Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Coolpix 8400

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Coolpix 8400

Heeft er iemand ondervinding met de coolpix 8400. Ik heb reeds meer dan 20 jaar een Yachica FR1 met drie lenzen. Deze werkt nog altijd prima. Maar nu wil toch wel iets digitaal. Na 2 jaar hier op deze en andere sites te neuzen.

Geen gesleur neit meer met een foto tas met lenzen. In alle omstandigheden kunnen foto's nemen.
    graag jullie mening. Vooral de groothoeklens trekt mij aan.

dank U
    eg - coolpix 8400 -

Re: Coolpix 8400

Toch maar effe oude koeien uit de gracht halen ...
    Ik zou eigenlijk willen weten of je die 8400 ondertussen gekocht hebt en wat je er eventueel van vindt ?
    8 mega en 24 mm lens zijn inderdaad een leuke combinatie

Comment

Neen nog niet, maar dat zal niet lang meer duren. Ben nog aan het sparen in een klein potje. En hoop ondertussen dat de prijs nog zakt.

eg - coolpix 8400 -

Comment

Heb hem vandaag besteld. Laat hier wel iets weten.
        eg - coolpix 8400 -

Comment

heb een 5400 met 5mio pixel en een 28 mm en een convertor (zwaar stuk) en dat is schitterend materiaal ... niet voor sport ! te traag nog

dus die 8400 zal ook wel iets te betekenen hebben vrees ik
          een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

Comment

Ik heb hem ondertussen ontvangen. Prachtige, handige Camera. Die Engelstalige gebruiksaanwijzing is niet zo moeilijk. Toch zet ik mijn zoektocht verder om een Nederlandstalige te bemachtigen.
            Na enkele experimenten zal ik hier wel eens een paar afbeeldingen plaatsen.

Hoe plaats je hier eigenlijk een afbeelding? plakken lukt niet.
            eg - coolpix 8400 -

Comment

Je moet de foto die je wilt tonen ergens op een webruimte bij een provider zetten, en dan de link ernaar toe plaatsen in je bericht.
              Zo dus :

Comment

Dag,

ben sinds Januari ook in bezit van de 8400 als toemaatje met mijn reflexdigi; om inderdaad niet altijd te moeten zeulen met pak en zak.
                Ik moet zeggen dat het,voor mij althans, een knap digitje is;
                daar ik een groothoek-freak ben, koos ik eveneens voor de 8400.
                Heb al veel plezier beleefd aan dit hebbedingetje!
                mvg,

Roland

Comment

Ik heb hem nog maar pas en moet dus nog volop experimenteren. Het is mijn eerste digitale camera. Mijn vorige camera doet het nog altijd prima (Yachica FR1 van 25 jaar geleden)
                  eg - coolpix 8400 -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers
                    Dag,

ben sinds Januari ook in bezit van de 8400 als toemaatje met mijn reflexdigi; om inderdaad niet altijd te moeten zeulen met pak en zak.
                    Ik moet zeggen dat het,voor mij althans, een knap digitje is;
                    daar ik een groothoek-freak ben, koos ik eveneens voor de 8400.
                    Heb al veel plezier beleefd aan dit hebbedingetje!
                    mvg,

Roland
                    Die lens is toch equivalent aan 24-85 mm. Verre van groothoek dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                      Die lens is toch equivalent aan 24-85 mm. Verre van groothoek dus.
                      Als je weet dat de meeste compactjes maar aan 35 of 36 mm beginnen........
                      Als je 24 mm wilt op een DSLR met cropfactor, dan heb je trouwens ook al een lens van 15 of 16 mm nodig.

seppuku.

Comment

als een 24mm al géén, groothoek meer mag genoemd worden ... noem hem dan een breedhoek, maar een standaard lens is voor mij nog altijd een 50 mm (op 135 formaat !)
                        een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

Comment

Héél juist!
                          zoek maar eens een andere compactdigi met 24 mm groothoek (eq;kleinbeeld)
                          groeten,
                          Roland

Comment

Noem het zoals je wil. Ik moest vroeger altijd enkele stappen achteruit gaan om dergerlijke photo's te nemen. Soms heb je gewoon geen plaats. Met deze lukt het. (Coolpix 8400) Zonder dat ik mijn tas moet openen en een andere lens opzetten. Mijn oude analoge reflex zal ik zeker nog gebruiken!
                            De schuine gebouwen moet je natuurlijk erbij nemen:

eg - coolpix 8400 -

Comment

Working...
                            X