Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuile sensor..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vuile sensor..

Hallo Noël,

je moet geen schrik hebben voor het reinigen met swabs en Eclipse hoor het is echt iest van niks. En denk niet dat de sensor zo delikaat is, er zit nog een AA filter voor. De reden dat je vuil niet lost is dat er min of meer een aanslag is op je sensor. doorde vochtige reinigiging gaat die weg.

Ik gebruik zelf wel enkel de echte sensor swabs en geen pec pad, het materiaal van een pec pad en dat van een sensor swab is niet hetzelfde.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik ga een van dezer dagen is kijken of ik veel stof heb op m'n sensor, maar of ik zelf de moed vind om hem te kuisen ... vind het toch maar fragile zenne!

Als iemand zich toch geroepen zou voelen om die te kuisen, go ahead
      Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door awacs457
        Denk dat het dikwijls ook gaat om vuil dat er van in den beginne op zat. Zo was het bij mij in ieder geval..
        Bij mij was het ook zo, anders was het onmogelijk dat hij na een maand gebruik zo vuil was. Als je een foto neemt op F20 zie je direct hoe vuil je sensor is.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Huggy
          'k weet nie waar jij met je kanon zit zene ...maar als je om de week of 2 weken een vuile sensor hebt...dan is er toch iets deftig mis

een keer om de 2-3 maanden eens kijken ja...en zelfs dan... zou Nikon dan toch beter zijn?
          ik gebruik hem dan ook veel hé en verwissel nogal eens het "tsjoepke" eens om de 2 - 3 maanden 't ja ....... mijn ..... zou niet meer tevreden zijn zunne
          Last edited by Guest9; 4 december 2004, 14:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
            Hallo Noël,

je moet geen schrik hebben voor het reinigen met swabs en Eclipse hoor het is echt iest van niks. En denk niet dat de sensor zo delikaat is, er zit nog een AA filter voor. De reden dat je vuil niet lost is dat er min of meer een aanslag is op je sensor. doorde vochtige reinigiging gaat die weg.

Ik gebruik zelf wel enkel de echte sensor swabs en geen pec pad, het materiaal van een pec pad en dat van een sensor swab is niet hetzelfde.
            Intussen heb ik het er dan toch op gewaagd en een eerste swabke opgeofferd om te proberen.Probleem is in de hoekskes erbij te komen.
            Heb enkele blauwe luchten gefotografeerd en me dunkt zijn de dikste mopjes weg...wel nog niet helemaal clean.
            Volgende poging zal wel met wat meer licht zijn want in de badkamer met zo "n paar gloeilampjes dat valt niet mee als je in dat camerahuis moet mikken met die aftrekker

Comment

Allé, dan kan ik er binnenkort ook eens aan beginnen. Zit nochtans lang in twijfel om bij De Beukelaer binnen te brengen tijdens de garantie of niet. Ik heb alles wel reeds een tijdje.
              Trouwens ik heb al gezien dat je die dure sensor swabs kunt recupereren. In een flesje met Eclipse, zit een pakje Pec Pad's. Daarmee kun je de vuile Pec Pad vervangen. Schijnbaar waren de sensor swab's vroeger een soort veredelde oorstokjes, waarmee het moeilijk is om genoeg druk op de zijkanten te geven. Misschien zijn deze die ik heb een nieuwere versie want ze hebben de vorm van een spade, waardoor de druk over de ganse breedte wordt verdeeld. Het is en blijft in ieder geval dure plastiek.(±€70 voor een droog pakje zonder eclipse)

Hubert
              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Hey
                Ben ook op de sukkel met een vuile sensor 300 d .
                Heeft er iemand ervaring bij canon of een ander bedrijf (De Beuckelaar ) ?
                Hoe lang duurt dit en wat is de kostprijs ?
                Alvast bedankt

Comment

Working...
                X