Heeft er iemand (negatieve) ervaringen met niet-canon objectieven op de 20D ivm back of frontfocus ???
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
20D en niet-canon onjectieven
Collapse
X
-
-
Re: 20D en niet-canon onjectieven
Hallo,
Ik heb de 70-200 en 50-500 van Sigma - en geen enkel probleem ...
JajaVoorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com
Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!
-
Oorspronkelijk geplaatst door Meg@pixelWerken jullie ook met het centraal focus punt ?
Of welk gebruik ik best, bij de 300D gebruikte ik enkel het centraal focuspunt...ben nog door mijn Engelse 20D handleiding aan't worstelenil talento senza disciplina è come una macchina senza benzina
Sport & Event Photography
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door marnikik gebruik in 95% van de gevallen het centraal punt
Comment
-
-
Sigma 15-30, 70-200 en 50-500 werkte allen goed op mijn 300D en nu ook op mijn 20D.
Ik heb ook nog een 24-70 en deze werkt niet altijd correct. Wanneer de lens tussen de +- 50 en 70mm staat zijn er geen problemen, maar tussen de 24 en de 50 gebeurt het wel eens dat de AF niet altijd 100% is. Wanneer ik dan half indruk gaat de lens scherp staan, maar dan zie je ze net iets verdraaien zodat de focus weg is. Dit gebeurt vooral wanneer er minder licht is, maarja daar is een 2.8 lens natuurlijk voor gemaakt.
Van de 10 keer dat ik half indruk gaat de lens ongeveer 3 keer in de fout. Niet echt een onoverkomelijk probleem, maar wanneer je weinig tijd hebt en een bewegend onderwerp moet fotograferen, heb ik toch al eens op de lens gevloekt.BD0316BE
Canon
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CompaCtaSigma 15-30, 70-200 en 50-500 werkte allen goed op mijn 300D en nu ook op mijn 20D.
Ik heb ook nog een 24-70 en deze werkt niet altijd correct. Wanneer de lens tussen de +- 50 en 70mm staat zijn er geen problemen, maar tussen de 24 en de 50 gebeurt het wel eens dat de AF niet altijd 100% is. Wanneer ik dan half indruk gaat de lens scherp staan, maar dan zie je ze net iets verdraaien zodat de focus weg is. Dit gebeurt vooral wanneer er minder licht is, maarja daar is een 2.8 lens natuurlijk voor gemaakt.
Van de 10 keer dat ik half indruk gaat de lens ongeveer 3 keer in de fout. Niet echt een onoverkomelijk probleem, maar wanneer je weinig tijd hebt en een bewegend onderwerp moet fotograferen, heb ik toch al eens op de lens gevloekt.
Comment
-
Gebruikt U ook meestal het centrale focuspunt ??
Toen ik voor het eerst vermoede dat er iets fout was ben ik natuurlijk gaan testen op eventuele back- of frontfocus van de camera. Alles liep dus perfect tot ik de 24-70 er op zette en ging testen op 24mm. Toen zag ik al door de zoeker dat de lens in de fout ging. Bij al mijn andere lensen kan je 10 keer achter elkaar de ontspanknop half indrukken en gebeurt er niets, bij de 24-70 op 24mm gebeurt het dus dat er vier keer niets gebeurt, maar de vijfde maal verdraaid de lens ietsjes om de volgende keer opnieuw scherp te gaan staan.
Dit gebeurt ook wanneer ik gewoon test op 90° naar bijvoorbeeld een rugleuning van een stoel en zelfs wanneer het IR hulplicht van de 550EX mee op springt. In gewoon daglicht en dus bij voldoende licht heb ik nog geen problemen ondervonden.BD0316BE
Canon
Comment
Comment