Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal foto's op cf-kaart voor 15*10 afdruk met D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aantal foto's op cf-kaart voor 15*10 afdruk met D70

Wat ik bedoel is dat een goede printer, ook de laboprinters, een resolutie hebben van 200dpi, dus 200 px per inch.
    15 cm is ongeveer 6 inch dus 12oo px.
    Als je een foto laat afdrukken van 3000px wordt deze sowieso eerst ge resized door de printsoftware. Ik ga ervan uit, dat je dat beter zelf kunt doen.

Ik zal ook altijd eerst mijn foto's zelf bewerken, zowel de nodige aanpassingen (kleur, contrast, helderheid, ...), als het croppen. Je haalt dié 1200 (of meer) pixels uit je foto die jij wilt. Je moet niet je volledige foto laten afdrukken.

Een bijkomend voordeel, mss wel het grootste voordeel van digitale fotografie is dat je je foto's kunt bekijken voor ze 'ontwikkeld' zijn. Je kan ze op elk moment bekijken. Dus zelfs op vakantie kun je beter wachten tot thuis om ze te laten afdrukken.

hesy.be
    BD0319BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hesy
      Wat ik bedoel is dat een goede printer, ook de laboprinters, een resolutie hebben van 200dpi, dus 200 px per inch.
      15 cm is ongeveer 6 inch dus 12oo px.
      Als je een foto laat afdrukken van 3000px wordt deze sowieso eerst ge resized door de printsoftware. Ik ga ervan uit, dat je dat beter zelf kunt doen.
      Aha, dus als ik 100% zeker ben dat ik die foto's enkel in 15x10 zal laten afdrukken zonder ze te bewerken (cf-kaart uit toestel en zo bij de fotowinkel binnengeven) kan ik ze best in kleinste resolutie (smal = 1504 X 1000 bij D70) en lage compressie (fine) nemen. Zo zullen de foto's niet ge-resized worden door het fotolabo en krijg ik er het meest op m,n cf-kaart.
      In alle andere gevallen kan ik dus best de grootste resolutie en lage compessie gebruiken, dan kan ik nog alle kanten op (nabewerken,croppen, enz...).
      zeg ik dit nu juist of heb ik het nog niet helemaal begrepen

Ollie.

Comment

Ollie maak het je toch zo moeilijk niet en doe wat ik je hier reeds gezegd heb. Ga naar dpreview download dezelfde foto in alle formaten en compressies die ze daar hebben in hun testen en ga daarmee naar je fotolabo en laat ze printen.

Gebruik dan je eigen ogen om te beslissen dewelke de beste is. Moeilijk is dat toch niet en betere info kan je niet hebben.

PS: Hesy kleine correctie de meeste labo's gebruiken 300dpi als standaard maar dat wil niet zeggen dat je geen correcte print zou halen met 200dpi. Maar als je een file binnenstuurt van 200dpi op het juiste formaat gaan ze deze wel interpoleren naar 300dpi.
        Last edited by Kevlar; 2 december 2004, 08:15.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ollie
          Aha, dus als ik 100% zeker ben dat ik die foto's enkel in 15x10 zal laten afdrukken zonder ze te bewerken (cf-kaart uit toestel en zo bij de fotowinkel binnengeven) kan ik ze best in kleinste resolutie (smal = 1504 X 1000 bij D70) en lage compressie (fine) nemen. Zo zullen de foto's niet ge-resized worden door het fotolabo en krijg ik er het meest op m,n cf-kaart.
          In alle andere gevallen kan ik dus best de grootste resolutie en lage compessie gebruiken, dan kan ik nog alle kanten op (nabewerken,croppen, enz...).
          zeg ik dit nu juist of heb ik het nog niet helemaal begrepen

Ollie.
          Neen, niet echt.
          Lage compressie, steeds doen!
          Kleinste resolutie is niet nodig, maar je foto zal door het labo geresized worden. De originele (grote) foto kan je later nog altijd gebruiken.
          Vb bij Kruidvat (Cewecolor) is de Max Res kleiner dan 1200x800 voor 15x10cm foto's.

hesy.be
          BD0319BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
            Ollie,

Jammer genoeg moet ge er nog BTW en taksen bij rekenen. Grofweg moet je er ± nog 30% bij rekenen

Hubert
            waar haal jij dat ???

gewoon de prijs van 't toestel + shipping wordt uitgerekend op zijn site in Au$
            hier komt er nog es 15€ bij van DHL+douane
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
              hier komt er nog es 15€ bij van DHL+douane
              Wel het is dat deel dat ongeveer die 30% vormt(21%BTW en invoerrechten)

Hubert
              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Nee het is minder want Pin fraudeert en geeft een lager bedrag aan dan het eigenlijk is en voor bedragen van die orde worden geen BTW en invoerrechten gehoffen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                  Ollie maak het je toch zo moeilijk niet en doe wat ik je hier reeds gezegd heb. Ga naar dpreview download dezelfde foto in alle formaten en compressies die ze daar hebben in hun testen en ga daarmee naar je fotolabo en laat ze printen.
                  Ok, zal ik eens doen, en wat ik ook zal doen, eens een goed boek over digitale fotografie doornemen.
                  Bedankt iedereen voor de uitleg.

Ollie.

P.S. En aan de kerstman vragen om zo,n PD7X uit Australië mee te brengen.

Comment

Working...
                  X