Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De bigma en 500 mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De bigma en 500 mm

Oorspronkelijk geplaatst door ikkenie
    Goedkoopste dat ik tot nu toe tegenkwam was Corne (865), iemand ergens nog goedkoper tegengekomen ?

Alvast bedankt
    http://www.sdcard.be/Nederlands/Begin.htm
    hier 849 maar wel nog verzending te betalen, bij corne niet...
    kweet niet of het totaal dan veel zal verschillen
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Lees in elk geval deze even door: http://forum.belgiumdigital.com/show...50-500+afstand

Zijn jullie wel een tijdje zoet mee
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Dit vind ik persoonlijk eerder een bedriegen van de klant.
        In feite stel ik me de vraag, indien je dit zou doorgeven naar de toezichthoudende instellingen, of zij daar akkoord kunnen mee gaan.
        Iedereen vindt dit blijkbaar kunnen maar ... Indien de Canon 300D of de Nikon D70 nu plots maar een slechts een 5Mbpixel zou blijken te zijn ipv de aangegeven 6MbPixel, zou iedereen dan nog akkoord gaan ? Neen.
        Ik neut niet op die 480 mm ipv die 500mm alhoewel, maar wel over 450mm à 420mm. Dit is een afwijking van 10% en meer. Het valt wel steeds op dat er altijd een overschatting is, nooit een onderschatting. Helaas kan je er weinig tegen doen. ALs ik nog een lens verkoop, dan zal het mijn kit-lens zijn van 18-300mm
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

Comment

Da's lekker. Vrijwel geen enkele lens is van de juiste lengte.

Je zult maar een 1200mm hebben die het niet is.
          Groeten,

Albert Jan

Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Z900
            heb het een keer getest/berekend...kwam tot 420mm (als ik me niet vergis)
            Je moet wel met 1 ding rekening houden: brandpuntsafstanden gelden bij focus op oneindig. Ik ben er zeker van dat de Bigma op oneindig niet ver van een andere 500mm verwijderd zal zijn. Probleem is ook een goeie target vinden die een paar honderd meter ver staat, zodat je de lens op oneindig kan laten focussen.

Al wat korter gefocust is dan oneindig, is eigenlijk afhankelijk van het lensontwerp. Je kan meestal vrij goed zien dat bij vele lenzen de framing behoorlijk kan veranderen bij hetzelfde brandpunt maar met een andere focusafstand. Het is dus best mogelijk dat een onderwerp op 10m afstand met de Bigma op 500mm nauwelijks meer vegroting toont dan dezelfde foto met de 100-400 op 400mm, maar voor de bepaling van de brandpuntsafstand doet dat eigenlijk niet ter zake.

Voor mensen die twijfelen tussen 100-400 en 50-500 kan dit meespelen in de beslissing, maar bedrog mag je dit niet noemen.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Ik ben ook aan het uitkijken om dergelijke lens aan te kopen. Maar zit met nog een paar vraagjes , is deze lens geschikt voor actiefoto's bv. voetbalwedstrijden ? Overdag zal wel geen probleem zijn maar hoe zit dat met kunstlicht bv. 1ste klasse wedstrijden?
              Ik gebruik deze lens om rugby wedstrijden te fotograferen en ben daar heel tevreden over. Dat ze nog goed werkt bij kunstlicht kan ik niet zeggen omdat ik daar geen ervaring mee heb, maar bij regen- of sterk bewolk- weer is het soms noodzakelijk dat ik overschakel op mijn 70-200 f/2.8 lens. Hiermee kan de sluitertijd opniew omhoog, maar zit ik wel met een stuk minder zoom.
              De 50-500 (of is het nu 62-473 ) is voor mij wel geen lens die je een hele tijd met de hand omhoog kan houden, en daarom gebruik ik ook een monopod.
              Persoonlijk denk ik dat 1ste klasse wedstrijden redelijk goed verlicht zijn en het dus met de lens nog wel lukt, maar om zeker te zijn zou er iemand moeten zijn die er ervaring mee heeft, of zou je zelf moeten kunnen testen.
              BD0316BE
              Canon

