Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help welke lens voor mijn 10d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Help welke lens voor mijn 10d

    Oorspronkelijk geplaatst door wim_py007
    Misschien nog een kleine opmerking, klik eens op deze link :



    klik dan op 'lens test guide'

    dan zal je zien dat bvb de Tamron 28-75 f2.8
    en de canon 24-70 f2.8

    bijna even goed scoren (4.16 op 5 en 4.14 op 5)

    Als je hier en daar een search doet zal je zien dat ook de gebruikerstevredenheid van deze Tamron zeer hoog ligt.

    Als je dan het prijsverschil in acht neemt ????

    Tamron 180mm krijgt hier gewoon een 5 op 5 man...very nice!!
    https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

    Comment


    • #32
      Re: Help welke lens voor mijn 10d

      Oorspronkelijk geplaatst door ajh
      De 17-40 gebruik ik rustig op f4.0. Is bij mij dan goed scherp. Vandaar ook dat ik zeg dat een lens die op f2.8 niet scherp is, maar op f4.0 wel, geen voordeel biedt. Een lens op 2.8 die scherp is heeft alléén maar voordelen behalve, vermoed ik, de prijs.
      Er zijn momenten waar je met die 2.8 nog een foto kan maken en met 4.0. En kom dan niet vertellen dat je de ISO waarde verhoogt, want door het verhogen van de ISO-waarde heb je méér ruis en dus ook minder resolutie.

      Ik zie dus geen enkel voordeel in een f4.0 lens die scherp is vanaf 4.0 boven een 2.8 lens die niet helemaal scherp is op 2.8 maar dat wel is op 4.01, behalve het gewicht van de 2.8 lens

      EN last but not least scherpte is niet het enigste wat belangrijk is. Een foto hoeft echt niet latijd scherp te zijn om mooi te zijn


      sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

      http://supermasj.zenfolio.com

      Comment


      • #33
        Re: Help welke lens voor mijn 10d

        Oorspronkelijk geplaatst door sugar
        Er zijn momenten waar je met die 2.8 nog een foto kan maken en met 4.0. En kom dan niet vertellen dat je de ISO waarde verhoogt, want door het verhogen van de ISO-waarde heb je méér ruis en dus ook minder resolutie.

        Ik zie dus geen enkel voordeel in een f4.0 lens die scherp is vanaf 4.0 boven een 2.8 lens die niet helemaal scherp is op 2.8 maar dat wel is op 4.01, behalve het gewicht van de 2.8 lens

        EN last but not least scherpte is niet het enigste wat belangrijk is. Een foto hoeft echt niet latijd scherp te zijn om mooi te zijn


        sugar
        Da's dan heel persoonlijk. Een foto die, tenzij met opzet, niet scherp is is voor mij geen goede foto. Ruis kun je heel goed te lijf gaan met b.v. Neatimage.

        Ik ben het helemaal met je eens dat dat een 2.8 lens altijd voordeel heeft, maar het hangt er wel vanaf waar je de nadruk op legt. Ondanks alles de foto kunnen maken of een "goede" foto (naar mijn persoonlijke mening) kunnen maken.

        Ik voor mijzelf heb besloten om in gevallen dat ik geen "goede" foto kan maken, deze dan maar niet te maken.

        Slechts mijn persoonlijke mening. Ligt voor een ander mogelijk heel anders.


        Toevoeging: ISO 400 vind ik nog acceptabel, ISO 800 met Neatimage gaat. Daarboven is het voor mij niet acceptabel. Ik ga echt niet beweren dat de 10D het zo geweldig doet met hoge ISO. De 20D is volgens de reviews weer een hele verbetering, maar ik blijf niet bezig met toestellen kopen.
        Last edited by ajh; 27 november 2004, 11:31.
        Groeten,

        Albert Jan

        Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

        Comment


        • #34
          Re: Help welke lens voor mijn 10d

          Oorspronkelijk geplaatst door ajh
          Da's dan heel persoonlijk. Een foto die, tenzij met opzet, niet scherp is is voor mij geen goede foto. Ruis kun je heel goed te lijf gaan met b.v. Neatimage.

          Ik ben het helemaal met je eens dat dat een 2.8 lens altijd voordeel heeft, maar het hangt er wel vanaf waar je de nadruk op legt. Ondanks alles de foto kunnen maken of een "goede" foto (naar mijn persoonlijke mening) kunnen maken.

          Ik voor mijzelf heb besloten om in gevallen dat ik geen "goede" foto kan maken, deze dan maar niet te maken.

          Slechts mijn persoonlijke mening. Ligt voor een ander mogelijk heel anders.


          Toevoeging: ISO 400 vind ik nog acceptabel, ISO 800 met Neatimage gaat. Daarboven is het voor mij niet acceptabel. Ik ga echt niet beweren dat de 10D het zo geweldig doet met hoge ISO. De 20D is volgens de reviews weer een hele verbetering, maar ik blijf niet bezig met toestellen kopen.
          Vergeet niet dat de mensen die zeggen dat die 18-50 niet scherp is pixel per pixel op een scherm alles zitten uit te peuteren... Als je die foto's en beetje USM't en daarna op een A4 afdruk, zijn die ook haarscherp hoor

          Ikzelf ga met mijn 20D tot 1600 + NeatImage, de 3200 ISO foto's vragen echt wel wat werk
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

          http://supermasj.zenfolio.com

          Comment


          • #35
            Re: Help welke lens voor mijn 10d

            Oorspronkelijk geplaatst door sugar
            Vergeet niet dat de mensen die zeggen dat die 18-50 niet scherp is pixel per pixel op een scherm alles zitten uit te peuteren... Als je die foto's en beetje USM't en daarna op een A4 afdruk, zijn die ook haarscherp hoor
            Helemaal mee eens, een foto op 10x15cm of A4 is met vrijwel alle lenzen en camera's goed te doen. Zodra je gaat croppen wordt het een ander verhaal, maar ook daar geldt dat als je niet verder gaat dan 10x15cm het ook allemaal wel meevalt. Ik wil nog wel eens croppen omdat de lens te kort is. Vandaar dat ik hoge eisen stel aan wat ik heb en liever geen consessies doe. Bovendien ben ik een perfectionist, het is goed of niet goed. Een tussenweg bestaat er voor mij niet. Da's een afwijking van mij.

            Oorspronkelijk geplaatst door sugar
            Ikzelf ga met mijn 20D tot 1600 + NeatImage, de 3200 ISO foto's vragen echt wel wat werk
            De 20D is beduidend beter in hogere ISO waarden, en dan druk ik me nog voorzichtig uit.
            Groeten,

            Albert Jan

            Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

            Comment

            Working...
            X