Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Terug van weggeweest sinds 2015, kan mijn Canon EOS 750D nog mee?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Terug van weggeweest sinds 2015, kan mijn Canon EOS 750D nog mee?

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Ik gebruik de laatste 2-3 jaar enkel nog mirrorless toestellen, mijn DSLR's waren gewoon kapot en/of versleten, en ik laat er geen traan voor.

Het ging over het feit of je met een DSLR nog foto's kan nemen, en dat is uiteraard zo, je gaat het verschil zelfs niet zien. Maar nu nog nieuw kopen is iets anders.
    Of de body nog op de laatste plaats staat zou ik betwijfelen, lensfouten bv worden nu digitaal gecorrigeerd.
    Zeker de AF is de laatste tijd sterk verbeterd, het is een grote hulp maar er komt nog wel meer bij kijken.

We wachten met ongeduld op de foto van de duikende ijsvogel .
    Waar lees jij dat het over het feit gaat of je met een DSLR nog foto's kan nemen?

Citaat: "Kan ik met deze camera nog mee met de huidige trends? Is deze nog iets waard? Of is deze dermate verouderd dat ik beter uitkijk naar een tweedehands nieuwere camera?"
    Ik antwoord dus op de eerste vraag met neen.
    Zodra de jongen groot genoeg zijn in Herkenrode haal ik haar cameraatje nog eens op voor de duikende ijsvogel foto's, want met die fantastische AF op dat dingetje, is dat zo gepiept :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
      Ik zou zeggen, doe nog even verder met de camera en als je helemaal weet dat de microbe je te weer pakken heeft, kijk dan een wat er allemaal op de markt is en of een upgrade werkelijk nodig is voor je soort fotografie. Dus ook even kijken waar je interesse vooral naartoe gaat qua onderwerpen.
      En, welkom terug ...
      Inderdaad, dat zou ik ook doen in dit geval.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
        Het gaat in eerste instantie om de fotograaf en niet het materiaal.
        Ik zou zeggen, doe nog even verder met de camera en als je helemaal weet dat de microbe je te weer pakken heeft, kijk dan een wat er allemaal op de markt is en of een upgrade werkelijk nodig is voor je soort fotografie. Dus ook even kijken waar je interesse vooral naartoe gaat qua onderwerpen.
        En, welkom terug ...

Jaja
        Dat advies zou ik ook geven.
        Nieuwe objectieven zou ik niet kopen voor dat toestel maar tweedehands kan je nog wel koopjes doen om uw mogelijkheden uit te breiden !
        Succes alvast !

Zelf gebruik ik nog regelmatig oudere toestellen of objectieven ...
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Alle (Canon) lenzen zijn vanzelfsprekend nog bruikbaar op de nieuwe (mirrorless) toestellen ...

Comment

Prima camera toch... ik fotografeer ook niet met de nieuwste gear. Het gaat uiteindelijk om wat je ermee doet beeld inhoudelijk.
            Toen ik destijds de fotovakschool Apeldoorn in Nederland volgde was dat één van de opmerkingen van mijn leraar.
            Dan maakt het merk ook niet meer uit.
            Veel fotoplezier !

m.v.g. Nienke
            Fotograaf Enkhuizen: Onze diensten: portretfotografie, trouwfotografie, familie photoshoot, consument- en bedrijfsfotografie. Boek snel een afspraak!

Fotografie is het vastleggen van herinneringen https://www.sharpfocus.nl

Comment

Dat is wat ze je willen laten geloven.

Comment

Working...
              X