Comment

idd Pieter, zou best kunnen dat het toen niet juist is uitgevoerd.

mvg,
                Z900
                Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Als je er een halve dag mee loopt geeft hij het gevoel dat hij wel een meter is.

mvg, drh

Canon EF 28-135mm f3.5-5.6 IS USM + Hama UV filter,
                  Sigma AF 50-500/4.0-6.3 EX APO (HSM)+ B+W kr 1,5 skylight 1,1 x filter,
                  Manfrotto 055AB & 141RC, Sigma EF 500 DG ST

Albums: http://drh.fotopic.net http://img62.photobucket.com/albums/v190/chrisdrh/
                  Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut
                    Dit vind ik persoonlijk eerder een bedriegen van de klant.
                    In feite stel ik me de vraag, indien je dit zou doorgeven naar de toezichthoudende instellingen, of zij daar akkoord kunnen mee gaan.
                    Iedereen vindt dit blijkbaar kunnen maar ... Indien de Canon 300D of de Nikon D70 nu plots maar een slechts een 5Mbpixel zou blijken te zijn ipv de aangegeven 6MbPixel, zou iedereen dan nog akkoord gaan ? Neen.
                    Ik neut niet op die 480 mm ipv die 500mm alhoewel, maar wel over 450mm à 420mm. Dit is een afwijking van 10% en meer. Het valt wel steeds op dat er altijd een overschatting is, nooit een onderschatting. Helaas kan je er weinig tegen doen. ALs ik nog een lens verkoop, dan zal het mijn kit-lens zijn van 18-300mm
                    Och ja?
                    Heb jij het aantal pixels al eens geteld op je camera? Op hoeveel kwam je uit?

ff kijke:
                    - Canon:
                    EF 28-105 (zowel Mk I als Mk II) is een 29-96.
                    EF 28-70 L is een 30-72.
                    EF 28-135 IS is een 30-119.
                    Nikon:
                    - 28-70 D een 29-70
                    - 35-70 D een 37-71
                    - 24-135 VR een 26-121
                    Enz.

Het is zo dat een afwijking van 10% heel normaal is (de Bigma mag dus een 55-450 zijn en is dan nog altijd binnen specificatie.) De reden is daarvoor heel simpel: een afwijking van 10% is niet te zien met het blote oog. Doe gerust de test: neem een foto genomen met een 50mm en ene met 55mm en toon ze aan tien verschillende personen; de kans is klein dat er één iemand tussen zit die het verschil merkt.
                    Komt daarbij dat mensen (zeker nieuwelingen in digitale fotografie) zich weinig tot niks kunnen voorstellen bij een 28mm of een 135mm. 't Zou wat worden als we nu ook al zo ver zouden gaan dat men zou zeggen: welke lens zal ik kopen:
                    de 24,3598-119,2238 of de 21,5589-58,6699
                    Dus, wat anderen al zegden: afronden is niet meer dan normaal en volstrekt verantwoord. De rest is mierenneukerij...

Tiens, nog nooit iemand horen over zeveren.
                    http://www.digifotofreak.nl

Comment

Best eens een deftige testopstelling maken alvorens veronderstellingen in de wereld te sturen. Ik heb dit stukje tekst teruggevonden:

Some people have claimed that the lens is not a full 500 mm focal length.
                      I have no way of measuring it, but it definately has much more magnification
                      than a 400 mm lens. Popular photography measured a version and it actually
                      came out to slightly more than 500 mm. This seems a little suspect since
                      most lenses actually measure out to a little less than their nominal
                      ratings. For example most 400 mm lenses are actually 380 to 390 mm.
                      Blijkbaar hebben de mensen van Popular photography nét het tegenovergestelde ontdekt en geeft de Sigma 50-500 zelfs méér dan 500mm.

FWIW, natuurlijk.
                      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Working...
                      X