Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

van crop naar fullframe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

    Het spijt me om het te zeggen, maar zou dat niet komen door de nieuwe software ?
    Aan de volgorde en al dan niet zichtbaarheid van posts is geen touw vast te knopen, zeker bij oude topics verdwijnen heelder stukken, die enkel via klikken op een post en dan terug te bladeren zijn terug te vinden.
    Nu ben je al iets duidelijker dan in een andere post (ander topic) waarop ik zonet gereageerd heb. Nu gaat het tenminste om de 'nieuwe software'.
    Wat heeft dat met mij te maken? Als je problemen/klachten hebt daarmee verwijs ik je graag naar https://forum.belgiumdigital.com/for...van-gebruikers
    Ah, ik zie dat je dat subforum al gebruikt, en waarschijnlijk net als ik, niet de feedback krijgt die je zou willen. Jammer.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #47
      Oorspronkelijk geplaatst door Arc0sS Bekijk bericht
      Re: van crop naar fullframe

      Het werd de Canon R
      Doorslaggevende punten:
      - Prijs (in combinatie met student cashback)
      - Full frame
      - Doordat er meer en meer systeemcamera's komen denk ik dat er veel tweedehands spiegelreflexen verkocht zullen worden en daardoor zullen zakken in prijs. Deze markt houd ik ook nog in de gaten :-)
      - Nieuwe(re) technologie

      Soit, ik hoop dat het in alle opzichten beter zal zijn dan mijn 550D
      Ik denk dat dit idd de meest logische keuze voor jou is .. sorry voor mijn post 44 (ik had je antwoord over het hoofd gezien die er tussen stond)
      Veel plezier met je nieuwe body :-)
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #48
        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        Re: van crop naar fullframe

        De tijden dat FF een opmerkelijk voordeel was in moeilijk licht is ook al weer ver achter ons.
        Tegenwoordig is crop meer in trek net omdat ze even goed presteren als ff.
        Zeker inzake ruis.
        Neem me niet kwalijk, maar een FF camera niet beter dan een Crop?
        Volgens mij heb je nooit gewerkt met een FF.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #49
          tja ik weet het allemaal niet meer zo goed... als je ziet welke fotos er al kunnen gemaakt worden met een smartphone... zelf ben ik, gedwongen door de leeftijd, overgestapt van full frame (heb al mijn materiaal verkocht) naar een crop ... de Fuji x100 V ... en ik moet zeggen geen moment spijt... Ten andere de meeste maken fotos met de meest dure apparatuur, fotos die dan worden geplaatst op social media (bvb. smartphones) waar niemand ook maar enig verschil zal merken (al is dat lichtjes overdreven~)....
          nikon coolpix s9100

          Comment

          Working...
          X