Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina, rommel of niet? Wie heeft er ervaring mee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Tokina, rommel of niet? Wie heeft er ervaring mee

    Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bombadil
    De nieuwere scoren inderdaad wat minder, maar ik trek 90% van mijn foto's met een Tokina AT-X Pro 28-70 2,6-2,8 van om en bij de 8 jaar oud... een loodzware lens, niet zo bijster snelle AF,.;. maar toch zo scherp !! Ik kan hem niet meer missen !!! Als je kijkt op bovenvermelde site en je sorteert standaardzooms op performance, zie je dat ze net onder de L-lenzen scoren....schiet Tokina niet zomaar af is mijn boodschap.
    Op een Canon of Nikon ?
    Wat op mijn Canon werkte die 2,6-2,8 niet zo goed.
    Kon niet focussen.

    Yvan
    Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

    Comment


    • #17
      Re: Tokina, rommel of niet? Wie heeft er ervaring mee

      Op canon D30 en nu 10D... let wel het is echt de eerste versie, niet de II die je ziet opduiken in de photozones, enz...en hij werkt perfekt.
      Canon 6D

      Comment


      • #18
        Re: Tokina, rommel of niet? Wie heeft er ervaring mee

        Ik heb geen ervaring met Tokina lenzen, maar één van de redenen waarom je ze in België niet zo heel vaak tegenkomt is de importeur : VDH Photo Supplies.
        Die heeft een enorm slechte reputatie in het dealerkanaal. Grobet bvb. weigert nog daar iets te bestellen (vertelde een verkoper me in de winkel). Ze zijn ze ook verdeler van oa. Tamrac en Kenko, alweer twee merken die je niet in elke fotozaak kan kopen.
        Een dealer die service wil bieden moet op zijn distributeur/importeur kunnen rekenen, en dat blijkt een groot probleem te zijn, waardoor deze produkten uiteindelijk veel minder courant zijn dan pakweg Sigma of Tamron.
        Last edited by Cyrox; 23 november 2004, 19:27.
        Mark (300D)

        Comment

        Working...
        X