Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
heeft iemand deze lenzen al eens vergeleken ?
zoja wat zijn de bevindingen (ev met vb fotos) ?
mark
(ik heb een canon 28-135 is)
De 28-135 IS is geen slechte lens het is een goede alrounder om gewoon mee te nemen op een daguitstap ofzo , omdat je dan een goed bereik bij hebt .
Ik heb deze lens ook .
De tamron 28-75Di heb ik ook , maar dit is een andere kwaliteit van lens veel scherper, beter kleuren en een zalig bokeh.
Ik wil niet beweren dat deze lens gelijk is aan een 24-70L maar ze zit er toch tegen hoor , als je dan het verschil in prijs bekijkt moet je niet twijfelen.
De Tamron heeft dan nog aan vordeel dat ze lichtsterker is 2.8 over de ganse lijn .
heeft iemand deze lenzen al eens vergeleken ?
zoja wat zijn de bevindingen (ev met vb fotos) ?
mark
(ik heb een canon 28-135 is)
Ik onderschrijf de bevindingen van Tubbs.
De 28-135 IS is een prettige lens die in niemands collectie mag ontbreken als je kan leven met de niet zo brede groothoek.
Maar de Tamron is gewoon super. Kans is groot da'k er mij zelf een bestel voor mijne Pentax (als er nog geld overblijft ten minste)...
Ik ben van in de buurt, maar Tubbs heeft mijn Tamron gekocht...
Ik heb ze weggedaan omwille van te weinig groothoek (vervangen door een 17-40).
Verder niks op aan te merken, een koopje gezien de beeldkwaliteit zou ik zeggen.
Comment