de lengte van de Sigma zou gaan 24/70 of daar in de buurt zou ik eerder opteren voor de Tamron AF 28-75mm f2.8 XR Di Zoom , naar het schijnt een stuk scherper dan de Sigma .



    Of als het budget het toelaat de Canon EF 24-70mm f/2.8L USM

    Last edited by dzjee; 7 december 2004, 17:46.
    http://www.dullaert.net

    Comment


    • #3
      Re: Canon F4 of Sigma 2.8

      Als je tussen die 2 kiest zonder twijfel de 17-40.
      Vergeet niet dat 24 of 28 door de cropfactor geen spectaculaire groothoek oplevert, zelfs nog minder groothoek dan de eerste de beste Lidl prul van €99.

      Ik had de Tamron 28-75, zeer goeie lens, maar onderaan is 28mm voor een aantal toepassingen onbruikbaar, denk bvb. aan landschaps- of stadsfotografie.
      Nog geen seconde spijt gehad van de aankoop van de 17-40 !
      Mark (300D)

      Comment


      • #4
        Re: Canon F4 of Sigma 2.8

        Btw. De makro functie op de Sigma is geen echte 1:1 makro , de lens heeft maar een vergroting van 1:3.8

        Sigma Corporation of America is a subsidiary of the Sigma Corporation, a Japanese based family owned manufacturer of DSLR cameras, camera lenses and camera accessories. Founded in 1961, Sigma Corporation prides itself on high quality and innovative photographic equipment.
        http://www.dullaert.net

        Comment


        • #5
          Re: Canon F4 of Sigma 2.8

          Ik heb de Sigma 24-70 en ben er altijd tevreden over geweest.
          Binnen kan die 2.8 wel handig zijn, maar dat is die 17mm natuurlijk ook.
          Buiten dat de Sigma niet zo scherp is, moet je er ook rekening mee houden dat deze geen HSM motor heeft er bijgevolg iets langzamer-, en een stuk luidruchtiger scherpsteld.
          Over het algemeen kan je wel stellen dat de de meeste bezitters van een 17-40 uitermate tevreden zijn over hun lens, en dat dit bij de 24-70 mensen iets minder is.
          Mocht je van de kempen zijn, kan je altijd eens komen testen met de lens; mocht je daar behoefte aan hebben.
          BD0316BE
          Canon

          Comment


          • #6
            Re: Canon F4 of Sigma 2.8

            Da's geen vergelijk. Ze vullen elkaar eerder aan.

            Wel kan ik zeggen dat de 17-40 voor z'n prijs een zeer, zeer goede lens is. Ook op F4 is ie nog scherp zonder enig probleem.

            Had alléén wat lichtsterker mogen zijn voor fotografie binnen. B.v. in musea zit je bij ISO 1600 toch al snel op 1/8 sec zonder flits. Hoewel het door de goede balans van 10D + grip + lens nog steeds mogelijk is goede foto's te maken moet je wel heel wat nabewerking plegen.
            Groeten,

            Albert Jan

            Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

            Comment


            • #7
              Re: Canon F4 of Sigma 2.8

              ok bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik voor de 17-40 van canon ga gaan

              Killerke
              www.knfotostudio.be

              Comment

              Working...
              X